שבוע זרוע הים – מה זה בכלל? שבוע זרוע הים – מה זה בכלל?

שבוע זרוע הים – מה זה בכלל?

אגם תותחני

היום אנו מסכמים את חגיגות שבוע זרוע הים, אך מאיפה המנהג הזה התחיל? ומה בדיוק עשינו בשבוע הזה? כל התשובות בכתבה

בכל שנה אנו חוגגים את יום זרוע הים, אך השנה לראשונה חגגנו באופן רשמי את שבוע זרוע הים, בו עברו חיילי הזרוע שפע של פעילויות משמעותיות במגוון תחומים. רגע לפני שאנו קופצים לשבוע שהיה - מה זה בכלל יום זרוע הים?
יום זרוע הים אינו מנהג ייחודי לזרוע הים, אלא הוא מועד בינלאומי נפוץ. כל הציים ברחבי העולם קובעים יום בו משרתיהם עולים על מדיהם הלבנים החגיגיים וחוגגים את הכוח הימי שלהם - יום הצי האמריקאי, יום הצי הבריטי, וכמוהם ציים נוספים.
ראשיתו של המנהג הוא בארה"ב: בשנת 1922 החליטה "עמותת ידידי הצי האמריקאי" לחגוג את יום הולדתו של הנשיא-אוהד-הצי תאודור רוזוולט, שנפטר שלוש שנים קודם לכן, ולציינו כ"יום הצי האמריקאי".
בזרוע הים הישראלית, חגיגות יום זה מהוות כמעין חגיגות יום-הולדת עבורה.

היום אנו מסכמים את חגיגות שבוע זרוע הים, אך מאיפה המנהג הזה התחיל? ומה בדיוק עשינו בשבוע הזה? כל התשובות בכתבה

למה צריך שבוע שלם לחגוג את זרוע הים?

בשבוע זרוע הים הישראלית מתרחשים אירועים מרכזיים עבור הכוח הימי, המאפשרים לזרוע ולמשרתיה לבוא לקדמת הבמה. כך לדוגמה, בשנת 1968, בשבוע בו חגגו את יום זרוע הים, הכריזו על פתיחת שערי בסיס אשדוד. כך, לאורך השנים נוהגים לציין את יום זרוע הים סמוך לטקס סיום קורס החובלים, הקורס היוקרתי ביותר בזרוע ובין המובחרים בצה"ל. גם השנה, ביום הרביעי לשבוע זרוע הים, קורס חובלים מחזור 145 הגיע לסיומו.
כדי להבין מניין באו ולאן הם שטים, במהלך השבוע חיילי הזרוע חזרו לעבר ולמדו שיעורי מורשת קרב, בסימן 40 שנה למלחמת שלום הגליל ותפקוד הזירה הימית במלחמה.
כמו כן, משרתי הזרוע העמיקו את הקשרים עם הסביבה האזרחית. לאורך כל השבוע, חיילים מבסיסי זרוע הים השונים התנדבו למען הקהילה, בשיתוף עם עמותת "אלון ואלה". במקביל, החיילים ביקרו בבתי הספר השונים, הכירו לתלמידים את הזרוע והתפקידים שבה והשתתפו בהפנינג הגיוס שהתקיים באילת, שם קראו למלש"בים לבוא ולהצטרף למשפחה.
יתר על כן, השבוע מהווה הזדמנות נוספת להוקיר את חיילי הזרוע, לחזק את תחושת השייכות וגאוות היחידה שלהם. השנה, שבוע זרוע הים נפתח בערב שכולו הוקרה עבור חיילי הזרוע. הערב התקיים בראשותו של מפקד הזרוע, אלוף דוד סער סלמה.
למה צריך שבוע שלם לחגוג את זרוע הים?

"אתם לא מסתובבים על מדים לבנים?"

אין חייל בזרוע הים שלא נתקל פעם באדם מבולבל שאינו מבין מדוע הוא לא מסתובב בכל יום על לבן - וייתכן שגם הוא ,לפני כניסתו לזרוע, סבר כך. אומנם המדים הלבנים האלו הם כרטיס הזיהוי שלנו, אך עם זאת אנו לובשים אותן פעמים נדירות, בטקסים ובאירועים מיוחדים.
ובאחת הפעמים בשנה, ביום זרוע הים, כלל חיילי הזרוע צובעים את רחובות המדינה בלבן, וללא צורך במילים כולם יודעים שהם מגיעים מהגלים. מתניידים עם המדים הלבנים הללו באוטובוס, בתור לסופר, ברחבי הקריה ובבסיסים השונים. כך אנו מספרים את הסיפור שלנו ומציגים את גאוות היחידה השרושה בנו, המגיעה מערכיה העמוקים של הזרוע - המשפחתיות, המבצעיות, ההדדיות והמסירות.

עוד כתבות בנושא

loading...