סיום קורס חובלים בסימן התחזקות היחסים עם הצי האיטלקי סיום קורס חובלים בסימן התחזקות היחסים עם הצי האיטלקי

סיום קורס חובלים בסימן התחזקות היחסים עם הצי האיטלקי

אוראל אלחדד וספיר משולם

לראשונה בקורס חובלים: פגיון הצטיינות מטעם מפקד חיל הים האיטלקי הוענק למצטיין הקורס

 

הזרוע הבין-לאומית: השבוע נערך טקס סיום קורס חובלים מחזור 135. השנה, בפעם הראשונה בתולדות הקורס ניתן לחניך המצטיין, צוער ירון וייס אות הצטיינות על ידי הנספח הצבאי האיטלקי בישראל מטעם מפקד חיל הים האיטלקי. במעמד, שנערך בבסיס ההדרכה של זרוע הים בחיפה הוענק לצוער פגיון המשמש כאות הצטיינות בחיל הים האיטלקי. "בציים רבים בעולם מקובל להעניק אותות מסוג ללוחמים מציים זרים", הסביר ראש ענף תכנון בין לאומי (תב"ל), בזרוע הים, סא"ל אסף בונה. "מחווה זו מעידה על מגמה של התחזקות שיתוף הפעולה בינינו לבין חיל הים האיטלקי בשנים האחרונות. זוהי מגמה ברוכה שבאה לידי ביטוי במגוון תחומים נוספים כמו תרגיל רייזינג סטאר (Rising Star) שנערך מידי שנה בין הציים ובשנתיים האחרונות התרחב וכולל כלי שיט רבים בשני הציים ביניהם ספינות טילים וצוללות. שנה שעברה הייתה הפעם הראשונה בה צוללת ושני סטי"לים ישראלים הפליגו לאיטליה כחלק מהתרגיל. תרגילים ומחוות מסוג זה מחזקים את השיח והשפה המשותפת בינינו", הוסיף סא"ל בונה.

 

זרוע הים רואה חשיבות רבה בחיזוק שיתוף הפעולה עם הציים הזרים הפועלים באזורנו. בקורס חובלים ישנו דגש רב על הטמעת רעיון זה כבר בשלבים הראשונים בקורס, זאת מעצם היותם של החובלים קצינים לוחמים אך באותה עת גם שגרירים של מדינת ישראל במרחב המים הבינלאומיים, מרחב בו נפגשים לעיתים רבות עם ציים זרים ובו ישנה חשיבות רבה לקואליציות של ציים אזוריים. "מתחילת הקורס ועד סיומו ישנם מגעים רבים בין זרוע הים לציים זרים", מדגיש סא"ל בונה. "אנחנו שואפים שכבר בתקופת ההכשרה ייחשפו הצוערים לפעילות הבינלאומית של זרוע הים, על כן אנו מצרפים אותם לכמה שיותר תרגילים בין לאומיים כמו נובל דינה שמתקיים ביוון. כמו כן, לראשונה בינואר הקרוב יחל פרויקט חילוף קאדטים בין זרוע הים לחיל הים האמריקאי כששני צוערים משלב האקדמיה בקורס יישלחו לאקדמיה הימית האמריקאית באנאפוליס שם הם ישתלבו בקורס האמריקאי המקביל להם, ושני חובלים אמריקאים יגיעו אלינו ישתלבו בשלב האקדמיה של הקורס, בלימודים באוניברסיטת חיפה ובתכנים המגוונים של הקורס", הוסיף.

לדבריו של סא"ל בונה לשיתופי הפעולה הזרועיים ולאלה של קורס חובלים בפרט חשיבות רבה ביותר. "התרומה של שיתופי הפעולה באה לידי ביטוי ברמה הבין לאומית. אנחנו משתדלים ומצליחים ליישם השתלבות בתרגילים רחבים עם ציים רבים", אמר סא"ל בונה. "אנחנו פועלים מול יותר ויותר ציים, אנו מתרגלים איתם ולומדים מהם ברמה המקצועית והטכנית, ומרוויחים מזה המון. יש פה תהליך לימודי הדדי שנותן לנו אופציה להשתפר ולחזק את השפה המבצעית המשותפת בין הציים", סיכם

עוד כתבות בנושא

loading...