ים של תרומה ים של תרומה

ים של תרומה

אגם תותחני

עם תחילת שבוע זרוע הים, מאות חיילי הזרוע מהבסיסים השונים נרתמו להתנדבות למען הקהילה דרך עמותת "אלון ואלה", בתחומים מגוונים ובמוקדים שונים ברחבי הארץ. כל הפרטים בכתבה

דרי רחוב, ילדים בעלי מוגבלויות, קשישים, ניצולי שואה, נוער בסיכון - כולם פגשו היום את חיילי זרוע הים. דווקא בשבוע זרוע הים, כשעיקר תשומת הלב מופנת אל חיילי הזרוע, במקום לקבל - הם החליטו לתת. ההתנדבויות עתידות להימשך כל השבוע. הינה סקירה קצרה של אירועי היום.

 

החום שבלב

החום שברחובות אילת לא משתווה ללבבות שחיילי זירת ים סוף הצליחו לחמם היום. עשרות בק"שיות, הנוהגות להוביל אירועים מבצעיים בשגרה, הובילו היום מבצע לאריזת מזון לנזקקים, דרך עמותת "יד רוז'ה".
במקביל להתנדבויות, עשרות לוחמים מהזירה ביקרו בבתי הספר השונים באילת וחשפו בפני התלמידים את הזרוע ואופי השירות בה. כמו כן, התקיים פאנל בהובלתו של מפקד זירת ים סוף, סגן-אלוף שי חודרה, בו ענה על כל השאלות, התהיות והחששות של הנערים שיתגייסו בקרוב לצה"ל.
החום שבלב

בנוסף, עשרות לוחמי ילת"ם התנדבו לסייע בעבודות סידור חצר עבור נערים בסיכון. כמוהם, עשרות חיילי מספן כוח-אדם ומספן ים הגיעו להתנדב ב"בית אוהב" ובהוסטל "בית השחף", המהווה מסגרת ביתית לנערים. החיילים השתתפו בפעילות חברתית במטרה לחזק ולהעצים את הנערים. "לכל נער בסיכון עולם ייחודי לו, סיפור אישי ואתגרים שונים שמתמודד עמם. אני שמח שיצא לי להיות אוזן קשבת לנערים היום ולהושיט להם יד", משתף אחד החיילים.
בו בזמן, 50 לוחמים ימיים מאח"י עצמאות ומספן כוח-אדם נפגשו עם ניצולת שואה ושמעו את סיפורה, ועשרות ממשרתי מספנת חיל הים הגיעו להתנדב ב"מעון תקווה" - יחדיו הם העניקו תקווה לכל חוסיו. החיילים שמחו את דיירי המעון: "החזקנו להם את היד ורקדנו איתם, עזרנו להם לפרוק, לשחרר את העבר ולהאמין שהעתיד יהיה טוב", סיפרו בהתרגשות שתי חיילות ממספן כוח-אדם.

חשיבות ההתנדבות

כשהשעון דופק, הזמן רץ והמשימות מתווספות, מדוע שנקדיש את זמננו לטובת אחרים?
"הנתינה לזולת וההתמודדות עם אוכלוסייה שהיא שונה מנוף חיינו, עוזרת לנו להיות טובים וסובלניים יותר לסביבתנו", מסבירה רס"ן שרון אבולוף-רם, רמ"ד חינוך בזרוע על משמעות העשייה למען האחר. "זאת הזדמנות מצוינת לחיילים לפתח את המיומנות הזו תוך תרומה אדירה לקהילה".
כמו כן, ההתנדבות מחזקת בחיילים את תחושת הלכידות וגאוות השייכות לזרוע הים ולצה"ל. "אין תחושת גאווה וסיפוק המשתווה לתחושות חיילי הזרוע בתרומתם הרחבה והמשמעותית לקהילה", מרחיבה רס"ן אבולוף-רם.

"אני שמח מאוד שיצא לנו כלובשי מדים לצאת רגע מהשגרה העמוסה ולזכור שחובתנו כחיילים לתרום לקהילה, לגלות סולידריות למען חברה שוויונית ומכילה יותר. להעלות לילדים חיוך גדול על הפנים היה שווה הכל", מספר לי סמל ניר בלייכפלד, לוחם ימי מספינת הטילים אח"י ניצחון שהתנדב היום בבית הספר "עופרים" לילדים על הקשת האוטיסטית, ודאג להעביר להם פעילויות חינוכיות יחד עם עוד 50 הלוחמים מספינתו.

בנוסף, יצאו כ-80 לוחמים ימיים משייטת ספינות הטילים להתנדב ב"יד עזר לחבר" ולסייע לניצולי שואה הזקוקים לעזרה ולאוזן קשבת. סמל אסף גל, שהשתתף בהתנדבות מספר על החוויה המשמעותית, "התרומה הצליחה להשאיר אצלי ואצל חבריי תחושת סיפוק והוקרה כבירים, ואנו מודים על ההזדמנות לתרום מעצמנו".

חשיבות ההתנדבות

עוד כתבות בנושא

loading...