ניסוי "כיפת מגן ימית" הושלם בהצלחה ניסוי "כיפת מגן ימית" הושלם בהצלחה

ניסוי "כיפת מגן ימית" הושלם בהצלחה

מערכת אתר זרוע הים

הושלם בהצלחה ניסוי במערכת היירוט "כיפת מגן ימית" מספינת אח"י עוז (סער 6). הניסוי חותם את תהליך הפיכת המערכת למבצעית

זרוע הים של צה"ל, מנהלת "חומה" במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה ניסוי יירוט מתקדם במערכת "כיפת מגן ימית".
מדובר במערכת המבוססת על גרסה מתקדמת של מערכת "כיפת ברזל" ומופעלת מספינת הסער 6 - ׳אח״י עוז׳.

במסגרת הניסוי מובצעה המערכת בספינת אח"י עוז, הספינה השנייה מתוך ארבע ספינות הטילים המתקדמות, שנקלטו בשנתיים האחרונות בזרוע הים. הפיכת המערכת למבצעית מהווה אבן דרך משמעותית נוספת בבניית היכולות המבצעיות של הספינות.

במהלך הניסוי ביצעה המערכת בהצלחה הליכי גילוי ויירוט במתארים מאתגרים, המדמים את תרחישי האיום. יכולותיה של "כיפת מגן ימית" מהוות תוספת משמעותית ליכולת ההגנה של זרוע הים במשימותיה הרבות, ביניהן הגנת הנכסים האסטרטגיים, מרחב המים הכלכליים ושמירת העליונות הימית של מדינת ישראל באזור.

הושלם בהצלחה ניסוי במערכת היירוט "כיפת מגן ימית" מספינת אח"י עוז (סער 6). הניסוי חותם את תהליך הפיכת המערכת למבצעית
הישג זה הינו הודות למאמץ טכנולוגי והנדסי משותף של זרוע הים, מפא״ת במשרד הביטחון, חברת רפאל המפתחת הראשית, התעשייה האוויריית- יצרנית המכ"מים ואמפרסט יצרנית השו"ב. הפיתוח כלל שילוב של המערכות לכדי מערכת לחימה אחודה, זאת תוך הגעה למסוגלות מבצעית להפעלת הספינה ומערכותיה על ידי לוחמות ולוחמי זרוע הים.

"כיפת מגן ימית" הינה נדבך נוסף במערך ההגנה הרב-שכבתי, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: "כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "חץ 2" ו-"חץ 3", שאת פיתוחן מובילה מנהלת 'חומה' במפא״ת שבמשרד הביטחון.

שר הביטחון בני גנץ: "הפיכתה של כיפת מגן ימית למבצעית - היא ציון דרך משמעותי ליכולות ההגנה בים של מדינת ישראל. אני מבקש לברך את זרוע הים, את מנהלת חומה במפא"ת ורפאל, על התהליך הטכנולוגי פורץ הדרך, שיתוף הפעולה, והנחישות המבצעית שהביאו להצלחה הזו. מדינת ישראל ממשיכה לבנות את יכולותיה בהגנה ובהתקפה - ותמשיך לשמור על העליונות הביטחונית באזור, על נכסיה, תשתיותיה וכמובן בראש ובראשונה - על חייהם וביטחונם של אזרחי ישראל".

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל: ״מערכת 'כיפת מגן ימית' זיהתה בהצלחה את האיומים ושיגרה לעברם מלב הים את מיירטי 'כיפת ברזל', שיירטו את האיומים בהצלחה. 'כיפת מגן ימית' שמהווה את גרסתה הימית של 'כיפת ברזל' מאפשרת חופש פעולה מבצעי ומצטרפת אל נבחרת מערכות ההגנה האוויריות המבצעיות, המרכיבות את מערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל. מערכת 'כיפת ברזל' השלימה סדרה מוצלחת מאוד של ניסויים בשנה האחרונה, הן בישראל והן בארה"ב, במסגרת ניסויים של המארינס וה-ARMY, תוך כדי עמידה ביעדים המבצעיים, כפי שבאו לידי ביטוי במבצע ׳עלות השחר׳״.

ראש מטה זרוע הים, תת-אלוף גיא גולדפרב: "זרוע הים נמצאת בתהליך מבצוע מתקדם, בקצב חסר תקדים, של סדרת ספינות המלחמה מסוג סערי ה-6. הצלחת הניסוי מהווה מבצוע של מערכת 'כיפת מגן ימית' על גבי ספינת אח"י עוז.
רק לאחרונה ציינו את המבצעיות הראשונית של ספינת אח"י מגן, הספינה הראשונה שנקלטה בסדרת סערי ה-6 אשר הספיקה לצאת לפעילות מבצעית ראשונה - סיור במרחב המים הכלכליים של מדינת ישראל והגנת הנכסים הכלכליים והאסטרטגיים. המרחב הימי השתנה ואיתו גדלה כמות המשימות של זרוע הים. ספינות הסער 6 יהוו אמצעי מרכזי בהגנה על מרחב המים הכלכליים והבטחת העליונות הימית של מדינת ישראל".

 

ד״ר רן גוזלי, ראש חטיבת יבשה וים ברפאל: "כיפת ברזל הימית היא פתרון ההגנה הימי המבצעי היחיד בעולם והניסוי על גבי ספינת הסער 6 הינו אבן דרך משמעותית בהתפתחות המערכת. אנו גאים לראות את המערכת מופעלת על ידי חיל הים הישראלי ואת הגנתה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

 

עוד כתבות בנושא

loading...