מסע שכולו שליטה מסע שכולו שליטה

מסע שכולו שליטה

חן אלבז

ביום שני האחרון, פלגת שליטה מבסיס זירת ים-סוף יצאה למסע בשעות הבוקר המוקדמות. לאיפה היא יצאה? מה התרחש שם? כל הפרטים בכתבה

אם יצא לכם להיות במרחב החוף הצפוני של העיר אילת בלילה שבין שני לשלישי בשבוע שעבר, בוודאי הייתם עדים למחזה מיוחד במינו: עשרות בק"שיות, קציני שליטה ימית, מפקדים ואנשי צוות מפלגת השליטה שבזירת ים-סוף, יצאו למסע מיוחד במינו - מסע פלגת השליטה הימית.

מי שארגנה את המסע היא סגן לירי שטורפר, סגנית-מפקד פלגת השליטה בזירת ים-סוף. היא התחילה את דרכה במש״א ארז בתור בקרית שליטה ימית בשנת 2020. "התחברתי מאוד למשמעות של התפקיד ולעשייה. הרגשתי שותפה פעילה בהגנה על הגבול הימי וחשתי זכות לשרת בתפקיד כזה", היא מספרת.

בהזדמנות הראשונה שנקרתה בפניה, סגן לירי שטורפר החליטה לצאת לקורס קצינים. בסיומו של הקורס היא שובצה בזי"ס, בתפקידה מפקדת סגן שטורפר על 6 בק"שיות עליהן היא אחראית מקצה לקצה, היא מנהלת את המשמרות שלהן ונותנת את המעטפת המבצעית של הפלגה.
"הבק"שית משמשת בתור העיניים של הלוחמים שנמצאים בלב הים. היא בונה תמונה ימית עדכנית, מזהה איתורים ומטרות חשודות אשר אליהן היא מכוונת את הלוחמים הנמצאים בים. אלמלא הבק"שית, הלוחמים שנמצאים בשטח לא יכלו לבצע את תפקידם", מדגישה סגן לירי שטורפר.

 

ביום שני האחרון, פלגת שליטה מבסיס זירת ים-סוף יצאה למסע בשעות הבוקר המוקדמות. לאיפה היא יצאה? מה התרחש שם? כל הפרטים בכתבה

מטרותיו של מסע פלגת השליטה הן רבות, בראש ובראשונה הוא נועד להכרת הגזרה בה משרתות בקריות השליטה הימית דרך הרגליים, לצד חיזוק תחושת המסוגלות של החיילות והשייכות הפלגתית תוך העצמת הלכידות והחיבור למשימת הביטחון השוטף עליה הן אמונות.
"המסע התחיל ב-4:30 לפנות בוקר", מספרת לי סגן לירי שטורפר. "ראשית, פתחנו בשיחת הבהרה של נהלי בטיחות אותה העביר מפל"ג שליטה. לאחר מכן, הפלגה המשיכה במסע של 5 ק"מ עד למוצב 'צביה', עם עצירה בדרך בחוף 'מפרץ השמש', שם נערכה הדרכה חינוכית וסיפור של המפל"ג על אירוע בטחוני מאוד גדול שסוכל הודות לערנות של הבק"שיות בזירה. בסיומה של ההדרכה המשיכה הפלגה לטקס מצטיינים פלגתי, הענקות דרגה והפוגה כיפית בפעילות קיאקים", היא מפרטת.

סמל ליאור בר שביט, בק"שית בזירה, מסכמת את המסע: "אנחנו מבצעות תפקיד שהוא 24/7 ויוצא לנו להיות המון זמן במשמרות. זה היה שובר שגרה. אנחנו עושות תפקיד שערך החברות בו הוא מאוד חשוב ולצד השיח על משמעות התפקיד במסע גם התגבשנו מאוד".

"לקום לפנות בוקר ולצאת למסע תרם מאוד לתחושת המסוגלות שלנו וחיזק את יכולת ההתמודדות שלנו עם אתגרים", ממשיכה סמל בר שביט. "ברגע שאנחנו יוצאות לשטח ורואות בעיניים שלנו את האזרחים שבעיר ואנחנו פוגשות באופן אישי את האוכלוסייה שאנחנו שומרות עליה, זה מאוד מחבר אותנו לזירה ומזכיר לנו עד כמה התפקיד שלנו משמעותי, אני חושבת שלמסע הזה יש משמעות וערך מוסף אדיר, אני מרגישה שהוא תרם לנו מאוד כפלגה ואנחנו שמחות על הזכות שניתנה לנו לקחת חלק במסע". היא מסכמת בחיוך.

עוד כתבות בנושא

loading...