מגנים על החופים מגנים על החופים

מגנים על החופים

דריה לוסטיגר

במסגרת סיוע צה"ל לרשות הטבע והגנים במאמץ לניקיון החופים, יזם קצין משייטת הצוללות יום ניקיונות באזור חוף הכרמל, אליו הגיעו עשרות מתנדבים מהשייטת

רס''ן ש' הוא נציג צבא ההגנה לטבע בזרוע הים. בעקבות פגיעת הזפת בחופי הארץ, הוא הבין את הצורך הדחוף בידיים עובדות והחליט ליזום ניקיון חופים על ידי מתנדבים משייטת הצוללות. ש' מסביר שהיוזמה התפתחה באופן מהיר במיוחד. "הפצתי את ההודעה למשרתי השייטת, עם זמן ומקום, ולשמחתי הגיעו עשרות מתנדבים. חיילים, קצינים ונגדים, כולם נרתמו ישר. לא היה צורך בהסברים רבים כדי שיבינו את הצורך ויצטרפו למאמץ".

במסגרת סיוע צה"ל לרשות הטבע והגנים במאמץ לניקיון החופים, יזם קצין משייטת הצוללות יום ניקיונות באזור חוף הכרמל, אליו הגיעו עשרות מתנדבים מהשייטת
כשהגיעו רס''ן ש' והמתנדבים לחוף, הם גילו תמונה עגומה. "זה מראה שדוקר את הלב'', מתוודה רס''ן ש'. ''לפי ההערכות מדובר בעבודה שתמשיך חודשים''. חוף שקמונה, שבו התמקדו המתנדבים, הוא אחד מאזורי הפגיעה הקשים של זיהום הזפת.

"העבודה היא לא פשוטה. מדובר בשעות של איסוף גושי נפט קטנים שצפים במים. את העבודה מפסיקים בצהריים, כי במהלך השעות החמות של היום חלקי הנפט ניתכים, מתמוססים במים ונסחפים חזרה לים. מספיקים כמה ימים חמים וכל הזיהום יסחף בחזרה לחוף'', מתאר רס''ן ש'.

''אחד הפעילים בצבא להגנת הטבע אמר לי פעם שמשמעותו של צה"ל היא לא רק הגנה על אזרחי המדינה, אלא גם על הארץ שלנו והטבע שבה'', הוא נזכר.

בתום יום הניקיונות, מילאו המתנדבים משייטת 7 כ-60 שקיות זבל. רס''ן ש' מבקש להדגיש את הצורך בהירתמות של כמה שיותר מתנדבים למאמץ השמירה על החופים: ''אנחנו חייבים להמשיך בעבודה החשובה ולגייס מאמץ מרוכז'', הוא מסכם.

עוד כתבות בנושא

loading...