מסע סוף מסע סוף

מסע סוף

רבקה פיין

אחד השלבים המאתגרים בקורס החובלים הגיע לסיומו במסע מאתגר

אחרי חצי שנה של הכשרה מאתגרת, 41 צוערים סיימו את השלב המתקדם בקורס חובלים וימשיכו בהכשרתם.

במהלך השלב הצוערים מתחלקים למגמות שיט, אלקטרוניקה, מכונה וצוללות, לומדים חומר עיוני רב ובמקביל ממשיכים את התפתחותם בציר הפיקודי. בסוף השלב מקבלים את סיכת הקצין הימי, המקבילה לסיכת המ"מ הניתנת בסיום הכשרת הקצונה בצה"ל.

התיישבנו עם סרן עדי מאור, מפקד צוות במגמת אלקטרוניקה של השלב המתקדם, ועם צוער שקד בוזגלו, חניך במגמת אלקטרוניקה שסיים את השלב המתקדם בשבוע שעבר.

"יש עומס גדול בשלב זה", מספר סרן עדי, "הצוערים לומדים חומר מקצועי שילווה אותם בהמשך הדרך, תכנים פיקודיים, ובנוסף נדרשים לשמור על רמה גבוהה של כושר גופני כאשר הם עוברים הקפצות, מסעות ותרגולי חוסן".

 

אחד השלבים המאתגרים בקורס החובלים הגיע לסיומו במסע מאתגר

"כל צוער עובר התמחות במקצוע שלו בספינה: מגמת שייט לומדים כיצד להעביר סדרות ים, עוברים הסמכת לוחם בדבורה ועושים הסמכת קמ"ש - קצין משמרת בדבורה.
מגמת מכונה עוברים הסמכה כמכונאי תורן בספינה, ומגמת אלקטרוניקה מוסמכים על אחת ממערכות הל"א ולומדים את מערכות ההגנה בספינה", אומר עדי.

שקד, צוער בקורס, מספר כי הלימודים בשלב כוללים חומר עיוני וגם מעשי, "לכל מגמה תכנית לימודים מעט שונה, באלקטרוניקה התחלנו את השלב בלמידה של עקרונות בסיסיים, ואחרי זה המשכנו ללימודי מודיעין ומערכות הגנה. צורת הלמידה נבנית כפירמידה - בסיס חזק שעליו בונים שלב ועוד שלב".

"האנשים שלימדו אותנו את המערכות הם המהנדסים שעיצבו אותן", ממשיך שקד, "הידע מגיע ממקור ראשון - מהאנשים שיצרו אותם, והם יודעים להסביר מה עומד מאחורי כל פרט".

במקביל ללימוד העיוני עוברים הצוערים לימוד מעשי בסימולטורים, ולומדים לתפעל את המערכות. שקד מספר כי אחת מנקודות השיא בשלב הייתה שבוע ההסמכות, "זה שבוע שבו היינו כל יום במתקן סימולטור מהבוקר עד הלילה. הידע והחומר שלמדנו על המודיעין ועל המערכות בא לידי ביטוי בתפעול המערכת עצמה".

לאורך כל השלב עוברים הצוערים הכשרה בציר הפיקודי - הרצאות, סדרות חינוך וימי עיון, "התהליך שבו לומדים כיצד לפקד נמשך ומתעצב כל הזמן", מעיד שקד.

כמובן שהצוערים ממשיכים באימוני הכושר הקרבי ועוברים מספר מסעות ואימונים אינטנסיביים. את השלב הם חותמים במסע מסכם, "מסע מאוד משמעותי בו רמת המסוגלות והחוסן שלהם באה לידי ביטוי, זהו הסוף של התהליך שעברו בשלב" משתף סרן עדי.
המסע המסכם הוא מסע רגלי ברובו, שחלקו נעשה תוך סחיבת אלונקות, בסיומו מגיעים לבה"ד בשחיית טילוף (סגנון שחיה מאתגר), ואחריו טקס מרגש בנוכחות משפחותיהם.

סרן עדי נזכר בתקופתו כצוער בשלב המתקדם, "זה היה השלב הכי מאתגר, מול העומס היו הרבה דרישות מקצועיות. ניצבו בפני הרבה אתגרים וחשוב לעבור את השלב ביחד כצוות כדי להצליח". שקד בהחלט מסכים עם דבריו של עדי, "אי אפשר לעבור לבד את הקורס בלי הצוות שלך והמחזור".

עוד כתבות בנושא

loading...