אמרו לנו שבשבוע הזה נבין מה זה DNA של דבורן - אז קפצנו למים אמרו לנו שבשבוע הזה נבין מה זה DNA של דבורן - אז קפצנו למים

אמרו לנו שבשבוע הזה נבין מה זה DNA של דבורן - אז קפצנו למים

עירא בן שושן

אם הייתם מבקשים כל אחד מהלוחמים הימיים לעתיד האלה לתאר את השבוע האחרון, כנראה ש'חוסר ודאות' הייתה התשובה. אז אילו אתגרים חיכו להם בכל יום? ומה הקשר לס"גים? תפסנו אותם בין הפלגות ארוכות למסעות מאתגרים - כדי להבין יותר על השבוע שכל דבורן מכיר לעומק

חניכי קורס 'דבורן' 14 סיימו בימים אלה את שבוע השיא שלהם בהכשרה. אם אתם מדמיינים אותם מתפעלים יחד ספינת 'דבורה', כפי שהם עתידים לעשות בעוד כחודשיים, תחשבו שוב - כי חמשת הימים האלו נראו אחרת לגמרי. "כל יום מתחיל הרבה לפני שהשמש עולה, באינטנסיביות גבוהה ובלי להוריד את הרגל מהגז לרגע. לכל אורכו, החניכים נמצאים בלי טלפונים ולא מדברים אחד עם השני", מתאר לנו מפקד מגמת השטה בקורס, רס"ל אורי קליין, "כך, באים לידי ביטוי בשבוע הזה כל ערכי החוסן והלוחמה".

שבוע דבורן.
שבוע דבורן.
(צילום: דוברות זרוע הים)

חוסר ודאות, כך מגלים הלוחמים מהרגע הראשון, הוא שמו השני של 'שבוע הדבורן'. "אנחנו לוקחים אותם לקצה - גם מבחינה פיזית וגם מנטלית", מסביר מפקד המגמה. דגש בולט נוסף בהכשרתם הוא כמובן המגע התמידי עם הים. "אנחנו מכינים אותם לשהות ממושכת על הספינות, בתנאים מורכבים מאוד", כך הוא חורץ, "הם חייבים לדעת להפליג גם בגלים גבוהים". בדיוק בשביל זה, ביום הראשון, עלו החניכים על הס"גים ויצאו להפלגה מנמל חיפה - עד עכו.
אם אתם שואלים את עצמכם למה דווקא סירות הגומי הן אלו שמככבות בשבוע השיא, לרס"ל קליין יש הסבר: "מדובר בכלי יותר קומפקטי, נייד ובגלל זה גם הרבה יותר 'לוחמני'. מרגישים איתו את הגלים בצורה אגרסיבית. זה מדמה חלק מהעמדות ב'דבורה', ומעלה את הכשירות וההסתגלות של החניכים למים". לאחר מכן, ולאורך השבוע, הם הוקפצו למסעות פתע, יצאו למטווחים, מד"סים אינטנסיביים, הפלגות ארוכות על ס"גים וישנו בתנאי שטח מאתגרים במיוחד.

שבוע דבורן.
שבוע דבורן.
(צילום: דוברות זרוע הים)
רגע לפני שהשבוע הארוך הסתיים, חיכה להם עוד אתגר אחרון - בוחן הצוותים. "הם נבדקים באופן קבוצתי על כושר, חוסן מנטלי, מיומנויות והכי חשוב - שיתוף פעולה", מחדד מפקד המגמה, "מדהים לראות אותם נכנסים לאטרף, רצים עם האלונקה עד הסוף ונותנים מאה אחוז מעצמם". לאחר הסדרה, שמתרחשת באמצע ההכשרה, עתידים הלוחמים לעבור עוד חודשיים מאתגרים לא פחות. אבל מה שבטוח, שאחרי השבוע הזה, כל אחד מהם הבין הרבה יותר לעומק ממה מורכב DNA של 'דבורן' אמיתי: "המטרה היא שכשיגיעו לספינות, הם ידעו לשמור על דריכות ולתפעל אירועים באופן המדויק ביותר - גם כשהים סוער".

עוד כתבות בנושא

loading...