כשהגלים מתחזקים כשהגלים מתחזקים

כשהגלים מתחזקים

נדב מנלה

בכל עת, לכל מקום, ככל שנדרש: סיכום פעילויות זרוע הים בחודש הראשון למלחמה

עם זריחת החמה ביום שבת האחרון, בחג שמחת תורה, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע רצחנית על ישראל. בתגובה, צה"ל הכריז מלחמה על ארגוני הטרור ברצועת עזה והתחיל לבצע פעולות התקפיות בשטחי המדינה אליהם פלשו המחבלים. אלפי מחבלים חוסלו בשטח ישראל, שלוש מאות אלף חיילי מילואים גויסו לכלל היחידות בשטח ובמטה.

זרוע הים - יומן לחימה

יום שבת, 7.10
ביום הראשון ללחימה זיהו בקריות השליטה הימית במוצב השליטה הזירתי של בסיס אשדוד סירות גומי וסירות מנוע שעשו את דרכן במהירות לישראל. הבק"שיות מייד הכווינו את כוחות פלגת הביטחון השוטף 916 של הבסיס אל הסירות העוינות, שנשאו על גבן עשרות מחבלים, אמצעי לחימה רבים וחומרי נפץ.
לוחמי זרוע הים מפלגת הבט"ש ויחידת "סנפיר" ניהלו מרדף ימי, פתחו באש וחיסלו עשרות מחבלים אשר ניסו להגיע לשטח ישראל. הלוחמים סיכלו שתי סירות גומי, שני כלי שיט נוספים וכלי חקלאי שניסה לעבור דרך גדר הגבול של עזה.

במקביל, כוחות יחידת שייטת 13 בסדיר ובמילואים הוזנקו במסוקים תוך זמן קצר עם הגעת הדיווחים על החדירה לישראל וחברו לכוחות בשטח. הכוחות פעלו במספר רב של מוקדים, המרכזיים שבהם היו בקיבוץ בארי, במוצב סופה, כפר עזה, סעד, מפלסים וניר עוז.
במהלך הקרבות סיכלו לוחמי שייטת 13 למעלה מ-60 מחבלים המשויכים לארגון הטרור חמאס וחילצו כ-250 בני ערובה בחיים. במהלך הפעילות נעצרו 26 מחבלים, ביניהם סגן-מפקד החטיבה הימית הדרומית של החמאס, מוחמד אבו ע'אלי.

יום ראשון, 8.10
הבק"שיות זיהו בבוקר חמישה מחבלים שהצליחו להגיע למרחב חוף זיקים ביום הקודם והתחבאו שם. לוחמי זרוע הים חיסלו את המחבלים בירי מדויק ומנעו חדירה ליישובי העוטף.

בהמשך היום נתקפו עשרות מחבלים והושמדו עשרות מטרות על ידי הזרוע. ספינת טילים משייטת 3 סיכלה במהלך הלילה חמישה כלי שיט של ארגון הטרור חמאס ועוד כלי שיט של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני במעגנת עזה. כלי השיט שסוכלו יועדו לביצוע פיגועים דרך המרחב הימי במדינת ישראל.

דובר צה"ל מסר שזרוע הים ושייטת 13 הרגו עשרות מחבלים שהגיעו בשחייה ובצלילה. בנוסף, כלי שיט של הזרוע תקפו בעזרת חימוש מדויק מספר עמדות לחימה ששימשו את הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס.

יום שני, 9.10
לפנות בוקר כוחות זרוע הים תקפו מפקדה מבצעית שהשתייכה לבכיר בכוח הימי של חמאס, מחמד קשטה. מעט לפני חצות הלילה תקפו כוחות זרוע הים מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת החוף של עזה.

יום שלישי, 10.10
כבר בתחילת היום החלה זרוע הים בתקיפות אגרסיביות של תשתיות טרור בקו החוף של רצועת עזה עת המשיכה לתקוף גם במרחב הימי. כל מי שניסה לצאת בסירות או אל החוף למטרות טרור - חוסל. ביו השאר, לוחמי זרוע הים חיסלו צוללן מטעם חמאס אשר ניסה לחדור לשטח ישראל. בהמשך היום הותקפו מטרות ימיות של חמאס ומעגנות חאן יונס ועזה, ששימשו את חמאס בניסיון להוציא פיגועים במרחב הימי הישראלי. המעגנות הותקפו באמצעות ירי ארטילרי מספינות טילים.

