"תג משקף DNA" "תג משקף DNA"

"תג משקף DNA"

שקד טוביס

לאחר 42 שנה, הוחלף סמל בסיס מספנה, המשקף בצורה נכונה יותר את הלך הרוח והעבודה בבסיס

 "יום חג הוא לנו, יום בו אנו מחליפים את תג היחידה המסורתי, של מספנת זרוע הים לתג שמתאים ומכבד את ה- DNA של בסיס מספנה". כך פתח את נאומו אל"ם א', מפקד בסיס מספנה.
בטקס החלפת תג הבסיס שהתקיים בנוכחותו של ראש מספן ציוד תא"ל אריאל שיר, ביום ה' בשבוע שעבר.

כיום את סמל תג היחידה ניתן להחליף רק אם אירע שינוי באופיה, והסמל הקודם לא מאפיין אותה בצורה הוגנת.
לפני כשנתיים החל שינוי בתחומי העיסוק של מספנה, עיקרו היה איחוד דרגי האחזקה של זירת צפון. מספנה קיבלה גם את האחריות על האחזקה, מענה לתקלות בדרג ב׳ ( שהיו תחת אחריות הפלגה הטכנית של בסיס חיפה) וביצוע ביקורות מבצעיות: "הדבר הפך את מספנה לבסיס מבצעי יותר ואינטגרלי בפעילות זרוע הים. כמו כן, השינוי הוביל להתעצמות הפעלת כוח העבודה בכוננות מבצעיות". הוסיף אל"ם א'.

 

לאחר 42 שנה, הוחלף סמל בסיס מספנה, המשקף בצורה נכונה יותר את הלך הרוח והעבודה בבסיס

מפקד הבסיס חידד את חשיבותו של התג החדש "התג מאפיין את מה שקורה במספנה היום - היא לא מתעסקת רק בתיקון, אחזקה ושכלול אלא גם עולה על הכלים ונותנת מענה למבצעים תוך עבודה שוטפת עם הדרג המבצעי בצורה מהודקת וקרובה. מספנה פועלת בכל מקום בו זרוע הים צריכה על מנת לתת תמיכה טכנולוגיסטית לכלי השייט למימוש החתירה לניצחון."


תגי הבסיסים בזרוע הים נקבעו בוועדת הסמלים בשנת 1979. שם נבחר תג יחידה עבור בסיס מספנת זרוע הים - תג כתף בצבע סגול שבמרכזו עוגן, וגלגל שיניים המשקפים את הפעולה הטכנית בבסיס.

התג החדש עוצב על ידי חיילי הבסיס, העוסקים בתחום האמל"ח, המכירים את האופי החדש שעטה הבסיס. לאחר מלאכת מחשבת נבחרו האלמנטים הבאים להרכיב את הסמל:
  • רקע בצבעי כחול ותכלת - המשקף את זירת הפעולה והנוף המאופיינים בים וגלים.
  • ספינה בצידה השמאלי וצוללת בצד הימני - המסמלות את העיסוק המרכזי של מספנה, הטיפול היום-יומי בכלי השיט של הזרוע.
  • עוגן וגלגל שיניים - מראים את החיבור בין הטכנולוגיה, לעשייה המבצעית בזרוע.
  • חבל ימאים- לקוח ממסורת תגי זרוע הים.

השינוי הינו בשורה משמחת במיוחד עבורי חיילי מספנה והסגל הבכיר. נותר לאחל הצלחה לכל העוסקים במלאכת העבודה החשובה, המיוחדת והמשתנה בבסיס. אנו סמוכים ובטוחים שהסמל החדש אכן ישקף בצורה נכונה את עבודתכם ואת תרומתכם הרבה לפעילותה של הזרוע.

 

"תג משקף DNA"

loading...