היי, אפשר שאלה? היי, אפשר שאלה?

היי, אפשר שאלה?

נועם אסולין

מתגייסים בקרוב ומחפשים את התשובות לשאלות שתמיד רציתם לשאול? אל דאגה – במיוחד בשביל זה אנחנו כאן! בכל שבוע, נענה לכם על השאלות שתמיד רציתם לשאול על התפקידים השונים בזרוע, והפעם: לוחם ימי בספינות הטילים

סמל ניתאי ברייר התגייס לתפקיד לוחם ימי באוגוסט 21' ושובץ לאחר הגיבוש לקורס לוחם ימי שלאחריו שובץ בספינות הטילים. במשך שמונה חודשים הוא שירת באח"י קשת, ולאחר מכן יצא למיזם חילות, שם הוא מסביר בחודשים האחרונים על שירותו הצבאי ועונה למלש"בים על כל השאלות שתמיד רצו לשאול בנוגע לתפקיד. היום, הוא בא במיוחד בשבילכם לענות לכם על השאלות שתמיד רציתם לדעת.

מה התחושות שלך בנוגע לתפקיד?
"התפקיד שלי בתור לוחם בסטי"ל כולל המון שעות ים, בהן אני מפליג יחד עם הצוות שלי וחווה דברים ורגעים שאין שניים להם. מדובר בשירות מאוד מעניין ומאתגר שמפתח אותך ומביא אותך למקומות שלא חשבת שתגיע אליהם. זה שירות בים, ויש לזה משמעות בפני עצמה. לפעמים, יש הפלגות שאורכות מספר ימים ואפילו שבועות ואתה לומד להתחבר לים ולצוות שלך בצורה עמוקה יותר, החברים הופכים ממש למשפחה".

מתגייסים בקרוב ומחפשים את התשובות לשאלות שתמיד רציתם לשאול? אל דאגה – במיוחד בשביל זה אנחנו כאן! בכל שבוע, נענה לכם על השאלות שתמיד רציתם לשאול על התפקידים השונים בזרוע, והפעם: לוחם ימי בספינות הטילים
מה האתגרים שהתפקיד מביא איתו?
"בסופו של דבר מדובר בתפקיד לוחמה, משמע, להיות חייל קרבי. זה משהו שהוא אתגר בפני עצמו. אני יכול להעיד על עצמי שמה שהכי מאתגר בעיניי בשירות הוא הניתוק מהעולם החיצון במשך ההפלגות. כשאנחנו יוצאים לים, אנחנו בלי טלפונים ואני חושב שזה בעצם האתגר המרכזי. אבל חשוב לציין שעם הזמן זה כמעט ולא מורגש בעיקר כי אנחנו כולנו ביחד הצוות של הספינה ומתגברים בצורה משותפת על האתגרים האלה".

מהם תנאי הקבלה לתפקיד?
"התפקיד פתוח גם לבנים וגם לבנות ותנאי הקבלה הם פרופיל 72 ומעלה, ללא סעיפים פוסלים. מבחינת נתוני דפ"ר נדרש מכל מי שמתמיין לתפקיד דפ"ר 50 ומעלה. בנוסף, הקבלה לתפקיד מותנית במעבר של גיבוש לוחם ימי וסיווג ביטחוני".

מה עוברים במהלך ההכשרה בתפקיד?
במהלך ההכשרה, שאורכת כחצי שנה, עוברים החניכים בקורס לימודים ושיעורים שונים אודות מבנה הספינה וכל הידע הדרוש לתפקיד אליו שובצנו בספינה, כשבמקביל מתקיימת גם הכשרה פיזית שכוללת אימוני כושר, סדרות חוסן וסדרות ים שמכינות את החניכים לקראת השירות שהם עתידים לחוות בזרוע".

מה החוויה הכי עוצמתית שחווית בשירות?
"החוויה שהכי זכורה לי עד כה בתפקיד היא העוצמה והגיבוש של הצוות בספינה שלי. אני זוכר רגעים מאוד מייאשים של פעולות שנאלצנו לעשות שוב ושוב או הפלגות שהודיעו לנו על יציאה אליהן מעכשיו לעכשיו ואיך הצוות חיזק אחד את השני ואת הדרך בה עברנו את האתגרים הללו ביחד".

איזה טיפ היית נותן למתגייסים לתפקיד?
"הטיפ הכי חשוב בעיניי לשירות בספינות הטילים הוא שיהיה איתכם משהו שמזכיר לכם את הבית. לשרת על ספינת טילים זה מיוחד אך לפעמים מאתגר. ים גבוה, לסגור הרבה ימים או סתם יום מורכב שעובר עלינו לפעמים יכול לעבור הרבה יותר בכיף כשיש לנו את הספר שאנחנו אוהבים, מכתב ממישהו חשוב או אפילו את החולצה והנעל האהובים עלינו מהבית בתיק כדי להחליף אליהן בסוף היום. הדברים הקטנים שמזכירים לך מי אתה ולמה אתה שם מעבירים את השירות הרבה יותר בקלות ובשמחה".

עוד כתבות בנושא

loading...