שעות בלב ים הוכיחו לנו: פלגה 914 במוכנות שיא שעות בלב ים הוכיחו לנו: פלגה 914 במוכנות שיא

שעות בלב ים הוכיחו לנו: פלגה 914 במוכנות שיא

נועם אסולין

ירי על מטרות נעות, נטרול מטרות אוויריות ותרגול תרחישי הגנה - הצטרפנו אל האימון הפלגתי של פלגה 914 ונשארנו פעורי פה

השעה עוד לא שש בבוקר, ובעוד מרבית האנשים רק פותחים את היום, פלגה 914 הלא היא פלגת הביטחון השוטף של בסיס חיפה נמצאת כבר ברציפים, דרוכים ומוכנים לקראת היציאה לים לאימון פלגתי בן עשר שעות.

אנחנו נמצאות על דבורה 820, המכונים גם "השועלים" וחוברות אליהם למשך היום לאימון פלגה ייחודי. רגעים ספורים לאחר סקירת הוראות בטיחות והנחיות אחרונות לפני תחילת האימון, מתחילים לוחמי הבט"ש להתפזר לספינותיהם ולהתמקמם בעמדותיהם השונות לקראת היציאה לים. תוך שניות האווירה משתנה - כריזות, שריקות והכרזות מפקדי הדבורות השונים ליציאה לים נשמעות בקול רם בבסיס חיפה ואנחנו יוצאים לדרך.

לשמור ולהגן על הבית

על גשר הספינה עומדים מפקד הדבורה ויד ימינו, הסגן - לוחם בט"ש ימאי שעבר הכשרה ייעודית לפיקוד בדבורה. מהמקום הגבוה בספינה, ניתן לראות איך כולם בשליטה מלאה ומוכנים לכל תרחיש שעלול להתפתח. אט-אט אנחנו מתרחקים מקו החוף ורואים סביבנו את חופי חיפה, את הבתים ובמהשך את הערים הנמצאות על החוף ומרגע לרגע מתחדדת ההבנה כמה משמעותיים הם לוחמי הבט"ש בהגנה השוטפת על יישובי הצפון הגובלים במדינות אויב, איתן יש לנו קו חוף משותף.

"לאור האתגרים מולם פלגה 914 עומדת בגזרה הצפונית, מוטלת עלינו האחריות לבצע בט"ש תוך מצוינות טקטית" מספר סא"ל טל כהן - מפקד הפלגה. "מטרת האימון היא לשמור על המבצעיות של הפלגה ולחבר את הלוחמים למקום ערכי ומשפחתי בספינה, לייצר הווי ואווירה מבצעית והישגית על מנת שהלוחמים ירצו להיות חלק ובעלי מחויבות לפלגה".

ואכן, ניכר זאת מהאימון. לוחמי הפלגה נתנו את כל כולם מתחילת היום ועד סופו. הם תרגלו ירי על מטרות נעות, נטרלו דימוי מטרות אוויר וכן - ביצעו תרגולים שונים של תרחישים העלולים להתרחש בזירה עליה הם מגנים.

ירי על מטרות נעות, נטרול מטרות אוויריות ותרגול תרחישי הגנה - הצטרפנו אל האימון הפלגתי של פלגה 914 ונשארנו פעורי פה
(צילום: רוני ארגז)
מבצעיות, ערכים ומשפחה

מדובר באימון ייחודי הקורה פעמיים בשנה - במילים אחרות, אחת לחציון. מתוקף תפקידם כלוחמי בט"ש על הפלגה להיות מוכנה בכל שעה ובכל זמן - לא משנה מהו מזג האוויר או השעה בה נמצאים - לצאת לים ולבצע את משימתם נאמנה.

"היציאה לאימון היא ההזדמנות הכי טובה שלנו להכין את הספינות לתרחישים שיפגשו בזמן לחימה - זו המהות שלנו" מוסיף מפקד הפלגה. "משקיעים ביום הזה הרבה משאבים ולוקחים את הספינות הכי קרוב לתרחישים של מלחמה. משתתפות בו כלל הספינות שלא נמצאות בים כחלק ממשימות הבט"ש שעליהן לבצע לצד יחידת סנפיר של הפלגה", מוסיף.

"אני גאה בלוחמים ובמפקדים שמגינים על הגבול הימי הצפוני יום-יום בנחישות ובדבקות במשימה", מסכם סא"ל כהן בגאווה שאכן מוצדקת. לאורך האימון הפגינו הלוחמים הימיים יכולות מרשימות, דבקות במטרה, נחישות ובעיקר אווירה משפחתית במהלך המשימות השונות בהם נדרשו לשתף פעולה ועשו זו בצורה פשוט פנומנלית, שדבקה בנו גם אחרי שירדנו חזרה לקרקע היציבה וסיימנו אחרי שעות רצופות את היום האינטנסיבי שעברנו איתם - כשהם כבר עם הפנים ליום הבא.

 

(צילום: מורן משה)

עוד כתבות בנושא

loading...