שלוש, ארבע, ו…צאו! שלוש, ארבע, ו…צאו!

שלוש, ארבע, ו…צאו!

אגם תותחני

יום חמישי, השכם בבוקר, יצאו כ-150 לוחמים ימיים מפלגה 32 למשימה ייחודית – על היבשה

החודש יצאו לוחמי ספינות הטילים מפלגה 32 למרוץ במקצה של חמישה קילומטרים, שנערך בטיילת חיפה הצמודה לבסיס. למרוץ יצאו ארבע ספינות מתוך חמש הספינות בפלגה שהתחרו ביניהן מי הספינה הראשונה שתגיע לקו הסיום בהצלחה. הספינה החמישית תפסה את מקומה, הגנה עלינו בים בו בזמן.

"כל חצי שנה הלוחמים הימיים עוברים בוחן רמה לבדיקת כשירותם. בגלל שמרבית הזמן נמצאים במרחב מצומצם בלב הים, יכולת הריצה שלהם לא תמיד נשארת במיטבה ולכן לא כל הלוחמים צולחים את הבוחן", אומרת רב"ט ליאל נאור, מדא"גית פלגה 32 וממארגנות האירוע. "הרעיון למרוץ התפתח כשלקחנו בעבר את כל הלוחמים שלא צלחו את הבוחן ויצרנו קבוצת ריצה. הקבוצה התפתחה למרוץ, ובזכותו הם הצליחו לעבור את הבוחן. לאט-לאט הדבר הפך למסורת שהוטמעה גם בשאר הפלגה".

יום חמישי, השכם בבוקר, יצאו כ-150 לוחמים ימיים מפלגה 32 למשימה ייחודית – על היבשה
וכשאין מרוץ, איך הלוחמים שומרים על כושר?
"לכל ספינה יש קצין, שבנוסף לתפקידו הוא קצין ספורט. כמו כן, שני לוחמים מהספינה יוצאים לחודש בקורס מדא"גים מזורז בוינגייט בו הם עוברים הכשרות של אימוני כושר. הם אנשי הקשר שלי בים, והם האחראים שם לכל פעילות ספורטיבית", מספרת רב"ט נאור.

"המרוץ היה חוויה כיפית ושוברת שגרה עבור הלוחמים. הם מאוד התרגשו מהתחרות. כל ספינה הוציאה חולצות ולכל לוחם היה מספר חזה", משתפת רב"ט נאור. "מלבד להעלות את רמת הכושר של הלוחמים ואת המודעות לאורח חיים בריא, המרוץ נועד לחבר ביניהם. הם התחברו לצוות בספינה ולפלגה, ופיתחו מסוגלות להמשיך גם כשקשה. כולם גילו את החשיבות והכיף בפעילות ספורטיבית".
"היה מאוד מרגש לראות שגם הלוחמים שסיימו את המקצה, על אף שהתעייפו מהריצה, חזרו אחורה לעודד את החברים מאחור שהיה להם קשה, הם המשיכו לרוץ איתם והחדירו בהם מוטיבציה", היא מוסיפה.

הספינה הראשונה שהגיעה לקו הסיום בהצלחה היא אח"י קשת שכפרס זכתה ביום אפטר לכל לוחמי הספינה. אחד הלוחמים מהספינה משתף בחוויה: "היה מאוד כיף לשבור את השגרה, לשנות אווירה ולצאת לעשות ספורט על הטיילת בחיפה עם החברים מהספינה ומהפלגה".

עוד כתבות בנושא

loading...