סיום קורס צוללן סיום קורס צוללן

סיום קורס צוללן

נדב מנלה

"כל אחד מכם יהיה האיש החשוב בצוללת": מחזור 121 הגיע אמש (ג') לסיומו ו-26 בוגריו הצטרפו לשייטת הצוללות

מחזור 121 של קורס צוללן הגיע אמש (ג') לסיומו במעמד חגיגי בבסיס חיל הים בחיפה, בנוכחות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקד הבה"ד, אל"ם תמיר שמש, וסגן מפקד שייטת הצוללות, סא"ל א'.
הקורס מתקיים בבה"ד זרוע הים בחיפה ונמשך כשנה וחודשיים, ואליו יוצאים חיילים שקיבלו זימון לגיבוש חובלים-צוללות ביום סיירות, בעודם מלש"בים. הקורס מתחלק לשני שלבים, "בסיסי" ו"ייעודי".
מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, עם צוללן בוגר מחזור 121
מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, עם צוללן בוגר מחזור 121
בשלב הבסיסי, שאורכו כחצי שנה, החניכים רוכשים מיומנויות ומידע על הצוללת והשייטת, ובמקביל הם עוברים מסעות פיזיים ונפשיים שנועדו לבחון את חוזקם וחוסנם, ואת מידת התאמתם לשירות המאתגר בשייטת 7.
כאשר חצי השנה הזאת מגיעה לסופה, יישארו בקורס חצי ממספר החניכים שהתחילו אותו. אלו שסיימו בהצלחה את השלב הבסיסי, יקבלו בטקס מרגש את סיכת ה"צוללנצ'יק" וישובצו במגמה בה עתידים לשרת בצוללת: סונאר, מכונה, נשק, גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר), מהו"ב (מערכות הספק ובקרה) או אלחוט.
בחלק האחרון בקורס, השלב ה"ייעודי" שנמשך כשמונה חודשים, כל מגמה לומדת את החומר הייעודי שלה והצוותים מתרגלים את הפעלת מערכות הצוללת בסימולטורים.
מצטיין הקורס הוא סמל י' ומצטיין המופת של הקורס הינו סמל א'.
בוגרי קורס צוללן מחזור 121
בוגרי קורס צוללן מחזור 121
מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה: "צוללנים יקרים, בעוד ימים מספר תצטרפו אל לוחמי החוד של זרוע הים, לוחמי שייטת הצוללות. אתם תמשיכו ללמוד, להשתפר, להתחזק, להפוך למקצוענים בתחומכם.
"כל אחד מכם יהיה האיש החשוב בצוללת, ובידי כל אחד מכם יהיה נתון ביטחונה של הצוללת, של חבריו, וגם של כל עם ישראל הסומך את ידיו על פועלכם הביטחוני. צאו, הפליגו, שאו בגאון את דגלה של מדינת ישראל במעמקי הים - ושובו בשלום אל נמל הבית. בהצלחה!"
סיכת צוללן
סיכת צוללן

עוד כתבות בנושא

loading...