מצעד שירים ותפקידים מצעד שירים ותפקידים

מצעד שירים ותפקידים

יהונתן חרל"פ

לכבוד יום הרדיו הבינלאומי, יצאנו לבדוק אילו שירים מייצגים הכי טוב את משרתי זרוע הים ואת יחידותיהם

סמל טל ברקאי משרת כמפקד בקורס לוחמי סנפיר בבה״ד זרוע הים. טל התגייס באוגוסט 2020 ולאחר הכשרת לוחם סנפיר, שובץ בפלגה 915 באילת. ״שירתי ביחידה במשך 7 חודשים במהלכם חוויתי צלילות, בידוקים וכוננויות בצרעה", מספר טל. כעבור חודשים של שירות משמעותי בפלגה, החליט טל לצאת לפיקוד ולהכשיר את הלוחמים והלוחמות הבאים של יחידת סנפיר, ״יצאתי לפיקוד על מנת להנחיל לחיילים את הערכים החשובים לי, ולהפוך אותם ללוחמים״, מספר טל, "החוויה שלי בקורס הייתה מדהימה גם כחניך וגם היום כמפקד אני חווה חוויה בלתי נשכחת".
"במהלך הקורס עוברים שבועות ים, שבועות חוסן, שבועות לוחמה בטרור ועוד שבועות בנושאים שונים ומגוונים שהופכים את החיילים ללוחמים הטובים ביותר", מספר טל.
טל בחר את השיר Adventure of a lifetime של להקת Coldplay. טל מספר שהשיר מייצג את האווירה המשפחתית שיש ביחידה.

https://www.youtube.com/embed/QtXby3twMmI

רב"ט מארק קליימנוב משרת כנגד קשר באח"י רומח, במסגרת תפקידו הוא אחראי על ניווט הספינה והפעלת ההגנה בעת הצורך. "התפקיד מאוד מעניין ומשמעותי ורצוף חוויות שונות ומאתגרות", מספר מארק. "אחד הדברים האהובים עלי בתפקיד זה לשבת בגשר ולראות את הזריחות והשקיעות מלב הים, זו נקודת תצפית יחודית". מארק מספר כי ההכשרה בבה"ד זרוע הים הייתה חוויה מיוחדת שלא ישכח לעולם, "בקורס שאורך כחצי שנה אתה מכיר את החברים שלך להמשך השירות, שכמובן הופכים בהמשך למשפחה", אומר מארק, "החברים מלווים אותי גם בזמן זה, הרבה לאחר סיום הקורס".
השיר שמארק בחר הוא bohemian rhapsody של להקת Queen, "בחרתי את השיר שאני הכי אוהב לשמוע יחד עם החברים בהפלגות, הוא תמיד מרים לנו את מצב הרוח".

https://www.youtube.com/embed/fJ9rUzIMcZQ

סמל שמעון אטיאס משרת כלוחם ימי בפלגת הבט"ש בסיס אשדוד, "עיקר התפקיד שלנו הוא לצאת לים עם הדבורות ולסייר לאורך הגבול הימי של ישראל. בכך אנחנו מונעים אירועים חריגים, חדירות, והברחות", אומר שמעון. שמעון מספר כי השירות בזירה הימית בדרום מלא באקשן ועמוס בחוויות, "השירות הזה גרם לי להבין שאנו כבני אדם, מסוגלים להתגבר על מכשולים ולהתעלות על הציפיות שלנו מעצמנו", מספר שמעון. "גם ברגעים של חוסר אונים - כשהגלים גבוהים ומחלת הים תוקפת, או אחרי לילות ללא שינה וימים עמוסים בתרחישי אמת, אנו מוצאים את הכוחות להתמודד יחד, כצוות", מספר שמעון על החברים לפלגה, שהפכו למשפחה השניה שלו.
שמעון בחר את השיר - שקיעות אדומות של עדן חסון, שלדעתו מייצג את פלגה 916, "השיר תמיד מזכיר לי את השקיעות המדהימות בבסיס שאני חווה יחד עם החברים".

