למה להיות רק חובלת כשאפשר להיות גם זו שרוקדת? למה להיות רק חובלת כשאפשר להיות גם זו שרוקדת?

למה להיות רק חובלת כשאפשר להיות גם זו שרוקדת?

חן אלבז

ימים ספורים לפני טקס הסיום של קורס חובלים מחזור 145, אני משוחחת עם סגן נגה גבעול, בוגרת הקורס, על התחביבים שלא נטשה במהלך הקורס המאתגר, על האתגרים והחששות שמאחוריה וגם על הדרך שעוד לפניה

שעת צוהריים והשמש החמה משזפת את רחבת בית הספר לקצינים בבסיס ההדרכה של זרוע הים בחיפה, שם אני פוגשת לשיחה את סגן נגה גבעול, בוגרת קורס חובלים מחזור 145, בין חזרה אחת לטקס סיום הקורס לאחרת.
נגה נולדה וגדלה בנס-ציונה והיא אחת מ-41 בוגרי קורס חובלים מחזור 145, אשר הסתיים בטקס חגיגי ברביעי בערב בשבוע שעבר (7.9) בבסיס חיפה.
נגה רקדה בלט מגיל צעיר. כבר בהיותה קטנה הצטרפה לחוג ריקוד והתאהבה בסגנון הבלט הקלאסי. האהבה לבלט החלה מאמה של נוגה שגם רקדה בלט באופן מקצועי בצעירותה.
"בלט זה תחום מאוד מחייב. ללא נחישות, מסירות, שאיפה למצויינות, התמדה וכמובן אהבה למקצוע, כנראה לא הייתי מצליחה בתחום ובטח שלא מצליחה להשקיע ככה", היא מספרת. "מה גם, שבריקוד המון פעמים המחוייבות לקבוצה ועבודת הצוות הן חלק בלתי נפרד מהדרך, ממש כמו בקורס חובלים".

ימים ספורים לפני טקס הסיום של קורס חובלים מחזור 145, אני משוחחת עם סגן נגה גבעול, בוגרת הקורס, על התחביבים שלא נטשה במהלך הקורס המאתגר, על האתגרים והחששות שמאחוריה וגם על הדרך שעוד לפניה

 

 

"בקורס יש המון נקודות קיצון שבהן יצא לי להרגיש שהגעתי לקצה גבול היכולת שלי", משתפת סגן גבעול, "אבל תמיד מגלים שאפשר לעשות הרבה יותר משמדמיינים מלכתחילה", היא אומרת בחיוך.
"בשלב ייעודי בקורס, מכשירים אותנו למקצוע החובל ורובו סביב לימודים עצמיים, וכולל המון אחריות, משמעת עצמית, ירידה לפרטים ושאיפה למצויינות. הצלחתי ללמוד כמויות חומר שבחיים לא חשבתי שאצליח, עד שעות מאוחרות בלילה, כשבמקביל ישנם יעדים פיזיים ועוד לא מעט משימות נוספות הקשורות לקורס", היא מרחיבה.

 

נגה שובצה בקורס במגמת שייט ותשרת כסגנית-קצין נשק באח"י חנית. "לא ידעתי יותר מדי על המגמות", מודה נגה, "אבל סיקרן אותי מאוד ההיבט הפיקודי והיכולות הימיות שרוכשים בקורס".
נגה משתפת אותי ברגע בו קיבלה את ההודעה שהיא שובצה על האח"י חנית. "מאוד מאוד שמחתי, כי ידעתי כבר במהלך הקורס שלא משנה לאן אגיע, אני אהיה מרוצה ואעשה את הטוב ביותר", היא אומרת בהתרגשות ובציפייה גלויים.

כשאני שואלת על שיבוצה במגמת שייט, נגה מחייכת חיוך רחב שלא משאיר מקום לספק כי אכן הרגישה תמיד שמקומה הוא שם. "השלב הראשון בקורס, שלב הימ"פ (ימאות ופיקוד), הוא ללא ספק שלב מאתגר. חששתי ממנו ובגלל זה הצטרפתי לפני הגיבוש לקורס כושר קרבי שחידד את יכולותיי הפיזיות לקראת הגיבוש והקורס", מציינת נגה. "עולם הריקוד שהגעתי ממנו מכניס לכושר ומפתח אצלך עצמאיות, משמעת עצמית ומקנה כלים לבניית סדר היום בצורה מאוד יעילה. אלו יכולות שמאוד עזרו לי בקורס", היא מסבירה.

 

כבר בגיל 4 הצטרפה נגה ללהקה הייצוגית של העיר, ששילבה כמה סגנונות ריקוד. "הריקוד תמיד היה ותמיד יהיה חלק ממני", היא אומרת.
נגה משתפת אותי בטיפ שעזר לה במהלך הקורס. "תמיד אמרתי לעצמי שגם כשאגיע לספינה כמפקדת, אשמור תמיד על עולם התוכן האישי שלי. אם לא נהיה שמחים ומאושרים בחיים האישיים, לא נצליח למלא את התפקיד שלנו במלואו", מדגישה נגה.
"אני ממליצה לכל מלש"בית שמתעניינת בקורס חובלים להגיע לכאן", היא מסכמת. "לעולם לא לחשוב שאת לא יכולה ותמיד לתת את הכול ולהפתיע את עצמך בתהליך. אם את רוצה לאתגר את עצמך, ללמוד, להתפתח ובסוף להצליח להשפיע ולתת מעצמך לאנשים שסביבך ולביטחון המדינה, אז קורס חובלים זה ללא ספק המקום בשבילך!".

למה להיות רק חובלת שאפשר להיות גם זו שרוקדת

loading...