מהעיניים לרגליים מהעיניים לרגליים

מהעיניים לרגליים

שקד טוביס

בשבוע שעבר יצאו בקריות השליטה הימיות של זירת ים סוף עם עלות השחר למסע ייחודי שנועד לחברן לשטח מזווית אחרת

ארבע לפנות בוקר. העיר אילת עוד לא התעוררה אך הן נמצאות על החוף עם צבע על הפנים, מתחילות לצעוד בדממת אלחוט. פלגת השליטה של זירת ים סוף, על שלל אנשיה, אשר בין הנמנים בהם עשרות בקריות שליטה ימיות, קציני שליטה ומפקד מוצב השליטה של הזירה, צעדו יחדיו במסע מבסיס זרוע הים באילת למוצב צביה הנמצא בעיר.


בקריות השליטה הימיות משמשות כעיניים של המדינה בשמירה על התווך הימי. תפקידן החשוב, נחוץ למשימה הלאומית שהיא שמירה על הגבולות הימיים של מדינת ישראל. "תפקיד פלגת השליטה הינו לצפות ולתפעל מגוון אמצעי שליטה ותצפית מתקדמים מסביב לשעון", מסביר מפקד פלגת השליטה, רס"ן איתי ג'רבי. "אנחנו אחראיים על איתור ומניעת נסיונות חדירה והזנקת כוחות ימיים ויבשתיים, לצורך סיכול פעולות חבלניות עוינות ושמירה על שיגרה שקטה".

בשבוע שעבר יצאו בקריות השליטה הימיות של זירת ים סוף עם עלות השחר למסע ייחודי שנועד לחברן לשטח מזווית אחרת

הייחודיות של הזירה מתבטאת במעבר מהיר משגרה לחירום. זוהי גזרה בה אירוע יכול להתפתח תוך שניות ספורות, ועל כן על החיילים להיות בדריכות שיא מסביב לשעון, על מנת לשמור על ביטחון האזרחים והתייירים הנופשים בעיר.
"מטרתו העיקרית של המסע היא להרגיש דרך העיניים והרגליים את הגזרה עליה אנו אמונים", מסביר סגן רועי היימס, המשרת כקצין שליטה בזי"ס. "שמנו דגש על חיבור החיילות וקציני הפלגה לזירה ולשטח ולהעניק להן נקודת מבט נוספת על המקום עליו הן שומרות ומתצפתות שעות ארוכות. החיבור לשטח ולמשימה בעל חשיבות רבה".


במהלך המסע, המשתתפים עצרו מספר פעמים למען הקראת סיפורים קצרים מעוררי השראה, אשר מטרתן העלאת תחושת המשמעות ומתן ערך מוסף לתפקיד. יתרה מזאת, בסיס זי"ס הממוקם באילת, שוכן בתווי שטח יפהפה שלא דומה לשום נוף אחר בישראל. ההליכה בו מחברת את הצועדים לטבע ולארץ. "מטרה נוספת אשר עמדה לנגד עינינו היא חיבור וגיבוש החיילות", מוסיף סגן היימס.

המסע היווה אבן דרך משמעותית בשירות הבק"שיות. "ביום-יום שלנו אנו משקיפות על הגבול ומוודאות שלא יתרחש שום אירוע שעלול להעמיד את ביטחון ישראל בסכנה", אומרת סמל אוהב בהלקר, בקרית שליטה בזירה. "כאשר נאמר לנו מצד המפקדים שאנחנו עומדות לצאת לפעילות לא שגרתית, בה נצעד במסע שקט לאורך העיר, הופתענו מאוד אך עם זאת התרגשנו מאוד - זו זכות ללכת ברחבי העיר כקבוצת חיילות מגובשת. הפעולה הזאת חידדה לנו את תחושת השליחות שבתפקידנו".


עם עלות הזריחה הסתיים גם המסע. כאשר הן עומדות ומביטות על עבר הים, קיבלו שלוש חיילות תעודת הצטיינות על תרומתן בשירות והגדלת-ראש בביצוע התפקיד. סמל בהלקר משתפת: "התרגשתי מאוד לקבל את התעודה ממפקד הפלגה. יש ערך רב בתפקיד המשמעותי והמאתגר לאין שיעור שהבק"שיות מבצעות, ואני מודה על הזכות לשרת במערך השליטה".

עוד כתבות בנושא

loading...