התפקידם והאנשים התפקידם והאנשים

התפקידם והאנשים

שקד טוביס

בזרוע הים מגוון תפקידים משמעותים, חשובים ובעלי ערך רב. על כן, בחרנו לספר על האנשים שעומדים מאחורי התפקידים שמזוהים ביותר עם הזרוע

רב"ט דקל מלכה - לוחם ימי

רב"ט מלכה, בן 19 מאשקלון, הוא לוחם ימי אשר משרת כדבורן בפלגה 916 בשלדג 841.
הוא החליט ללכת לגיבוש לוחם ימי לאחר שקרוב משפחה, ששירת באותו התפקיד, המליץ לו על השירות המיוחד - הוא תיאר את חווית השירות שלו כ"מקום להכיר בו משפחה, להיות לוחם שמתמודד עם קשיים נוספים שאחרים לא חווים". רב"ט מלכה מספר כי "היום אני מבין כמה הוא צדק".

רב"ט מלכה התגייס באוגוסט 2021, מספר חודשים אחרי מבצע שומר חומות, "במבצע הייתי תלמיד כיתה יב' באשקלון. חוויתי על בשרי את הרקטות, את ההפגזות, אזעקות הצבע האדום והכניסה המבוהלת למקלטים. אני מבין את חשיבות ההגנה שלנו על האזרחים".

הוא מוסיף: "שובצתי בפלגה ,916 אשר עיסוקה העיקרי הינו שמירה על הבטחון השוטף בזירה הדרומית. בסוף, אני יוצא לים, משקיף על חופי אשקלון ורואה את הבית שלי. זה מחזק אותך ואת המורל. ברגעים שהים גבוה ויש תחושת תשישות מביטים ונזכרים למה אנחנו כאן".

האתגר בים הוא שאין גדר או גבול ברור, "אם אנחנו לא נהיה שם, חדים וממוקדים, לא יהיה אף גורם אחר בשטח שיגן במקומנו", מסכם רב"ט מלכה.

בזרוע הים מגוון תפקידים משמעותים, חשובים ובעלי ערך רב. על כן, בחרנו לספר על האנשים שעומדים מאחורי התפקידים שמזוהים ביותר עם הזרוע

סמל א' - צוללן

סמל א' עבר את קורס צוללן המאתגר בעזרת נחישות והתמדה. "זו תקופה שמוציאה ממך את הטוב ביותר, אתה לומד על עצמך המון. אתה מתמודד עם עמימות וחוסר ודאות המכריחות אותך לדבוק באיפוק ולסגל כישורי התמודדות עילאיים", הוא אומר.

סמל א' משרת בצוללת אח"י תנין במחלקת גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר), וסיים הכשרה נוספת לתפקיד מסווג שבסופה הפך לסמכות מקצועית ייחודית בצוללת בה הוא משרת.

"השירות מבצעי במיוחד, אתה נדרש להגיע ממצב מנוחה לכוננות שיא. אתה מתמודד עם אתגרים רבים בדרך, ובסופו זוכה לסגל לעצמך תכונות של איפוק, חברותיות, נחישות וידע לימודי רב", מבהיר סמל א'.

רב"ט נועה גבעתי - בקרית שליטה ימית

רב"ט גבעתי היא חיילת בודדה משיקגו, אשר עלתה עם אחותה התאומה לישראל על מנת לשרת בצה"ל. "בחרתי להתגייס לצבא מתוך תחושה של שייכות וציונות. הבנה שהצבא הוא חלק מהותי מהתרבות בארץ, זאת חוויה יחודית במהלכה מכירים חברים לחיים".

היא עלתה כחברה בגרעין צבר. "חשפו אותנו לתפקידים השונים, וכאשר קראתי על תפקיד הבקש"ית הרגשתי שהוא בעל קשר ישיר לבטחון המדינה. ולא רק זה, אלא ידעתי שהוא יפתח אותי ויציב בפניי אתגרים רבים".

תפקיד הבקש"ית חשוב במיוחד, הן העיניים של הצבא בזירות הימיות, הן מפקחות על כלי שיט שונים במרחב הימי, מזניקות ומנהלות את כוחות הזרוע ומובילות אירועים מבצעיים בזמן אמת. יש להן אחריות על מניעת חדירה של גורמים עוינים אל חופי ישראל ותפעול מערכות שליטה ובקרה מתקדמות.

"היום שלנו נראה ככה: שש שעות משמרת מאיישות אמצעי תצפית וזיהוי, ומוודאות שאנחנו יודעות על כל כלי שנכנס או יוצא משטחינו. יש הרבה זמן ליצירת קשרים בן אישיים ופיתוח תחביבים", מדגישה רבט גבעתי. "הייתי ממליצה לכל מי שרוצה תפקיד משמעותי ומאתגר מנטלית, ושהיא בעלת רצון אמיתי לתת את כל כולה למען המדינה, להתגייס לתפקיד".

סגן נעם כלף - חובלת

סגן כלף מרחובות, סיימה כחלק ממחזור 144 את קורס חובלים, היא עשתה זאת יחד עם עוד כשמונה נשים נוספות. הן עשו היסטוריה כמספר הנשים הגדול ביותר אשר סיימו את הקורס. אך סגן נעם כלף קבעה תקדים נוסף. היא הקצינה הראשונה שסיימה את קורס חובלים במגמת מכונה - תואר אותו היא חולקת עם חברתה לקורס, סגן נועה חן.

"עד עכשיו לא היו נשים במחלקת מכונה, לא בתור קצינות ולא בתור לוחמות", מספרת סגן כלף, "הלימודים והעיסוקים של מגמת המכונה מרגישים לי טבעיים, אני לא מרגישה מוזר או נתקלת בקשיים מיוחדים. אני מרגישה שאני מביאה את עצמי במגמת מכונה. מדובר במגמה מאוד פיזית, ואני מצליחה לגשת אליה בדרך קצת אחת - ממקום של יצירתיות והרבה מחשבה בפתרון תקלות".

היא מפקדת כיום באח"י יפו, כשהיא נזכרת בקורס היא מתארת, "למדתי, שהצלחה לא מקבלת תירוצים. התוצאות שלך צריכות לדבר בעד עצמן, גם אם אין זמן, קשה ומתיש. תפקיד החובל דורש מאיתנו לעשות הכל על הצד הטוב ביותר, הרבה מוטל על הכתפיים שלי, אז אין לי את הפריבילגיה לא להצליח".

 

התפקידם והאנשים

loading...