שישי אישי: הכל תחת שליטה שישי אישי: הכל תחת שליטה

שישי אישי: הכל תחת שליטה

נדב מנלה

בשגרה היא ראש מדור במטה זרוע הים, בחירום היא חוזרת לתפקידה כקצינת שליטה ימית בגזרה הכי רותחת במלחמה, הזירה הדרומית. הכירו את סרן אביב, שמוכיחה שפעם קשל"טית – תמיד קשל"טית

כשהמלחמה החלה לפני כמעט חודשיים, מאות אלפי אזרחים התייצבו ביחידותיהם לשירות מילואים. מורים הפכו לטייסים, הייטקיסטים לתותחנים, חיילים בחופשה חזרו בזריזות לפלוגה שלהם בנח"ל ובגולני, לפלגות הבט"ש ולשייטות בזרוע הים.
כמו המילואימניקים, גם חלק מחיילי צה"ל שעדיין בשירות סדיר או קבע חזרו לתפקידם הקודם, לתגבר את הכוחות היכן שצריך. "בשגרה אני משרתת כראש מדור במחלקת תכנון וארגון במטה זרוע הים, ובחירום אני מוצבת בפלגת השליטה של בסיס אשדוד, אשר אחראי על הזירה הימית הדרומית", מספרת סרן אביב.

קציני השליטה בבסיס אשדוד אחראים על בניית התמונה הימית בזירה הדרומית של ישראל, בעיקר בשטח הימי סביב רצועת עזה. הם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם פלגת הביטחון השוטף של הבסיס, פלגה 916, שלוחמיה מסכלים את האיומים בגזרה.

"התגייסתי ב-2016 כבקרית שליטה ימית במוצב השליטה האזורי 'ארז' בבסיס אשדוד, ולאחר סיום קורס קצינים חזרתי למוצב בתור מפקדת צוות ומשמרת והמשכתי להתקדם בפלגת השליטה בבסיס עד שהגעתי לתפקיד סגנית המוצב", מספרת סרן אביב. "במלחמה אני מפקדת על מש"א 'ארז', שכאמור מתצפת על רצועת עזה".

בקרית שליטה ימית בזרוע הים.
בקרית שליטה ימית בזרוע הים.
(צילום: דוברות זרוע הים)
כשהמלחמה התחילה סרן אביב הייתה בביתה. "כששמעתי ב-7:00 בבוקר על האירועים הראשונים בדרום, התארגנתי בזריזות והגעתי לבסיס אשדוד", היא משחזרת. "היה ברור שזה אירוע בסדר גדול שלא חווינו, ושזו רק ההתחלה". בקריות השליטה הימית שהיו במשמרת באותה השעה הכווינו את כוחות פלגת הבט"ש 916 לעבר סירות מלאות במחבלים שיצאו מעזה וניסו לחדור לשטח הימי של ישראל. הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים.

 גם בהמשך המלחמה, הבק"שיות איתרו מחבלים נוספים שניסו לחצות את הגבול של מדינת ישראל. באופן מקצועי ויסודי צוות המשמרת ביצע סגירת מעגל עם לוחמי פלגת הבט"ש 916 ולוחמי הקומנדו הימי, וסיכלו את המחבלים. "על אף שלא שירתתי בזירה ב-3 השנים האחרונות, החזרה הייתה משמעותית עבורי וחשתי גאווה לראות את העוצמה והחיבור למשימה של המערך שלנו ושל פלגות הלוחמים", מסכמת סרן אביב. "משרתי מערך השליטה עושים עבודה מצוינת וערוכים 24/7 להגנת הגבולות הימיים של מדינת ישראל".

כתבות נוספות

loading...