"עכשיו זו המשמרת שלנו" "עכשיו זו המשמרת שלנו"

"עכשיו זו המשמרת שלנו"

חן אלבז

סמ"ר אוהד, לוחם חוד ימי בפלגת הביטחון השוטף 916, חושף איך זה להיות לוחם בזרוע בזירה הימית הדרומית

סמ"ר אוהד הוא לוחם ימי וחובש בפלגת הבט"ש 916 שבבסיס אשדוד. "רציתי תפקיד מאתגר, מספק ובעיקר מבצעי שאוכל לתרום בו ככל האפשר", הוא מספר.מרגע שהגיע סמ"ר אוהד לזרוע הים היה לו ברור שהוא רוצה לשרת בפלגה 916. הוא רצה לשרת בזירה שידועה ככזו בעלת קצב אירועים מהיר ומבצעי.

"בשבעה באוקטובר היינו בים באחד מסיורי הבט"ש השגרתיים שלנו, וברגע שהתחילה המלחמה עברנו לגבול הצפוני של הרצועה וסיכלנו אירועי פח"ע רבים שזיהינו ביבשה. מאותו יום אנחנו עסוקים בהגנה על הגבולות במקביל לחיפוי ומתן אש לתמרון הקרקעי", משתף סמ"ר אוהד. "התפקיד כלוחם מקבל משמעות מיוחדת במלחמה, עכשיו זו המשמרת שלנו".

"האתגרים הם להמשיך להילחם למרות המרחק מהבית, ולהמשיך להיאבק למרות האובדן והאסונות שמתרחשים מסביבנו. הייחוד של הכלי שאני משרת בו הוא הצוות שמתפעל את הכלי - שהופך למשפחה - ויכול להביא ליכולות מרשימות", הוא מדגיש.

"התפקיד כלוחם מקבל משמעות מיוחדת במלחמה, עכשיו זו המשמרת שלנו" - סמ"ר אוהד
"התפקיד כלוחם מקבל משמעות מיוחדת במלחמה, עכשיו זו המשמרת שלנו" - סמ"ר אוהד
(צילום: מיכל מלכי, דוברות זרוע הים)
סמ"ר אוהד מסביר כי הצוות בדבורה עובד 24/7, ללא הרף, בכל שעה ובכל ימות השנה. בכל רגע הצוות של הדבורה יכול להיות מוקפץ לים לפעילות מבצעית. "זה מרגש וממלא אותך בסיפוק ותחושת שליחות מיוחדת. ברגעים האלו אני נזכר למה כל כך רציתי לשרת כלוחם וימאי בפלגה", הוא מסביר.

החשיבות של התפקיד היא עצומה, מדבריו של סמ"ר אוהד ניכר כי התפקיד טומן בחובו לא מעט אתגרים אבל גם המון חוויות חיוביות ותחושת סיפוק שאין כמותה .
לקראת הסיום, סמ"ר אוהד מבקש להעניק מסר לכל לוחם ימי בכל פלגה: "תמיד תאמינו בעצמכם ותאפשרו לחברים להיות שם בשבילכם, החברות בדבורה היא ערך עליון - כל אחד יודע שבמידה והוא יזדקק לאוזן קשבת בלב ים או לשיחת עידוד מחבר טוב הוא יקבל כל מה שצריך. אנחנו משפחה אחת לוחמת, חזקה ומאוחדת", הוא מסכם בגאווה.

עוד כתבות בנושא

loading...