סמל חדש לשייטת הצוללות סמל חדש לשייטת הצוללות

סמל חדש לשייטת הצוללות

נדב מנלה

ייצוג של חשאיות ומשימתיות, חדות ודיוק: כל הפרטים על הסמל החדש של שייטת הצוללות

סמלים, כשמם הם, נועדו לסמל בתמציתיות רעיונות, ערכים והיסטוריה, תוך מבט קדימה אל עבר העתיד. בשנים האחרונות שייטת הצוללות הולכת ומתפתחת, ועלתה המחשבה בקרב חייליה ומפקדיה לחדש את סמל השייטת, במובן של "דע מאין באת ולאן אתה הולך", או במקרה שלהם, צולל.

שייטת הצוללות של זרוע הים נמצאת בעיצומו של הליך התחדשות והתעצמות, הכולל בניין כוח מחודש בצורת צוללות מתקדמות ופיתוח יכולות קצה מבצעיות השמות את היחידה בחזית המבצעית הצה״לית.

על בסיס שינוי זה, זוהה בשייטת הצוללות הצורך בשינוי הסמל והתאמתו לפעילות היחידה ולמציאות המבצעית. הסמל עוצב בתוך השייטת על ידי אנשיה, ואושר בשבוע שעבר על ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, לאור המלצת ועדת הסמלים הצה"לית.

סמל שייטת הצוללות החדש
סמל שייטת הצוללות החדש
"הסמל מייצג את הרב-מימדיות של היחידה ואת יכולתה לפעול בכלל מרחבי האויב בבטחה, בחשאיות ותוך יכולת לעמוד בכל משימה", אומר מפקד שייטת הצוללות, אלוף-משנה א'. "את הצוללת מעטר עוגן מוזהב ובתוכו חרב, סמל מסורתי בזרוע הים המייצג עליונות ימית.
"בצידי הצוללת מוצגות שתי חיות ימיות: הדולפין ודג-חרב. הדולפין חולק כבוד לסמל אשר ליווה את השייטת עד היום ולצוללות מדגם 'דולפין' הנמצאות כיום בשימוש בשייטת. דג החרב הוא סמלה של אח"י דקר, ובכך חולק הסמל החדש כבוד לזכר אח"י דקר ו-69 אנשי צוותה זכרונם לברכה. באותה עת, הסמל רומז גם לדגם ה'דקר', דגם הצוללות העתידי אשר יוביל להתעצמות נוספת ביכולותיה המבצעיות והאסטרטגיות של השייטת. הסמל החדש מספר סיפור על השתנות בהווה, הצופה לעתיד ונותן כבוד לעבר", מדגיש אל"ם א'.

אח"י תקומה.
אח"י תקומה.
(צילום: דוברות זרוע הים)
בנוסף, הסמל החדש מחולק לשני צבעים מרכזיים: כחול ואדום. הכחול מסמל את מרחב הפעולה הימי, בעוד שהצבע האדום מסמל את יכולתה של השייטת לפעול בעומק קווי אויב בחשאיות. במרכז הסמל מוצגת הצוללת, כשהפריסקופ מורם ומשקיף למרחבי האויב. הפריסקופ מייצג חדות ודיוק.

הסמל ממחיש את היותה של שייטת 7 יחידה מבצעית וקטלנית, בעלת ערך רב לביטחון הלאומי, ולנו רק נותר לאחל בהצלחה לשייטת הצוללות ולאחל לחייליה ומפקדיה שיצאו, יפליגו, יבצעו את משימותיהם בהצלחה וישובו בשלום לנמל הבית.

לקריאה נוספת

loading...