הגיעה העת לצלול הגיעה העת לצלול

הגיעה העת לצלול

שקד טוביס

קורס צוללן 120 הגיע לסיומו. בטקס מיוחד ומרגש בראשותו של מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, קיבלו הלוחמים את הסיכה שעליה חלמו, והצטרפו רשמית למשפחת שייטת 7

היום (ג') הגיע לסיומו מחזור 120 של הכשרת צוללן, ונחתם בטקס בראשותו של מפקד זרוע הים ובנוכחות משפחות, חברים ואורחים.

הכשרת הצוללן היא אחת מההכשרות היוקרתיות בצה"ל, כל שנה, מאות מלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) מתמיינים על מנת להתקבל להכשרה ולתפקיד הצוללן. ההכשרה, שאורכת כשנה, רצופת אתגרים פיזיים, שכליים ומנטליים בהם החניכים נדרשים לעמוד.

 

קורס צוללן 120 הגיע לסיומו. בטקס מיוחד ומרגש בראשותו של מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, קיבלו הלוחמים את הסיכה שעליה חלמו, והצטרפו רשמית למשפחת שייטת 7

שייטת 7 הינה אחת מהיחידות המבצעיות והמסווגות בצה"ל. יכולותיה של היחידה מגוונות ועיקר משימותיה הן משימות איסוף ותקיפה, אותן היא מבצעת לא פעם הרחק מחופי ישראל.

הכשרת הצוללן נפתחת בטירונות קצרה בבה"ד זרוע הים. עם סיום הטירונות, הם ממשיכים לשלב הבסיסי בהכשרתם המקצועית. אורכו של השלב הבסיסי חצי שנה ובמהלכו החניכים לומדים את הצוללת על בוריה, על חלקיה השונים, יכולותיה ודרך פועלה. במקביל, החניכים עוברים מסעות ימיים ואימונים שונים ומגוונים, זאת על מנת לפתח את החוסן המנטלי הדרוש לתפקיד.

 

חציו השני של הקורס נקרא גם השלב היעודי, בו החניכים לומדים על אורחות החיים בצוללת, עוברים קורס צלילה, ופרקי שהיות בצוללת בה ישרתו. בסיום ההכשרה עוברים החניכים את בוחן הצוללן המסכם, אשר דורש מהחניכים מגוון יכולות פיזיות ומנטליות גבוהות.

מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, נאם בטקס וציין לשבח את פעילות שייטת 7: "אתם האמונים על אופרציות ימיות מורכבות, באופן חשאי הנחוצות במיוחד לביטחונה של מדינת ישראל. אין כיום אף כלי מלחמה בסדר גודל הזה המסוגל להעלם בתוך דקות ספורות, מבלי להותיר שובל וסימן לפעילותו המבצעית כמוכם. זהו מימוש מדויק של הנאמר בספר תהלים: 'בים דרכך, שבילך במים רבים, ועקבותיך לא נודעו'".

 

"נכנסתם אל מסלול הכשרה מצוידים במטען ערכי שהביא אתכם לבחור במסלול התנדבותי תובעני, הוספתם אליו ידע מקצועי רב. פיתחתם חוסן נפשי וגופני, שיפרתם מסוגלות אישית וקבוצתית. הטמעתם ערכי מופת- רעות, אחוות לוחמים, מקצועיות, אחריות וחתירה לניצחון".

את דבריו חתם מח"י: "שאו ברמה את דגלינו מתחת לפני הים. צללו, נצחו ושובו בשלום לנמל הבית".

הגיעה העת לצלול

loading...