שישי אישי: "המשפחה השנייה שלי" שישי אישי: "המשפחה השנייה שלי"

שישי אישי: "המשפחה השנייה שלי"

ירין פרי

משפחה היא לא תמיד קשר דם. בפלגת הבט"ש 916 הצוות בספינה כבר מזמן הפך להיות המשפחה השנייה של הלוחמים. כעת, לרגל יום המשפחה, הם משתפים על החוויות, האתגרים ומה שביניהם

ליל יום שבת, ספינת "דבורה" מפליגה בלב הים, כשהגשם יורד והגלים גבוהים נשברים על גבי דפנות הספינה. בשעה שתיים בלילה אחד החברים קורא לך לעלות לסיפון של הספינה אחרי משמרת בט"ש (ביטחון שוטף) בגזרה. אתה יוצא החוצה ורואה את כל הצוות רטוב מהגשם, כולם מתחבקים ומתחילים לשיר "הללויה" בקולי קולות. הם צועקים בחוזקה שגוברת על הגשם הרועם, ותוך שיר בודד הצוות הופך למשפחה.

בשביל לוחמים בספינות של זרוע הים, הצוות הופך להיות המשפחה השנייה שלך, לא משנה אם אתה בספינת טילים או בדבורה. "אנחנו נמצאים אחד עם השני בלב הים, בלי טלפון או קשר לעולם בחוץ", משתף רב"ט דור, לוחם בפלגה 916. "אנחנו חיים אחד עם השני 24/7, כולם שם הפכו להיות אחים שלי".

"הצוות הפך למשפחה שנייה" - רב"ט דור
"הצוות הפך למשפחה שנייה" - רב"ט דור
(צילום: רותם גור,דוברות זרוע הים)
רב"ט דור הגיע לזרוע הים בעקבות אחיו ששירת גם הוא בבסיס אשדוד של זרוע הים. הוא הגיע לפלגה לפני כעשרה חודשים יחד עם החברים מהקורס, אך לצוות של הספינה הגיע לבד לגמרי. למרות החששות שעטפו אותו בהתחלה, בהסתכלות לאחור היום הוא מספר: "ברגע הראשון שאתה מגיע לספינה כולם ישר מחבקים אותך, ואתה נכנס לצחוקים ולאווירה. כולם כל כך מקבלים והופכים אותך לחלק מהצוות, מהמשפחה, תוך רגע".

דבורן נוסף אשר לוחם באותה דבורה בפלגה 916 הוא סמל ליאם. בדומה לרב"ט דור, גם אחיו של סמל ליאם שירת בזרוע הים. "אח שלי נלחם פה באותה פלגה בדיוק", הוא מספר. "שמעתי סיפורים על הזרוע ועל החוויות המטורפות שהוא עבר וישר ידעתי שזה המקום בשבילי".
בספינת ה"דבורה" הוא משרת כבר מעל לשנה. "הצוות שלי התחלף לגמרי כבר פעמיים ואני היחיד שנשאר", הוא משתף. "בכל פעם שמישהו מצטרף הוא נכנס עמוק ללב והופך להיות משפחה. כל מי שמגיע לספינה וכל מי שיוצא הוא משפחה", אומר סמל ליאם עם חיוך.

אם תשאלו את הלוחמים והמשרתים בזרוע הים לספר על השירות שלהם, הדבר הראשון שיספרו עליו בגאווה גדולה הוא האנשים בזרוע. בין אם זה החברים בספינה, בפלגה, בבסיס, או אפילו בזרוע עצמה. כשאתה נכנס לזרוע הים אתה נכנס למשפחה שמלווה אותך גם אחרי השחרור. "זה בונוס מטורף לחוות את השירות עם חברים שהפכו להיות המשפחה השנייה שלי", מסכם רב"ט דור.
"אנחנו נמצאים אחד עם השני בלב הים" - סמל ליאם
"אנחנו נמצאים אחד עם השני בלב הים" - סמל ליאם
(צילום: רותם גור, דוברות זרוע הים)

עוד כתבות בנושא

loading...