ליהנות משני העולמות ליהנות משני העולמות

ליהנות משני העולמות

חן אלבז

הטכנאי והחובש הם לכאורה שני מקצועות הרחוקים אחד מן השני אלפי שנות אור, אז איך הם בכל זאת משתלבים? כל הפרטים בכתבה

הכירו את רב"ט ניתאי נחמיה, בן 19 מאשדוד, משרת בשייטת 3 על האח"י קשת, כטכנאי מערכות , ולאחרונה התווספה לו אחריות נוספת - הוא סיים לפני כשבועיים את קורס החובשים והפך להיות גם החובש הימי של הספינה.
על ההחלטה ליציאה לקורס חובשים הוא משתף: "זה משהו שחשבתי עליו עוד מהימים הראשונים שלי בספינה. דיברתי עם החובש שהיה בספינה ויחד איתו הגעתי למסקנה שאני מאוד רוצה לחוות את הקורס. פוגשים שם אנשים מכל רחבי הצבא וזה משהו שתמיד מאוד עניין וסיקרן אותי".

בקורס החובשים ניתאי למד והתמקצע ברזי תחום הרפואה, הוא נחשף לתכנים מעניינים הקשורים באנטומיה, מערכות גוף האדם ותפקודן באופן שוטף, ולמד איך להגיש טיפול רפואי מציל חיים. "הידע הזה חשוב וקריטי - במיוחד כשאנחנו נמצאים בים. אין לדעת איזה אירוע יפגוש אותך בים ומתי, צריך תמיד להיות בכוננות ובמוכנות עליונה לכל תרחיש", מדגיש רב"ט נחמיה. "מבחינה מבצעית, התפקיד שלי לעיתים לא פשוט: יכולות להיות הקפצות ואירועי חירום, בהם אני נדרש לשלב בין התפקידים שלי כטכנאי וכחובש ", הוא מספר. "התפקיד מורכב כולו מאינספור רגעים שמלאים בחוסר ודאות,הכל יכול להשתנות בשנייה ומה שהכי חשוב לזכור זה שהמפתח להצלחת כל הצוות בספינה הוא שיתוף פעולה של כולם".

רב"ט נחמיה בכובעו כטכנאי הוא לא פחות חשוב לספינה ולחייליה מכשהוא תחת כובע החובש. "משך ההכשרה של תפקיד הטכנאי היא ארוכה ומקיפה. היא מתחילה בטירונות בבה"ד, וישנה גם הכשרה של חמישה חודשים שעשיתי בתור חניך במגמת תקיפה. עיקר הקורס מתבסס על לימוד מערכת הנשק. אני אחראי על תפעול המערכות והניהול שלהן בצורה הטובה ביותר. בעיקר לומדים איך המערכת עובדת ופועלת, איך הטיל עובד וכיצד הוא פועל, מה השוני בין טיל-ים לבין טיל-חוף. בסיום הקורס התפצלנו כל החניכים והמשכנו ללמוד את מקצוע הטכנאי לעומק. בקורס היו לא מעט שעות של למידה אינטנסיבית על מערכות הספינה השונות, אחזקתן ומושגים נוספים בנוגע אליהן. נהניתי מאוד בקורס עצמו, הוא היה מגוון והיו בו גם תכנים של חוסן, סדרות-ים וימי קרב". הוא מרחיב.

בסיום קורס החובשים ניתאי אף נבחר כמצטיין הקורס. "הרגשתי מאוד שמח כשהודיעו לי על קבלת ההצטיינות . לאורך הקורס הקפדתי מאוד על הלימודים, היה לי חשוב לצד כל הלמידה האינטנסיבית לעבוד בצורה הטובה ביותר ולשאול את המפקדים שאלות. אני מודה מאוד למפקדים על הכלים והידע שהם העניקו לי", אומר רב"ט נחמיה בחיוך, ומסכם: "אני ממליץ מאוד לכל מי שמתעניין לצאת לקורס החובשים, זאת חוויה חד-פעמית שמביאה ערך מוסף גדול, שתורם לך המון גם לחיים".

עוד כתבות בנושא

loading...