לראשונה בוצע בהצלחה יירוט  ‘LRAD׳ לראשונה בוצע בהצלחה יירוט  ‘LRAD׳

לראשונה בוצע בהצלחה יירוט ‘LRAD׳

מערכת אתר זרוע הים

לראשונה בוצע יירוט מוצלח של מיירט ארוך טווח ‘LRAD׳ מספינת הטילים אח"י מגן מדגם סער 6 כנגד מטרה שדימתה טיל שיוט מתקדם

זרוע הים של צה"ל, מפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשייה האווירית השלימו בהצלחה ניסוי יירוט של מיירט ארוך טווח - ‘LRAD' המהווה חלק ממעטפת ההגנה האווירית של ספינות הטילים מדגם סער 6. מדובר באבן דרך משמעותית בתהליך הפיתוח של מיירט ארוך טווח - ‘LRAD׳ ממערכת ההגנה האווירית 'ברק מגן', שהינה חלק מחליפת מערכות הלחימה של ארבעת ספינות הטילים מסוג סער 6, המהוות נדבך מרכזי בהגנה על הנכסים האסטרטגיים במרחב המים הכלכליים של מדינת ישראל.

במהלך הניסוי, שמהווה הוכחת יכולת ראשונה מסוגה המבוצעת מהים, השלימה בהצלחה מערכת ׳ברק מגן׳ תהליכי גילוי ויירוט במתאר מאתגר, כנגד מטרה שדימתה טיל שיוט מתקדם.
לראשונה בוצע יירוט מוצלח של מיירט ארוך טווח ‘LRAD׳ מספינת הטילים אח"י מגן מדגם סער 6 כנגד מטרה שדימתה טיל שיוט מתקדם
מערכת ׳ברק מגן׳ כוללת מכ״ם מתקדם לגילוי האיומים, מערכת נשק ומיירט ארוך טווח מתוצרת התעשייה האווירית. המיירט מסוג ׳LARD' , הינו מיירט בעל יכולת התמודדות עם מגוון איומים אוויריים ביניהם: מטוסים, כלי טיס בלתי מאוישים, טילי שיוט, איומים תלולי מסלול, טילי חוף - ים ועוד. מערכת ׳ברק מגן׳ הינה שכבת הגנה נוספת במערך ההגנה הרב-שכבתי אשר תביא לעיבוי מעטפת ויכולות ההגנה האווירית של ספינות הטילים מסוג סער 6.

המערכת מהווה נדבך משמעותי ביכולות ההגנה האוויריות של זרוע הים, בהשגת העליונות הימית ומעורבותה בהכרעה הצה״לית אל מול מגוון איומים ותרחישים מהים והחוף. בנוסף, צפויה המערכת להביא לחיזוק שיתוף הפעולה ההדוק של זרוע הים וחיל האוויר, על ידי הוספת יכולות חדשות, וחיזוק השפה המשותפת והשילוביות בין הזרועות. ראש מספן הציוד בזרוע הים, תת-אלוף אריאל שיר: ״הוכחת היכולת והצלחת הניסוי של מערכת ׳ברק מגן׳ מהווה אבן דרך משמעותית בתהליך המבצוע של ספינות המגן, ומהווה תוספת משמעותית לסל היכולות של זרוע הים במימוש ההגנה על האתרים האסטרטגיים בים של מדינת ישראל. מערכת ׳ברק מגן׳ בכלל, ומיירטי ‘LARD' בפרט, מאפשרים לספינות המגן יכולות גילוי ויירוט משופרות, בטווחים גדולים משמעותית ואל מול מנעד האיומים האוויריים. המקצוענות, היכולות ההנדסיות הגבוהות ונחישותם של אנשי התעשייה האווירית, מהנדסי זרוע הים ומפא״ת, לצד המסוגלות המבצעית הגבוהה של מפקדי ולוחמי שייטת ספינות הטילים וצוות ספינת הטילים אח״י מגן, הן אלו שאפשרו את הצלחת הניסוי והוכחת יכולת זו. שיתוף הפעולה ההדוק והטוב הקיים בין התעשייה האווירית, מפא״ת וזרוע הים, מהווה את המפתח העיקרי להמשך הפיתוח והחיזוק של היכולות המבצעיות בספינות המגן, ויאפשרו את מימוש ההגנה הטובה ביותר על הנכסים האסטרטגיים והאינטרסים החיוניים, במרחב המים הכלכליים של מדינת ישראל בהווה ובעתיד״.
ראש מחלקת מטאו"ר (מערכות, טילים ואווירונאוטיקה) במפא"ת, טל: "ההצלחה בניסוי זה הינה פריצת דרך טכנולוגית בתחום מערכות ההגנה הימיות מפני טילים. היכולת המבצעית של מערכת 'ברק מגן' מהווה מכפיל כח עבור ספינות הסער 6 וזרוע הים. המערכת גילתה בהצלחה את המטרה המדמה טיל שיוט במתאר מבצעי ושיגרה לעברה מלב ים את מיירט 'LARD' שהשמיד אותה. המערכת הוכיחה עמידה בדרישות מפא"ת וזרוע הים. הצלחת הניסוי מחזקת את הביטחון שלנו במערכת וביכולותיה להגן על נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל בים."

מנכ"ל התעשייה האווירית, בעז לוי: "מערכת ההגנה האווירית ברק MX, שהוכיחה פעם נוספת את יעילותה אל מול איומים בכל שכבות הגנה, מספקת פתרון לאתגרי שדה הקרב הנוכחי והעתידי גם יחד. סדרת הניסויים המוצלחת שבוצעה במערכת ברק על גבי ספינת אח"י מגן, מסמנת את סיומו של תהליך הפיתוח ולהתאמת מערכת ברק MX ימי. היכולות המתקדמות אשר שולבו בסדרת הניסויים הזו פותחו בידי מהנדסות ומהנדסי התעשייה האווירית, והן ממחישות היטב את ההישגים ההנדסיים המתקדמים ופורצי הדרך הייחודים לחברה ולאנשיה".

עוד כתבות בנושא

loading...