שלישי אישי: אח מביא אח, חבר מביא חבר שלישי אישי: אח מביא אח, חבר מביא חבר

שלישי אישי: אח מביא אח, חבר מביא חבר

אלעד שריקי ונדב מנלה

סמ"ר רועי בן שטרית ורב"ט תומר בן שטרית, דבורנים בסיירת 'יסעור' בפלגה 914, מספרים על השירות שלהם בפלגת הבט"ש 914

הקלישאה "זרוע הים היא זרוע משפחתית" נכתבה כנראה על פלגות הבט"ש. בין אם זה הפלאברה הידועה שהופכת אנשים זרים למשפחה לכל החיים תוך זמן קצר, או השירות המגוון והאינטנסיבי שמקרב בין הלוחמים - אף קלישאה מעולם לא הייתה נכונה יותר מזאת, ואף קלישאה מעולם לא היוותה מקור לגאווה יותר מזאת.
"תמיד רצינו לשרת כלוחמים בפלגות הביטחון השוטף, משום שהרגשנו שאנחנו מתאימים לאופן המשפחתי של השירות והרגשנו שאנחנו יכולים למצות את יכולותינו כאן", מספרים האחים סמ"ר רועי בן שטרית ורב"ט תומר בן שטרית, לוחמי חוד ימיים בסיירת 'יסעור', בפלגת הבט"ש 914. "החיבור שלנו לים מאוד תרם להחלטה, אבל מה שבעיקר השפיע הוא אופן השירות", הם מדגישים.
שני האחים משרתים בפלגה 914 בבסיס חיפה של זרוע הים. הפלגה אחראית על שמירת המים הטריטוריאליים של ישראל בזירה הצפונית, הרתעת גורמי טרור ומניעת פעילות חבלנית עוינת.
סמ"ר רועי בן שטרית ורב"ט תומר בן שטרית
סמ"ר רועי בן שטרית ורב"ט תומר בן שטרית
לוחמי פלגות הבט"ש, הקרויים "דבורנים" בגלל שימושם ארוך השנים בספינה מסוג "דבור", פועלים בנחישות בשלוש זירות: פלגה 914 מבסיס חיפה פועלת בזירה הצפונית, פלגה 916 מבסיס אשדוד פועלת בזירה הדרומית, ופלגה 915 מבסיס אילת פועלת בזירת ים סוף. על כל ספינה בפלגות הבט"ש יש צוות מגובש המורכב מכעשרה חיילים, ומפקדי הספינות הינם חובלים בדרגת סרן.
"תפקיד הלוחם הימי הוא מאוד תובעני ומאתגר, אבל בדיוק מהסיבות הללו העשייה בפלגה מביאה איתה סיפוק עצום", אומר סמ"ר רועי. "כחייל בפלגות הבט"ש, עלייך ללמוד במהירות איך להתמודד עם כל סיטואציה אפשרית בים, לא משנה עד כמה קשה או לא צפויה היא", משלים אותו רב"ט תומר.
מטרותיהם העיקריות של פלגות הבט"ש הינם שמירה על עליונותה של מדינת ישראל בתווך הימי: שמירה על נתיבי סחר ימי פתוחים, תוך הבטחת המשך קיומו של סחר חופשי אל מדינת ישראל וממנה, ומניעת חדירת גורמים עוינים מן הים ונטרולם בעת הצורך. הם המענה המהיר והיעיל ביותר לאיומים הקיימים בשטח.
השירות המגוון מתבצע על גבי ספינות זריזות מסוג "דבורה", "סופר-דבורה" ו"שלדג". לוחמי פלגות הבט"ש הם כוח מגובש, מיומן ומקצועי, המאופיין בעבודת צוות איכותית המאפשרת להם להתמודד עם מצבי לחץ ואירועים בלתי מתוכננים. האווירה המשפחתית השורה בפלגות מסייעת להם להשיג הצלחות מבצעיות יוצאות דופן.
סיירת מפלגה 914 באימון
סיירת מפלגה 914 באימון

"לחיות 24/7 עם צוות קטן בים זו חוויה מדהימה שאין דומה לה", מספר רב"ט תומר בן שטרית. "לדרך החיים הזו מתאימים בעיקר אנשים חברותיים עם גישה חיובית, שדואגים לסביבה שלהם בדיוק כפי שהם דואגים לעצמם".
אחיו, סמ"ר רועי בן שטרית, מוסיף: "כשהגעתי למסקנות האלו, ישר הבנתי שאחי תומר מתאים לשירות בפלגות הבט"ש, וכך זה התחיל. חתרנו מאוד לכך ששנינו נשרת יחד באותה הפלגה - ולמזלנו זה התאפשר. החברים, הפלאברה, התרומה לביטחון המדינה - אלו דברים ייחודיים מאוד שרוב רובם של האנשים לא יוכלו לחוות בחייהם, ושמרבית החיילים בצה"ל לא יוכלו לחוות בשירותם", הם מציינים בגאוות יחידה. "כיום, גם אתם יכולים לבוא לשרת עם אח או עם חבר: ישנו פרוייקט שנקרא "חבר מביא חבר", שדרכו לוחמים ימיים יכולים להביא חברים מלש"בים לשרת ביחד איתם באותו הצוות. אם אתם מחפשים לעשות שירות משמעותי, חסר פשרות, ייחודי ומשפחתי, אשר תורם רבות לביטחון אזרחי המדינה - הצטרפו אלינו לפלגות הבט"ש".

רוצים להגיע לגיבוש לוחם ימי? כתבו לנו!

עוד כתבות בנושא

loading...