"מרכבות האש": מה קורה באימון פלגה 916? "מרכבות האש": מה קורה באימון פלגה 916?

"מרכבות האש": מה קורה באימון פלגה 916?

שקד טוביס

חודש מלחמה זה הזמן של חיילי זרוע הים למצות ולהגיע למקסימום היכולת והמסוגלות שלהם. על כן, פלגה 916 עברה מספר רב של אימונים בעצימות גבוהה, שבדקו את יכולת ההתמודדות שלהם מול אתגרים טכנולוגיים ומבצעיים שלא נראו בעבר

תרגיל "מרכבות האש" מדמה חודש לחימה אינטנסיבי בכל הגזרות בצה"ל, וביניהן הזירה הימית. פלגה הביטחון השוטף 916 שממוקמת בבסיס אשדוד ואחראית על הזירה הימית הדרומית, מבצעת בשגרה משימות מיוחדות ומבצעים ללוחמה בטרור, והיא הגורם המרכזי הפועל מול חופי רצועת עזה.
"במהלך החודש התקיימו מספר סודרים בעצימות גבוהה, אשר מטרתם להכשיר את הלוחמים להתמודד במצבי קיצון ממושכים", מסביר מפקד סיירת 'כסיף', סרן דור חפצדי, האחראי על התרגיל בפלגה. "חשבנו רבות על המיומנויות שברצוננו לבחון ולשפר, ובנינו סודרים חדשניים על מנת שהאימונים יהיו מיוחדים ויתרגלו יכולות מסוימות שאנחנו לא מפעילים בשגרה".

 

"התרגולים המתקיימים במהלך החודש משלבים למידה והתפתחות, שהופקו מן המערכות הצבאיות שאירעו בשנים האחרונות - למדנו מ'צוק איתן', למדנו מ'שומר החומות', שיפרנו את היכולות שלנו", ממשיך אותו מפקד סיירת 'טריגון', סרן אלון משה. "כיום יש איומים חדשים המגיעים מהרצועה, ולנו יש את הפתרונות הטכנולוגיים להתמודד מולם. חודש המלחמה הוא המצע הטוב ביותר להכין ולבחון את המוכנות שלנו למערכה הבאה".

חודש מלחמה זה הזמן של חיילי זרוע הים למצות ולהגיע למקסימום היכולת והמסוגלות שלהם. על כן, פלגה 916 עברה מספר רב של אימונים בעצימות גבוהה, שבדקו את יכולת ההתמודדות שלהם מול אתגרים טכנולוגיים ומבצעיים שלא נראו בעבר
התרגיל התחיל בשעות הבוקר המוקדמות, בהקפצת הצוותים הלוחמים בפלגה. "הפעלנו אזעקות צבע אדום והשתמשנו ביכולות פירוטכניות לגרימת מראות של פיצוצים והפגזות בלב הפלגה. מיד לאחר מכן כינסנו את הלוחמים לתדריך לחימה ויצאנו במהירות לים", מפרט סרן משה.
כל ספינה קיבלה גזרה ומשימת יעד. בחרנו חלקה שדימתה את חופי הפעולה. הסודרים שנבחרו שילבו חדשנות, ערנות וחדות, וביניהם נכללו ירי על כלים בלתי מאויישים, טיפול בכלי שייט המפר סגר ופתיחה באש, אירוע רב נפגעים, נטישת ספינה מיידית וחילוץ מהים. סדר הגודל של התרגיל היווה פלטפורמה לשיתוף פעולה רב זרועי.

 

"ביצענו תרגול של היפגעות ממוקש, ומסוק חיל האוויר מטייסת 124 נקרא לחלץ את הכוח מלב הים. כמו כן, התאמנו בתיאום עם כוח חי"ר למטרת פעולה משותפת. לפני כן, הכוחות הפליגו על הכלים על מנת שיבינו אלה את חשיבתם של האחרים ואת שפתם. בנוסף, התקיימו תרגולים בשיתוף פעולה עם השיטור הימי", מרחיב סרן משה, סרן חפצדי מסביר: "השקענו רבות באימון, על מנת להעניק ללוחמים תחושה אמיתית של לחימה, והבנה שבמלחמה יש הפתעות ואתגרים אבל שאנחנו מוכנים לכל תרחיש שיעמוד מולנו".

 

כמו כן, הלוחמים נדרשים להפגין ידע ובקיאות לא רק בלוחמה הימית אלא גם בהבנת הזירה, ועל כן הם לומדים ועוברים רענון ובחינות על ידי אנשי מודיעין. "גם אנחנו, המפקדים, אותגרנו ותורגלנו. היו תרחישים שאפילו אני כאחראי החודש לא ידעתי שיקרו. דרך שני צירים, האחד הדרג הבכיר יותר שנתן הוראות חדשות ושינה תרחישים שתכננתי. לדוגמה, לאחר שכל הספינות עגנו בשעה מאוחרת, הן הוחזרו לים בהתרעה של רגע למספר שעות נוספות", מפרט סרן חפצדי. "כמו כן, ברגע אמת כל מפקד ספינה עושה את בחירותיו בשטח, דבר אשר קורה בפועל ברגעי לחימה אמיתיים. לכן הייתי צריך לשנות ולהתאים את התרגילים למה שקרה בזמן אמת".

 

רב"ט דקל מלכה, אשר מתגורר באשקלון, מסכם את התרגיל: "אני נמצא בזמן דימוי מלחמה ומשקיף מהספינה על הבית שלי. אני רואה בדיוק על מה אני שומר ומבין את הערך שיש לי, בתור לוחם בזירה ובתפקיד שלי. אני מרגיש שזה הזמן שלנו לתת מעצמנו את המקסימום ולהראות מקצועיות, מוכנות ולהיות הכי טובים שיש - פשוט להיות לוחמים בפלגה 916".

 

"מרכבות האש": מה קורה באימון פלגה 916?

loading...