יום רביעי, 11.10
הזרוע תקפה תשתית צבאית בביתו של פעיל במערך הימי של ארגון הטרור חמאס, בו היה מחסן אמצעי לחימה אשר שימשו את ארגון הטרור.

יום חמישי, 12.10
במבצע משותף של זרוע הים וחיל האוויר, חוסל באמצעות כלי טיס מוחמד אבו שאמלה, פעיל בכיר מהמערך הימי של חמאס בחטיבת רפיח. ביתו של אבו שאמלה שימש גם לאחסון אמצעי לחימה ימיים שנועדו לממש מבצעי טרור כנגד ישראל.

יום שישי 13.10
ספינות הטילים החדשות של הזרוע מסוג "סער 6" לקחו גם הן חלק פעיל בלחימה ותקפו מתקנים לייצור רקטות בעזה, זאת בנוסף למשימת ההגנה החשובה שלהן על הנכסים האסטרטגיים במרחב הימי.

 14.10-29.10
בשבועות האחרונים, זרוע הים תקפה מפקדות מבצעיות, מחסני אמל"ח, עמדות תצפית ושיגור, ומטרות טרור נוספות ברצועת עזה. כוחות זרוע הים, בשילוב פעולה עם מטוסי חיל האוויר, חיסלו את ממדוח שעלאביה, פעיל בכוח המיוחד של הזרוע הימית של ארגון הטרור חמאס. ביום רביעי בערב (24.10) חיסלו לוחמי זרוע הים שני מחבלים מהכוח הימי של חמאס שהגיעו בצלילה לקו החוף של זיקים. למחרת ביצעו לוחמי שייטת 13, הקומנדו הימי הישראלי, פשיטה מהים בדרום רצועת עזה, השמידו תשתיות טרור של חמאס ותקפו מתחם בשימוש הקומנדו הימי של חמאס.
ביום שישי, בתום מאמץ מודיעיני משותף של זרוע הים עם אמ״ן ושב״כ, כלי טיס של חיל האוויר חיסל את ראתב אבו צהיבאן, מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה. צהיבאן תכנן ופיקד על ניסיון החדירה הימי שהתרחש ב-24 באוקטובר במרחב חוף זיקים דרך הים והיה מעורב בנסיונות חדירת המחבלים מהים ב-7 באוקטובר. בימים האחרונים, עם התרחבות הפעולות הקרקעיות של צה״ל ברצועת עזה, זרוע הים סייעה במאמץ האש והחיפוי לכוחות החי״ר, השריון וההנדסה בשטח.
זרוע הים תמשיך להיות ערוכה בכלל הזירות, לתקוף בעוצמה ובדיוק, למנוע חדירות למרחב הימי של ישראל ופגיעה בנכסים האסטרטגיים של המדינה.

30.10-4.11
השבוע אנו מציינים חודש ל"שבת השחורה", כשארגון הטרור חמאס פתח במתקפה פראית על תושבי ישראל ורצח למעלה מ-1400 אזרחים, ביניהם קשישים, נשים וטף.
בשבוע האחרון, זרוע הים המשיכה לתקוף בעוצמה ברצועת עזה עם התרחבות הפעולה הקרקעית של צה"ל. מתקיים מאמץ משולב יחד עם עם הכוחות הפועלים בשטח על מנת לנטרל איומים קרקעיים של ארגוני הטרור בקרבת כוחות צה"ל בשטח. זרוע הים תקפה מחסני אמל"ח, עמדות תצפית, מבנים ממולכדים ומטרות אחרות.
בתחילת השבוע חוסל מפקד הכוח הימי של חמאס במחנות המרכז של הרצועה, ג'מיל באבא. ביום רביעי, בהתאם להערכת המצב וכחלק מתגבור מאמץ ההגנה, ספינות טילים של זרוע הים הגיעו למרחב ים-סוף.
נמשיך לפעול, ככל שיידרש, עד להשגת מטרות המלחמה וניצחוננו בה.

 

עוד כתבות

loading...