ים אל ים ים אל ים

ים אל ים

אגם תותחני

סגן תמיר חמיאס, מסיים מחזור 147 של קורס חובלים, מספר על ההחלטה ששינתה את מסלול חייו

"כשהייתי מלש"ב הייתי מפליג חמש שעות כל יום, שש פעמים בשבוע. הים היה הבית השני שלי וכך הוא גם היום", מספר סגן תמיר חמיאס, שסיים עם חבריו למחזור 147 את קורס חובלים, אחרי שנתיים וארבעה חודשים רצופים באתגרים.
עם הרקע והאהבה העזה לים, נדמה כי הבחירה להתגייס לזרוע הים הייתה טריוויאלית עבור סגן חמיאס, אך לא כך הדבר. לפני גיוסו התחרה באופן מקצועי בשיט מפרשיות והיה חלק מנבחרת ישראל. "מגיל קטן אני בים, אבא שלי היה שיט מפרשיות וגלש המון. תמיד היה לוקח אותי איתו ובגיל עשר התחלתי להתנסות בספורט - והתאהבתי", מספר סגן חמיאס בהתרגשות. "השתתפנו בהמון תחרויות וזכינו מקום ראשון בארץ", אומר.
סגן תמיר חמיאס, מסיים מחזור 147 של קורס חובלים, מספר על ההחלטה ששינתה את מסלול חייו
בהתאם להישגיו בשיט סגן חמיאס יכל להיות ספורטאי מצטיין בצה"ל ולהשקיע את מירב מאמציו בקריירה בתחום, אך באופן חריג בחר ללכת במסלול שונה מכך כשהתגייס לאחד מהקורסים המאתגרים והאינטנסיביים בצבא - קורס חובלים.
כאמור, אורכו של הקורס הוא שנתיים וארבעה חודשים כאשר ברובם הצוערים נמצאים בלב ים, בניתוק מוחלט מהטלפונים ובלמידה מתמדת תוך התמקצעות ברזי השירות והפיקוד בים. ואם תהיתם לרגע כי לאחר הקורס 'הגלים נרגעים', אז טעיתם - שירותם של החובלים ממשיך להיות אינטנסיבי גם לאחר חשיפת סיכת החובל. "היו ימים ארוכים, הרבה סגירות ומרחק מהבית, עברנו המון אתגרים", משתף סגן חמיאס על החוויה מהקורס. מלבד ההתנסות בשטח, החובלים מסיימים תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ובשל כך מעבירים זמן רב בלמידה.

לשאלה מדוע לא המשיך בתור ספורטאי מצטיין ומבטיח בצבא משיב סגן חמיאס: "לפני הגיוס, עברה לי המחשבה בראש להיות ספורטאי מצטיין אבל היא חלפה מהר מאוד. בדיוק כמו בשיט כשהייתי מתעורר מוקדם ומתאמן באינטנסיביות, וידעתי שאם אני עושה משהו אני עושה אותו עד הסוף, כך ידעתי שאם אני מתגייס אני רוצה לתרום ככל שביכולתי ולעשות שירות קרבי ופיקודי משמעותי".

"היה רגע מרגש מאוד באחת מהתחרויות בשיט שהתרחשה בכנרת. הובלנו בתחרות, ההתרגשות הייתה באוויר וקו הסיום היה קרוב, אך כמה רגעים לפני שהגענו אליו התהפכנו. עקפו אותנו והיה קשה לצמצם את הפער. כנגד כל הסיכויים התעשתנו מהר והצלחנו להגיע למקום הראשון. זה היה רגע שלימד אותי המון - אם נופלים חייב להמשיך לקום ולא לוותר לרגע. ללא ספק אני מרגיש שיישמתי את זה גם בקורס", מספר סגן חמיאס. "אני מוצא המון נקודות דמיון בין הקורס לשיט מפרשיות. כמובן המשמעת והאימונים, אבל כמו שבשיט לפני היציאה לים בדקנו שהכל כשורה, כך גם לפני שיוצאים מהנמל על ספינה. כמו כן, הפלגנו בצוותים במפרשיות וכך אני מפליג גם היום, ספינה זה צוות וכל לוחם בים חייב לדעת לשתף פעולה ולהיות אדם עם יכולות תקשורת טובות".

לקראת תחילת הפיקוד בים, משתף סגן חמיאס על היעדים החדשים שהוא משתוקק להגיע אליהם. "אני מחכה להפליג עם האנשים, למצות את היכולות שלי ולבוא לידי ביטוי. אני מתרגש לפקד, להיות משמעותי עבור הלוחמים ולעבור איתם שירות משמעותי וערכי".

עוד כתבות בנושא

loading...