https://www.youtube.com/embed/VTbqsoJYAZA

רב"ט הדר דבורה משרתת כבקש"ית (בקרית שליטה ימית) בבסיס אשדוד, "להיות בק"שית זה לדעת שהחיים של הלוחמים בים, ושל האזרחים בחוף נמצאים בידיים שלך, לדעת שלך חלק משמעותי בפועלה של זרוע הים, שכל זיהוי מוקדם של מטרה, כל לחיצה על המסך יכולים להציל חיים", מספרת הדר. כחלק מתפקידה הדר שומרת על הגבול הימי במרכז המדינה, "אנו אחראיות על סוחרות שמגיעות ועוזבות את המדינה, על פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) בחופי המרכז ואפילו על אירועי הצלה שזה החלק הכי מיוחד בתפקיד", מסבירה הדר. הבק"שיות עוברות הכשרה של שלושה חודשים בהם הן לומדות את התפקיד על רבדיו. "הקורס מלא בקשיים, עומס ולחץ, אבל בסופו של דבר האנשים שסביבנו הם מה שהופך את החוויה לטובה, מעצימה ובלתי נשכחת", אומרת הדר.
השיר שהדר בחרה הוא אל תעזבי ידיים של עקיבא תורג'מן, "זה שיר שמלווה כמעט כל בק"שית ובעיקר את הקורס שלי. אני מאחלת לכל אחת לעבור את החוויה המטורפת הזאת ובכלל, להיות חלק מאיתנו".

https://www.youtube.com/embed/u3n2SLWQsXk

סמל י' משרת כצוללן באח"י תנין, "השירות בצוללת הוא חוויה ייחודית ומעניינת", מספר סמל י', "השירות בצוללת מביא איתו אתגרים לא פשוטים שצריך להתמודד איתם, כמו הנתק המוחלט מהבית או הדרישה לעבוד תחת לחץ מתמשך". סמל י' מספר כי את הזכרונות מקורס הצוללן ישא איתו למשך שארית חייו, "במהלך הקורס אתה עומד באתגרים שלא חשבת שתפגוש, עובר חוויות מעניינות ומפתחות והכי חשוב - אתה יוצר חברויות עמוקות עם האנשים שעוברים איתך את הקורס. החברויות שפיתחתי בקורס חיזקו אותי מאוד לאורך הדרך. הן נשארו איתי לאורך כל השירות ואני בטוח שילוו אותי גם בהמשך", אומר סמל י'. לאחר הקורס, שובץ סמל י' כלוחם במחלקת מהו"ב שאחראית על מערכות החשמל והבקרה של הצוללת.
סמל י' בחר את השיר מעמקים של עידן רייכל, "אני בטוח שכולם מבינים למה השיר הזה מייצג את שייטת 7 בצורה מושלמת".

https://www.youtube.com/embed/kmW2yAYhMmM

סמל אלון אהרוני משרת כמפקד בקורס מפקדים מתקדם בבה״ד זרוע הים. ״התחלתי כטכנאי קשר בבסיס אשדוד ולאחר מכן הגעתי לפקד על קורס הטכנאים בבה״ד״, אומר אלון. ״לאחר מכן, חיפשתי מקום בו אוכל להשפיע כמה שיותר על חיילי זרוע הים וכך הגעתי לקורס מפקדים מתקדם״. אלון מספר כי הוא מרגיש שהוא מתפתח בפן המקצועי וגם בפן האישי במהלך שירותו הצבאי, ״אני מרגיש שאני עובר דרך עם החניכים וזה גורם לי סיפוק רב״, מספר אלון. ״הידיעה שאני עושה תפקיד משמעותי היא שמקימה אותי כל יום בבוקר״.
השיר שאלון בחר כדי לייצג את התפקיד שלו הוא לבחור נכון של אמיר דדון. ״השיר מבטא את מה שאני רוצה להעביר אל החניכים שלי בקורס, שתמיד ידעו לבחור את הדרך הנכונה״.

https://www.youtube.com/embed/yjJcnqZqciU

 


עוד כתבות בנושא

loading...