"חוסן הדבורן" "חוסן הדבורן"

"חוסן הדבורן"

ירין פרי

סמ"ר עפרי וסמל ליאור, מפקדים בקורס דבורן, משתפים על "סדרת לוחמים" שעוברים הדבורנים בהכשרה, הפעילויות הקשות בחוף, החוויה הייחודית בים ואיך החיילים יוצאים מהקורס מוכנים להילחם בספינות בכל בסיסי הארץ

בשעות הבוקר המוקדמות, כשהחניכים בקורס דבורן עושים עבודות בחוף מבלי לדעת בכלל מה השעה, ניתן היה לשמוע את את אחד החניכים אומר לשני: "יש רק משהו אחד שמפחיד אותי – אי-ודאות". הוא לא יודע שהשבוע שמחכה לו הולך לגרום לו להתמודד עם הפחד שלו ברמות הגבוהות ביותר – ולצאת דבורן שמוכן לכל תרחיש.


"סדרת לוחמים", או בשם הידוע יותר "שבוע דבורן", הוא השבוע הכי אינטנסיבי בקורס דבורנים, שעתידים לשרת כלוחמים ימיים בספינות מסוג ה"דבורה" וה"שלדג" בפלגות הבט"ש. 

"זה השבוע שיא של הקורס", מסביר סמ"ר עפרי, מפקד בקורס דבורן. "גם מבחינה פיזית וגם מנטלית, לוקחים אותם לקצה בכל דבר. אנחנו מכינים גם את החניכים וגם את הסגל מראש כדי שנגיע הכי מוכנים שנוכל לשבוע האינטנסיבי הזה".

"זה כולל הכול", ממשיך סמל ליאור, גם הוא מפקד בקורס דבורן. "מסעות, מטווחים, יציאה לים והפלגות, ועוד אקטים שעוזרים לבנות את החוסן שנדרש בשביל להיות לוחם ימי. הם עושים כל פעילות מבלי לדעת מה מחכה להם אחרי".

סמ"ר עפרי וסמל ליאור, מפקדים בקורס דבורן, משתפים על "סדרת לוחמים" שעוברים הדבורנים בהכשרה, הפעילויות הקשות בחוף, החוויה הייחודית בים ואיך החיילים יוצאים מהקורס מוכנים להילחם בספינות בכל בסיסי הארץ
(צילום: מיכל מלכי)

"בתוך החוסן של הלוחם – יש את החוסן של הדבורן", מספר סמל ליאור. "הים, הקור, ההפלגות הארוכות והגלים הגבוהים". במהלך "שבוע דבורן" חניכי הקורס מתמודדים עם כל האתגרים האפשריים כדי להכין אותם לתפקיד בצורה הכי טובה ומקצועית, ובמטרה שיצאו מהקורס עם היכולות הכי גבוהות".

"הכל מתלווה לקושי ולחוסן שאנחנו בונים להם במטרה להביא את הלוחמים הטובים ביותר לספינות", אומר סמ"ר עפרי. "להכשיר אותם בתנאים הכי קשים – כדי שעל הספינות בסדיר יהיו כמה שיותר מוכנים".


כחלק מ"שבוע דבורן" שמים דגש מאוד גדול על היציאה של החניכים לים, זאת במטרה לבנות ולחזק את אהבתם לים ואת הכשירות שלהם לשרת בים לזמנים ארוכים.

"כשאתה קם בארבע בבוקר, יורד עליך גשם ואתה בכל זאת נכנס לים, הזיקה הזאת נבנית בתוכך", משתף סמ"ר עפרי. "אני רואה על החניכים שככל שהם יוצאים לים החיבור שלהם והאהבה הזאת מתעצמת אצלם".

דבר נוסף שעוברים החיילים בשבוע הוא השינה בפנימייה הממוקמת על החוף. לאחר יום שלם של כושר, עבודות על החוף והפלגות, החניכים מפליגים יחד עם צוות המפקדים מבסיס ההכשרות בחיפה ישירות לעכו. "אנחנו רוצים שהם יתרגלו לישון במקומות אחרים ולעשות פעילויות קשות גם מחוץ לבסיס", מסביר סמל ליאור. "השילוב בין היציאה לים לעבודות והכושר בחוף הוא מה שהופך את השבוע הזה לכל כך מיוחד".


"שבוע דבורן" נותן לחיילים טעימה שמראה להם איך השירות כדבורן נראה בפועל. "אין דבר יותר טוב מלראות איך אתה בונה חייל מאפס", משתף סמ"ר עפרי. "לראות את החיילים שלי עוברים בהצלחה את השבוע הזה נותן סיפוק אדיר, כי אתה יודע שהוא הפך להיות לוחם שיכול להתמודד עם כל מה שיעמוד בדרכו".

"הדבר שאני הכי אוהב כשאני מעביר את סדרות הדבורן הוא כשהחיילים סוף סוף מגיעים לספינה", מתוודה סמל ליאור. "אתה מתגאה בחיילים שלך, אתה קוצר את הפירות שלך ומביא לספינות חיילים כמה שיותר מקצועיים".

(צילום: מיכל מלכי)

עוד כתבות בנושא

loading...