להגנת המולדת להגנת המולדת

להגנת המולדת

נדב מנלה

זרוע הים מציינת חודשיים למלחמה

מאז תחילת הלחימה, פעלה זרוע הים בזירה הימית הדרומית במאמצי הגנה, התקפה וסיוע. כלי שיט תקפו מאות מטרות טרור, ביניהן עמדות תצפית, חוליות נ"ט, כלי שיט, מוצבים ותשתיות צבאיות. הכוחות בים וביבשה חיסלו מחבלים רבים מהכוח הימי של חמאס. בנוסף בוצעו מבצעים מיוחדים ופשיטות ממוקדות של כוחות שייטת 13 בשטח הרצועה.

עם התרחבות הלחימה והפעילות היבשתית, הורחב גם שיתוף הפעולה הרב-זרועי לטובת מאמץ הסיוע לכוחות היבשה בסיכול האיום מצד האויב. כוחות זרוע הים השתתפו ועודם משתתפים בסיוע ובחיפוי לכוחות היבשה, בתקיפת מחסני אמל"ח ועמדות תצפית טכנולוגיות ועמדות ירי שאיימו על כוחותינו על ידי חימוש מדויק.
לוחמי היחידה למשימות תת-מימיות פוצצו נפלים של טילים ששוגרו לישראל ונשארו בים בקרבת קו החוף, ובהם היו מאות קילוגרמים של חומרי נפץ.

סיכול על ידי כוחות זרוע הים.
סיכול על ידי כוחות זרוע הים.
(צילום: דוברות זרוע הים)
בנוסף, משרד הביטחון וזרוע הים השלימו את קליטתה בישראל ופריקתה של אוניית מטען ועליה כ-2,500 טונות של ציוד צבאי עבור צה"ל, בכ-170 מכולות. הציוד הועמס על מאות משאיות והועבר ליחידות הלוחמות. במהלך הפלגתה למדינת ישראל, לוותה האונייה על ידי ספינת מלחמה של זרוע הים. עד כה הגיעו לישראל כבר מספר אוניות עם מעל 7,000 טונות של חימושים וציוד, להבטחת אורך נשימה מבצעי למימוש יעדי צה"ל.

בהמשך, לוחמי היחידה למשימות תת-מימיות איתרו עשרות כלי נשק, חגורות נפץ ומטענים על קרקעית הים, ששימשו את מחבלי חמאס בנסיונות הפשיטה לשטח ישראל ב-7 באוקטובר. אמצעי הלחימה נוטרלו.

שייטת 13 וכוחות מחטיבה 401 נכנסו לבית החולים "רנתיסי" בצפון רצועת עזה. הכוחות גילו תשתית טרור גדולה, ונמצאו נשקים, גרזנים, תחמושת, וכרית ובתוכה אפוד עם רימונים ומחסניות שהוסתרו במרתף. זוהי הוכחה אחת מיני רבות לניצול הציני של תושבי עזה על ידי חמאס, ולפשעי המלחמה שמבצע ארגון הטרור בצורה שיטתית.
בנוסף, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 יחד עם לוחמי שייטת 13, השיגו שליטה מבצעית על המעגן המרכזי של עזה בו שלט ארגון הטרור חמאס.

בפשיטה המשולבת של כוחות שייטת 13, שריון, הנדסה יחד עם חיל האוויר, הושמדו כעשרה פירי מנהרות, והושמדו ארבעה מבנים המהווים תשתיות טרור. הכוחות חיסלו מחבלים וטיהרו את כלל המבנים בשטח המעגן. בנוסף, הופלה אנדרטה שמאדירה את אירועי המרמרה. חלק מלוחמי שייטת 13 שלקחו חלק בהשתלטות על המעגן לחמו גם על המרמרה. ארגון הטרור חמאס השתמש במעגן כמתקן אימונים של הכוחות הימיים למטרות טרור ולהכוונת וביצוע פיגועים ימיים. תחת כסות של מעגן ימי אזרחי ניצל חמאס את המקום לטובת אימון וביצוע טרור, זאת תוך שימוש בכלי שיט אזרחיים ובכלי השיטור הימי העזתי.

כוחות שייטת 13 במלחמה.
כוחות שייטת 13 במלחמה.
(צילום: דוברות זרוע הים)
במקביל ללחימה היבשתית, לוחמי שייטת 3, שייטת ספינות הטילים, תקפו מהים מטרות של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה באמצעות אלפי חימושים, וסייעו לכוחות היבשה באש ובתצפית על ידי פתיחת צירים, סיכול איומים יבשתיים כנגד כוחותינו וחיפוי על משימות יבשתיות מהים.

צה"ל בהכוונה מודיעינית של זרוע הים, אמ"ן ושב"כ, חיסל באמצעות מטוסי קרב, את עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס, ומחבל נוסף מהכוח הימי של הארגון.
עמר אבו ג'אללה היה בכיר בכוח הימי, ומעורב מתחילת הלחימה בשילוח מספר פיגועים ימיים שסוכלו על ידי כוחותינו. ולא רק סיכולים, בין היתר, בהכוונת מספן המודיעין של זרוע הים אותרו והושמדו מחסני אמצעי לחימה, אתרי מנהור בקרבת החוף, מוצבי אימונים ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס.

לאחר שארגון הטרור חמאס הפר את הסכם השבת החטופים לישראל וירה טילים לדרום ומרכז המדינה, צה״ל חידש את האש מול חמאס ברצועת עזה. ספינות טילים של זרוע הים תקפו מטרות סיוע לכוחות היבשה במסגרת החזרה ללחימה.
בנוסף, כוחות זרוע הים ביצעו פעילות מבצעית ממוקדת בדרום רצועת עזה, במעגנת ח'אן יונס ובדיר אל-בלאח, במסגרתה תקפו באמצעות חימוש מדויק מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס, וכן תשתיות וציוד ששימשו את הכוח הימי של הארגון.
כוחות זרוע הים תקפו בעזרת מאות פגזים מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס ומטרות סיוע לכוחות היבשה פעילויותיהם. בין מטרות אלו תשתיות צבאיות, כלי שיט המשויכים לכוח הימי של חמאס, אמצעי לחימה ועוד.
זרוע הים וצה"ל ימשיכו לפעול להחזרת החטופים הביתה וחיסול ארגוני הטרור ברצועת עזה.

שייטת 3 במלחמה.
שייטת 3 במלחמה.
(צילום: דוברות זרוע הים)

עוד כתבות

loading...