רגע הקבלה לשייטת 7 רגע הקבלה לשייטת 7

רגע הקבלה לשייטת 7

רבקה פיין

בתום חצי שנה של הכשרה, 27 חניכים ימשיכו לשלב הבא בקורס צוללן

חניכי מחזור 121 של הכשרת צוללן סיימו בשבוע שעבר את השלב הבסיסי, עברו את המסע המסכם, וימשיכו לשלב הבא בהכשרתם.

רס"ל ע', מפק"ץ (מפקד צוות) שלב בסיסי, ליווה את חייליו מכניסתם להכשרת צוללן ועד לטקס סיום השלב שהתקיים בשבוע שעבר. "טקס סיום השלב הבסיסי משמש מעין קבלה ליחידה. הטקס מתקיים במעמד סגן מפקד השייטת וצוותי צוללת".

בתום חצי שנה של הכשרה, 27 חניכים ימשיכו לשלב הבא בקורס צוללן

הכשרת הצוללן נמשכת כשנה וחודשיים: טירונות שנמשכת כחודש, שלב בסיסי שנמשך חצי שנה, חצי שנה נוספת של שלב ייעודי - בו החניכים מתמקצעים במגמותיהם, ולבסוף, חודש של שהייה בצוללות.

"השלב הבסיסי מאתגר מנטלית ופיזית. עורכים היכרות ראשונית עם הצוללת ועם המערכות שלה, לומדים על המגמות השונות ועל העשייה", מסביר רס"ל ע', "בלמידת המערכות מבינים איך חשמל עובר מנקודה אחת לשנייה בצוללת, מה צריך לקרות כדי שהצוללת תנוע, ומה מפעיל את המדחף. המטרה היא להעניק לחניכים היכרות מקסימלית עם הצוללת. הם לומדים את הצוללת לרוחבה, ולעומקם של הדברים הם ייכנסו בלימודי המגמה אליה ישובצו בשלב המתקדם".

 

"החניכים לומדים איך נראית שגרה בים ואיך נראית שגרה בנמל. צוללנים גם מתפעלים את הכלי, והם הטכנאים שאחראיים לתיקון תקלות", מפרט ע', "עוברים חצי שנה עמוסת חוויות ואתגרים. ישנם יציאות מועטות הביתה במהלך השלב כדי להרגיל את החניכים לשגרה בצוללות".

אחרי שעברו סדרת ים באורך שבועיים, והפלגות בצוללת, חותמים החניכים את השלב במסע, "מתחילים את המסע בעתלית, הולכים עשרות קילומטרים על החוף עם אלונקה. המטרה היא לקחת אותם לקצה".

רכיב נוסף הוא במסע האתגר המנטלי, "עוברים 'תפירות' - הולכים קדימה ואחורה פעמים רבות במהלך המסע. הם לא יודעים כמה הם הולכים, איפה הם, ומתי המסע נגמר. ולמרות הקושי, החניכים צריכים לשמור על רמת מקצועיות גבוהה", זאת, מסביר ע' נועד להכין אותם לשירות המחכה להם, "יש סיטואציות מאתגרות שקורות בשירות, וגם ברמה האנושית, הצוללנים נדרשים לשמור על קור רוח".

אחרי המסע הרגלי, החניכים יוצאים להפלגה בסירות גומי, עד לנקודת מפגש עם צוללת בלב ים, "המפגש עם הצוללת הוא חוויה מאוד מיוחדת - מעטים האנשים שראו צוללת, ועוד צוללת מפליגה. המים נראים שקטים, פתאום הצוללת עולה אל פני המים בזווית חדה, ולאחר מכן צוללת ונעלמת שוב אל המצולות. גם אחרי שעברו שלוש שנים מאז המסע המסכם שלי, תמונת המפגש לא יוצאת לי מהראש".

אחרי ההפלגה יוצאים לטילוף, ומסיימים את המסע בטקס בו הם מקבלים שיוך למגמות בשלב המתקדם.
"אני מהמסע המסכם שלי זוכר הכול - כבר מהיום שלפני יש אווירה מיוחדת באוויר. למרות שזה מסע מאוד מאתגר לא שמים לב לקושי. החניכים הולכים יחד עם הסגל שליווה אותם לאורך כל השלב, וגם עם הסגל שיקבל אותם בשלב הבא"

"אני מאחל לחניכים שלי הצלחה בהמשך השירות. השלב הזה היה רכבת הרים מטורפת - החניכים חוו המון נקודות שיא, והמון נקודות אתגר, אך מכל אחת מהן יש המון מה ללמוד והמון דרכים להתפתח", מסכם ע', "השירות בצוללות מעצים, מלמד ומפתח, הלוואי ועוד אנשים היו יכולים לחוות את זה".

עוד כתבות בנושא

loading...