שישי אישי: להרגיש בבית שישי אישי: להרגיש בבית

שישי אישי: להרגיש בבית

נועם אסולין

זרוע הים היא זרוע משפחתית, כולם יודעים זאת. אבל הסיפור של משפחת ראב לוקח את האמירה הזאת כמה צעדים קדימה: הכירו את המשפחה שכל האחים בה הם חלק בלתי נפרד מהזרוע


הגיוס לצה"ל מעלה אצל רבים שאלות, תהיות והמון מחשבות על מה עתיד לקרות ומה יוליד יום. מי שבנה לעצמו בדמיונו את מסלול השירות שלו כבר מגיל צעיר, ולאחר מכן הגשים אותו, היה רב"ט דן ראב, לוחם ימי בשייטת ספינות הטילים, בן 19 מתל אביב.

רב"ט דן ראב התגייס בנובמבר האחרון לטירונות לוחם ימי ולאחריה שובץ כלוחם בסטי"לים, שם עבר במשך חצי השנה האחרונה הכשרה ממושכת לתפקיד, ובשבוע שעבר הוסמך באופן רשמי כאחד מאנשי צוות אח"י חנית. אומנם הוא שובץ באח"י חנית רק לאחרונה, אך למעשה הוא הכיר את הספינה עוד קודם מאחיו הגדול, לוחם לשעבר בשייטת 3 ששירת גם הוא באותה הספינה.

"אני האח הקטן במשפחה", מספר לי רב"ט דן. "לפניי, שני אחיי הגדולים התגייסו גם הם לזרוע הים. אחי הגדול, תומר הוא בן 27 ושירת גם הוא בתפקיד לוחם ימי בספינות הטילים, ואחותי השנייה, נועה שהיא בת 23, שירתה כמאמנת סימולטור. הדרך שלי לזרוע הים הייתה ברורה עבורי. ידעתי שזו הדרך שאני רוצה לסלול לעצמי".

זרוע הים היא זרוע משפחתית, כולם יודעים זאת. אבל הסיפור של משפחת ראב לוקח את האמירה הזאת כמה צעדים קדימה: הכירו את המשפחה שכל האחים בה הם חלק בלתי נפרד מהזרוע
רב"ט דן משתף שבתור ילד הוא ומשפחתו היו באים לבקר את אחיו הגדול על הספינה בשבתות, והיו מעבירים את היום עם הצוות.תמיד כשהייתי מסתובב על הספינה של אחי, החברים שלו לספינה היו אומרים לי 'יום יבוא ותהיה גם אתה לוחם בסטי"לים', וזה באמת קרה. זה מצחיק, פעם אני הייתי בא לבקר את אח שלי בספינה ועכשיו הוא בא לבקר אותי".

"הפעם הראשונה שלי על הספינה בתור חייל הייתה מרגשת. זכרתי חלקים בספינה שביקרתי בהם בתור ילד", מספר רב"ט דן. "כשהסתובבתי בספינה, מצאתי את החוגר הגזור של תומר ותמונות שלו מחדר האלחוט".

"הקרבה המשפחתית לזרוע מעצימה לדעתי את תחושת השייכות למקום. תמיד יש עם מי לדבר על מה שעוברים ויש מי שיבין את מה שאתה חווה, כי הוא חווה את זה בעצמו לפנייך", הוא מסכם בחיוך. "כולנו חלק ממשפחת זרוע ים".

עוד כתבות בנושא

loading...