לוחמי הבט"ש מוכנים לכל תרחיש לוחמי הבט"ש מוכנים לכל תרחיש

לוחמי הבט"ש מוכנים לכל תרחיש

נועם אסולין

נוהל שריפה, "אדם בים" וגרירות: כך נראתה הכשרת מפעיל ס"ג בקורס לוחם ימי

אל מול איתני הטבע, בקור ובחום, בכל שעות היממה ובכל ימות השנה, ניצבים הלוחמים הימיים בכוננות תמידית, כשלהם מטרה אחת מול העיניים: לשמור על גבולות מדינת ישראל בשטח הימי מאובטחים ונקיים מכלל סכנה. מי שיצטרפו בהמשך דרכם לשורות הלוחמים הימיים הם קורס דבורן 6, שבקרוב יסיימו את הכשרתם ויתחילו לשרת על ספינות הדבורה והשלדג.

הכשרת הלוחם הימי אשר בסופו של דבר יהיה אחראי על הביטחון השוטף רצופה אתגרים וחוויות שנועדו להכין את החיילים למה שיצפה להם בשירותם הקרבי בים. מדובר בתווך עצום בגודלו, ובהתאמה, כך גם גודל המשימה אליה נדרשים הלוחמים.
כחלק מהכשרתם, בשבוע שעבר עברו לוחמי הבט"ש סדרת 'מפעיל ס"ג', במהלכה למדו להתמודד עם מגוון אתגרים וסיטואציות היכולות להתרחש בכל רגע במהלך שירותם.

 

נוהל שריפה, "אדם בים" וגרירות: כך נראתה הכשרת מפעיל ס"ג בקורס לוחם ימי

אבל רגע - מה זה ס"ג?

למי מאיתנו שלא מכיר את ראשי התיבות - אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. ס"ג, סירת גומי, היא סירה המשמשת את הלוחמים למטרות חילוץ והצלה בעומק הים ותפעול אירועים שונים שעלולים להתרחש.

מדובר בסירה קלת משקל אשר צפה במים באמצעות חלל גומי ממולא באוויר ומונעת על-ידי מנוע, אך אפשר להפליג איתה גם בעזרת משוטים בלבד. סירות הגומי מתאימות לשמש כסירות הצלה, סירות תובלה וסירות הדרכה.

 

אדם בים?

אחד התרחישים שביצעו החניכים היה "אדם בים" - מצב בו איש בסירה נופל וחברי הצוות עושים סט פעולות על מנת להגיע אליו במהרה לאיסוף.
לאחר מכן, עברו החניכים עוד מספר תרחישים ביניהם גם תרגול גישות, שמטרתו היא לדמות מצבים בהם אנשי הסירה ניגשים לכלי שיט אחר בזויות שונות ובתנאים שונים ותרגול בקרת נזקים, בו יש שריפה בסירה ואנשי הצוות צריכים לבצע סט פעולות עד למצב בו נוטשים את הסירה. בנוסף, בצעו החניכים תרגול גרירות, מצב בו יש כלי שיט תקול וחסר יכולת תנועה, אז סירה נוספת מגיעה לעזרה וגוררת אותו לחוף.


מי שפיקד על הסדרה היה רס"ם קובי אברמוביץ', סגן מפקד בי"ס לוחמי בט"ש בזרוע הים. "היציאה לים חשובה ויש לה משמעות גדולה עבורנו המפקדים, וכמובן - עבור החניכים", הוא מספר. "הסדרה מקנה להם חוסן פיזי ונפשי וחיבור למרחב הימי, כשהמטרה המרכזית היא להנחיל נורמה של שהייה ארוכה בים, בתנאים שלפעמים לא נוחים תוך כדי ניהול הסיטואציות השונות בעזרת עבודת צוות".

את הסדרה מסכם כרגע משמעותי עבור החניכים בקורס. "היציאה לים הייתה טובה מאוד, ראיתי את הניצוץ בעיניים, הן של החניכים והן של המפקדים. בסופו של דבר אני יכול להגיד בגאווה שהשגנו את המטרות שהצבנו לעצמנו וחזרנו מרוצים מהים עם הפנים קדימה להמשך הקורס והעשייה שבדרך".

עוד כתבות בנושא

loading...