כבר מגיל קטן הם לבושים בלבן כבר מגיל קטן הם לבושים בלבן

כבר מגיל קטן הם לבושים בלבן

אגם תותחני ונועם אסולין

סמ"ר שניר דבש וסמ"ר פלג דבש, הם אחים תאומים ומלבד המראה הזהה שחולקים הם חולקים גם אהבה משותפת לרפואה

"בכל פעם שהגעתי לבסיס, אנשים לא הבינו למה אני לא מסתובב אליהם כשהם קוראים 'פלג'. היום ברור לי שהם פונים אליי אך מתכוונים אליו ואני רגיל להסתובב. תחשבו מה זה - מישהו קורא בשם שלך ובטוח שזה בכלל אחיך התאום, לפעמים זה יוצר סיטואציות מצחיקות מאוד", אומר בגיחוך סמ"ר שניר דבש, אח תאום לסמ"ר פלג דבש.

פלג ושניר הם אחים תאומים. שניהם מאוד מחוברים לעולם הרפואה ובעת המיונים לשירות הצבאי היה להם ברור שהם מכוונים לתפקיד בעולם רפואה, אך לא תיארו לעצמם שיגשימו את רצונם באותה הזרוע. סמ"ר שניר הוא פרמדיק בשייטת ספינות הטילים, וסמ"ר פלג הינו דבורן בספינה 832 מפלגה 916, שיצא לקורס חובשים וחזר להיות חובש בספינתו.

מי היה הראשון?
הם ארבע אחים במשפחה, שניהם הקטנים בבית, ואם עלינו לדייק, שניר הוא הקטן במשפחה, כאשר בינו לבין אחיו התאום מפרידה דקה אחת. במקביל לסיום קורס לוחם ימי של פלג, סיים גם שניר את הכשרתו בקורס פרמדיקים והשתבץ כפרמדיק בשייטת 3 בזרוע הים.

"כל החיים היינו באותה הכיתה וישנו באותו החדר עד שגדלנו. למעשה, כל החיים אנחנו אחד עם השני. למען האמת, לא תיארתי לעצמי שאגיע לזרוע הים. תכננתי להגיע לגדוד, וכשקיבלתי את השיבוץ זאת הייתה הפתעה מוחלטת עבורי", מספר שניר. "מה שנקרא איך הגלגל מסתובב", משיב לו פלג ומוסיף: "לפני כן הוא צחק על המדים שלי כי הם הזכירו לו את הצופים".

 

סמ"ר שניר דבש וסמ"ר פלג דבש, הם אחים תאומים ומלבד המראה הזהה שחולקים הם חולקים גם אהבה משותפת לרפואה
"חששתי שאנחנו הולכים להיות יחד באותו הבסיס, כי כל אחד רוצה את המקום להתפתח בעצמו, אך בסוף יוצא לנו להתראות פעמים מאוד נדירות", משתף פלג בכנות. "והיום, אחרי תקופה ממושכת בזרוע אני יכול לספר שאני מאוד שמח שהגעתי הנה, אני מצטרף להפלגות והייתי במקומות שאף אחד לא הגיע אליהם בחיים במשפחה. הזרוע קטנה, משפחתית ועוצמתית, ויוצא לי להכיר כאן המון אנשים. זה שירות מאתגר עם המון ערך מוסף".

סמ"ר שניר מספר: "מאוד רציתי להיות פרמדיק. חיפשתי תפקיד משמעותי שאני אעשה ואסיים את השירות הצבאי תוך עזרה לאנשים והגנה על המדינה. תפקיד הפרמדיק היווה עבורי את השילוב של שניהם".

"חובש הוא קודם כל חבר צוות, הוא המוצא הראשון, הסמכות הרפואית הראשונה, האדם הראשון שמישהו יכול לפנות אליו ואתה מרגיש איתו הכי בנוח לשתף דברים אישיים שלך". משתף פלג. "אני גם לוחם וגם חובש, כל דבר קרה בעיתו. תמיד ידעתי שאני רוצה להיות לוחם, לפני הצבא התנדבתי במד"א, וכשהגעתי לשירות בדבורות הבנתי שאני רוצה לצאת לקורס חובשים ולעזור לחברים החדשים שמגיעים לספינה להתמודד עם האתגרים של הים".

ועל כן, קשה שלא למצוא הקשר ביניהם לבין עולם הרפואה. "פלג התנדב לפני הצבא במד"א. אני גם מאוד רציתי אבל בגלל הצופים לא הספקתי לשלב בין השניים. האפשרות להיות פרמדיק בצבא סגרה עבורי את המעגל", מספר סמ"ר שניר. עבורם, אהבה לרפואה היא תורשתית, "המשפחה שלנו עוסקת הרבה ברפואה: דודה שלנו, דוד שלנו היה פרמדיק בזרוע הים, אני, פלג. תמיד הארוחות המשפחתיות זולגות לשיח הרפואי".

"בחיצונית אנחנו יחסית דומים, מי שמכיר אותנו טוב יודע להבדיל על ידי סממנים מינוריים. יש לנו מידה שונה בנעליים, האף שלנו מעט שונה וכמובן הקול". ואמנם ויזואלית קשה למצוא את ההבדלים ביניהם ללא היכרות מוקדמת, אך באישיותם ההבדלים ביניהם צפים: שניר מוביל את הראיון ומוסיף לציין כי "פלג יותר אדיש מבינינו. הוא עושה את העבודה אבל לא מרבה במילים וזה מה שיפה בו, אני הדברן ואני נוטה לחפור, ואם בעבר היינו רבים על בגדים היום זה לא קורה. יש לנו סטייל שונה אז אין יותר צורך. עם זאת, שנינו אנשים מאוד הרפתקנים וההומור שלנו מאוד דומה".

"לא לכל אחד יוצא שבן משפחה שלו חווה שירות מאוד דומה לשלו ועוד במקביל, זה כיף שיש בן אדם שמבין מה אתה עובר ויכול לסייע לך במה שצריך. אני מאוד שמח שיוצא לנו לשרת ביחד ולהיות שם אחד בשביל השני", מסכם סמ"ר פלג.

עוד כתבות בנושא

loading...