צוללים לעומק הלחימה צוללים לעומק הלחימה

צוללים לעומק הלחימה

חן אלבז

חניכי מחזור 124 של קורס צוללן לא תיארו לעצמם שהם יצטרפו באופן רשמי לשייטת הצוללות בעיצומה של מלחמה

"לכאורה לא קיים ניגוד חריף מזה", פתח ראש מטה זרוע הים, תת-אלוף גיא גולדפרב, את נאומו בטקס סיום מחזור 124 של קורס צוללן שהתקיים בשבוע שעבר. "טקס סיום חגיגי, נינוח, קבלת פנים נרגשת. ובה בעת, במרחבי רצועת עזה ולאורך הגבולות, נושאים לוחמים את חרב ישראל, במדי צבא מאובקים, ביבשה באוויר וכמובן בין גלי הים. לאחר 14 חודשים של הכשרה אינטנסיבית, הגיע זמנם לקבל את סיכת הצוללן ולהצטרף באופן רשמי לשורות הלוחמים אשר מבצעים את משימותיהם בעומק הים למען ביטחון המדינה".

עיתוי כניסת הלוחמים הצעירים אל השייטת באופן רשמי הוא עיתוי שהם כלל לא ציפו לו בתחילת הקורס. מדינת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון מצויים במאמצי ההגנה וההתקפה מזה שבועות רבים.
פרוץ המלחמה תפס את שני הלוחמים בוגרי הקורס, סמל י' וסמל ש', בסגירת שבת בצוללת. "שנינו היינו במנוחה כשפרצה ההודעה על המלחמה. מייד התחלנו בהתארגנות כללית עם כל החברים בצוות והכנו ציוד לכל משימה שהיו יכולים להטיל עלינו", משתף סמל י', ממגמת גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר). "נעשה כל מה שצריך כדי להגן ולשמור על המדינה ונבצע את התפקיד אליו הוכשרנו על הצד המקצועי ביותר", מדגיש.

"אחד הדברים החשובים שיש לזכור בכל הנוגע לשירות כלוחם בצוללת בזמן מלחמה זה את העובדה שהכל יכול להשתנות בכל רגע", משתף סמל ש', ממגמת מהו"ב (מערכות הספק ובקרה). "מהמשמרת הכי פשוטה ורגועה ליציאה להפלגה סוערת, עם מעט שעות שינה ובלי יותר מדי הכנה מוקדמת, אתה נזרק למים העמוקים פשוטו כמשמעו וצריך לדעת לבצע את התפקיד אליו הוכשרת במיומנות, במסירות ובריכוז גבוה. בנוסף, צריך להיות חדים ומפוקסים ככל האפשר, חרף הקשיים שפוגשים בדרך" מדגיש סמל ש'.

"קורס צוללן הוא אחד מהמסלולים המאתגרים והמיוחדים בצה"ל כולו. בקורס הזה רוכשים לא רק ידע וכלים לעשייה המבצעית, אלא גם מלטשים ערכים כמו אומץ לב, נחישות ותעוזה, ורוכשים חברים לחיים", משתף סמל ש'.
"כיום אין לי ספק שמצאתי את התפקיד המדויק והמשמעותי ביותר עבורי, בו אני יכול לתרום מיכולותיי למען ביטחון המדינה. השירות בצוללת מגוון, מאתגר ומספק מאוד, אין תפקיד שני לו", הוא אומר.
כאמור, בימים אלו, בעיצומה של לחימה בכלל הזירות, זרוע הים לוקחת חלק משמעותי בהגנה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה מצפון ועד דרום. בסיום הטקס, בירך תא"ל גולדפרב את הלוחמים בעת חשיפת דרגות הסמל והסיכות הנחשקות. "בוגרים יקרים - אתם מצטרפים לשורות שייטת 7. אני סמוך ובטוח כי תשתלבו מהר, מדויק וכמובן עמוק בפעילות המבצעית. אני בטוח כי בואכם ישביח מאוד את שייטת הצוללות והיא תמשיך לרשום הישג אחר הישג, הצלחה אחר הצלחה. בצניעות, בחשאיות, במקצועיות ובבטחה - תמשיכו להיות חוד החנית בשמירה על ביטחון ישראל. אנחנו ננצח. בזכותכם, בזכות החוסן הלאומי, בזכות צדקת המעשה והדרך".

חניכי מחזור 124 של קורס צוללן לא תיארו לעצמם שהם יצטרפו באופן רשמי לשייטת הצוללות בעיצומה של מלחמה

עוד כתבות בנושא

loading...