פעם מדריך, תמיד מדריך פעם מדריך, תמיד מדריך

פעם מדריך, תמיד מדריך

נועם אסולין

סגן א' הוא בוגר קורס חובלים מחזור 146 במגמת צוללן. החבר שתמך בו במהלך הקורס המאתגר הוא סרן נ', בוגר מחזור 138, שהיה המדריך שלו בתנועת הנוער בה לקחו חלק. כל הפרטים בכתבה

אחרי שנתיים וארבעה חודשים של קורס גדוש באירועים וחיוות משמעותיות ומחשלות , מחזור 146 של קורס חובלים מגיע לסיומו. בין המסיימים נמצא סגן א', שעתיד להשתבץ בתור סגן-קצין אלקטרוניקה בצוללת. "הקורס הזה דורש ממך המון ובסופו של דבר מה שמחזיק אותך פה זה האנשים שלצידך, אלו האנשים שאכפת להם ממך - החברים והמשפחה. אנשים שמלווים אותך מהבית", הוא מספר לי ימים ספורים לפני שקיבל באופן רשמי את סיכת החובל הנחשקת.

מי שעוד יושב איתנו בשיחה הוא סרן נ', בוגר מחזור 138 וחבר ותיק של סגן א'. פער הגילים ביניהם עומד על ארבע שנים, ונמצאת מאחוריו היכרות יוצאת דופן, כזו שפגשה את השניים במספר נקודות ציון במהלך דרכם של השניים. "הייתי המדריך שלו בתנועת הנוער בה לקחנו שנינו חלק. שנה לאחר מכן, העברתי לו הדרכה במסגרת שנת השירות", מספר סרן נ'. "שמרנו על קשר גם הרבה אחרי זה. הוא התייעץ איתי על דברים במהלך המסלול שלו - בין אם בגיבוש, בימ"פ או בשלבים יותר מתקדמים. הוא שיתף אותי הרבה במהלך הקורס שלו על כל מיני אתגרים שעבר, חוויות או רגעים שרצה לשתף אותי בהם".

סגן א' הוא בוגר קורס חובלים מחזור 146 במגמת צוללן. החבר שתמך בו במהלך הקורס המאתגר הוא סרן נ', בוגר מחזור 138, שהיה המדריך שלו בתנועת הנוער בה לקחו חלק. כל הפרטים בכתבה
להיות חובל

"אני חיפשתי משהו שמשלב עבודה עם אנשים והובלה פיקודית", מספר לי סרן נ' כשאני שואלת את השניים למה בחרו להתנדב לקורס החובלים. "תמיד אהבתי את זה. הדרכתי בשנת שירות, הייתי גם כאמור מדריך בתנועת נוער וזה משהו שמאז ומתמיד משך אותי. בנוסף, רציתי גם תפקיד שירגיש לי משמעותי ומלמד. בסוף הגעתי גם לצוללות שזה מקום שהוא דורש המון מקצועיות ומלמד אותך הרבה על עצמך", מוסיף.
"אני לא הכרתי את המסלול הזה בהתחלה, אני חושב שהפעם הראשונה ששמעתי עליו הייתה מנ'", מתוודה בפני סגן א'. "כשהוא עבר את הגיבוש הייתי, הוא סיפר לי על זה כשהיינו בטיול של התנועה. אני זוכר כמה הוא דיבר על המסלול ברצינות וזה מאוד עניין אותי. עם השנים התקרב הגיוס לצבא והבנתי שזה מקום שמתאים לי ולכן כיוונתי להגיע למסלול הזה".

"נ' היה המדריך שלי ותמיד מאוד-מאוד הערכתי אותו. באמת ראיתי את המסלול שהוא עושה כמסלול הנכון, זה לא שהלכתי בצורה עיוורת אבל אני חושב שלקחתי ממנו המון השראה לאורך הדרך ברמה האישית. בסוף, זה גם באמת התאים לי ולאופי שלי, והיום אני עתיד לסיים את המסלול שחלמתי עליו כל כך הרבה".

טיפ מנצח

"כשא' התחיל את המסלול, הדבר הראשון שאמרתי לו זה תהיה רגוע ואל תרחם על עצמך", משתף סרן נ'. "זה דבר שמאוד חשוב בעיניי לזכור בתור חובל. יש לנו גם היכרות מקדימה, אני מכיר אותו ואת היכולות שלו וידעתי גם מה החולשות שלו. וזו הנקודה שהיה חשוב לי שהוא ישמע ממישהו שחשוב לו ואכפת לו ממנו, היה לי חשוב שהוא יזכור את זה תמיד".

"האמת, לא חשבתי שתזכור בכלל את השיחה הזאת", אומר סגן א' לחברו בחיוך קל, ומייד לאחר מכן פונה אליי ומספר לי שסרן נ' ידע בדיוק מה להגיד לו ומתי. "זה טיפ שלקחתי איתי לאורך כל הדרך ובעיקר הבנתי משהו חשוב - כשקשה לי, קשה לעוד אנשים. החוסן האמיתי הוא לדעת איך להתמודד עם אתגרים ולצלוח אותם על הצד הטוב ביותר שלי. היום אני יכול להגיד בפה מלא שעשיתי את זה".

לאחר מכן, כששאלתי את א' מה יהיה הטיפ שלו לחובל שיגיע אחריו הוא ענה לי בענווה המאפיינת אותו - צניעות. "התכונה הכי חשובה בעיני עבור חובל היא צניעות", הוא אומר. "חשוב לבוא ולזכור שאתה לא יודע הכל ושיש מה ללמוד מכל אדם - לא כל האמת נמצאת אצלנו".

 

לפרקי פרקים

"לראות אותו מתפתח ועובר את כל הדרך הזאת מהצד זה מאוד יפה. ראיתי אותו בנקודות ספציפיות לאורך השנים וזה מה שנתן לי את היכולת באמת לראות את השינוי שחל בו וההתבגרות שהוא עבר מפעם לפעם. אני יכול להגיד שהוא תמיד נשאר מי שהוא - שזה טוב כי יש לו בסיס מאוד חזק ויציב".

מפרצופו של סגן א' ניכר כי דברי חברו מרגשים אותו מאוד. לאורך השנים שהכירו הוא אכן עבר תהליך והפך מילד, לנער, והיום - לבחור צעיר עם ראש על הכתפיים ונחישות לצלוח כל יעד ומטרה. "אני מאוד גאה בו", מוסיף לאחר מכן סגן נ'. אני יודע שיהיה לו טוב בהמשך ומאמין בו מאוד. לראות לאן הוא הגיע, זה משמעותי מאוד בעיניי".

עוד כתבות בנושא

loading...