לקצב הגלים לקצב הגלים

לקצב הגלים

אופק ארד

הכירו את רב"ט רותם שטיין – בתפקידו הצבאי הוא משקיע את רוב זמנו כלוחם בזירת ים סוף, אך המקלות שלא עוזבים את ידו הם לא משוטים, אלא מקלות תיפוף

רב"ט רותם שטיין משרת בזירת ים סוף כדבורן על ספינה 861. "מבחינתי להיות דבורן זה הנכונות לעבוד קשה עבור המדינה ולעשות שירות משמעותי", הוא משתף אותי. "בשגרה אנחנו תופסים קו ימי ודואגים לביטחון השוטף בזירה, יחד עם הטיפולים והאחזקות לספינה שעליהם אנו אמונים בזמן שאנחנו בחוף".

בתפקידו הגלים קובעים את התנועה, אבל תהיו בטוחים שמחוץ לספינה רותם הוא זה שמכתיב את הקצב; מזה 10 שנים שרותם מתמקצע בנגינה על מערכת תופים.

"החלטתי שאני רוצה להתחיל ללמוד לנגן, ובמושב ליד הבית שלי, היה מתנ"ס שבו היו חוגים ללימוד נגינה. אני זוכר שהיו עוד אופציות אבל נמשכתי לתופים, ואני מאוד שמח שעשיתי את הבחירה הנכונה לי כבר אז", הוא נזכר בתחילת דרכו.

מאז הספיק רותם לנגן בהרכבים שונים, להשלים 10 יחידות לימוד במוזיקה ואף להפיק יחד עם חבריו אלבום שאותו ניתן למצוא באפליקציית 'ספוטיפיי'. על הייחוד של אומנות התיפוף הוא מספר: "דרושה קואורדינציה טובה וגם כמובן הקשבה, תופים הם הלב של כל שיר וצריך לשמור על תיאום מופתי עם שאר המשתתפים".

הכירו את רב"ט רותם שטיין – בתפקידו הצבאי הוא משקיע את רוב זמנו כלוחם בזירת ים סוף, אך המקלות שלא עוזבים את ידו הם לא משוטים, אלא מקלות תיפוף

בנעוריו למד רותם בפנימיית 'ביכורים', פנימייה למצוינות באומנויות הבמה הנמצאת בעוטף עזה. עיניו מוארות כשהוא מדבר על התקופה שלו בפנימייה והחוויות שצבר שם. "הלכתי ללמוד בפנימייה מתוך ההבנה שזה העולם שאני רוצה לעסוק בו ומתוך רצון להתמקצע בתחום", הוא מסביר.

"לאורך שנות לימודיי רכשתי עצמאות, רצינות ומוסר עבודה. זכיתי לגדול בסביבה פורייה ליצירה שחיה ונושמת מוזיקה 24/7".

לפני גיוסו לצה"ל, החליט רותם להעמיק את ניסיונו בתחום ויחד עם שלושה חברים הקליט אלבום קצר ראשון. האלבום מאגד בתוכו חומרים מקוריים: "אני שלם מאוד עם כל היצירה הזו. האלבום הקצר מכיל בתוכו שישה שירים באנגלית עם נגיעה בסגנונות מוזיקה שונים כמו פיוז'ן, גאז', רוק, פאנק ועוד".

רותם מספר שבבסיס שבו הוא משרת יש עוד חיילים עם תשוקה למוזיקה. "אני מכיר הרבה אנשים שחוששים לפני הגיוס שהשירות יפגע להם במוזיקה, אני בעצמי הייתי אחד מהם. אבל עכשיו אני יכול לומר שזו באמת תקופה שלא תחזור, ואני גאה לעסוק בעשייה בעלת חשיבות לאומית".

באשר להמשך דרכו, רותם מבטיח שהמוזיקה הולכת לשחק תפקיד רציני. "בין אם זה חינוך והוראת מוזיקה, הקמת להקה, או הצטרפות לאומן - כל הזדמנות שתינתן לי, אקח בזרועות פתוחות".

עוד כתבות בנושא

loading...