סנפיר לסנפיר סנפיר לסנפיר

סנפיר לסנפיר

רונה גוברין

סרן דור חפצדי מסיים את תפקידו כמפקד יחידת סנפיר בפלגה 916, ומפנה את התואר הנכסף לסרן עידו לוי

בטקס שהתקיים בשבוע שעבר בבסיס אשדוד של זרוע הים, נכנס סרן עידו לוי לפיקוד על יחידת סנפיר, ומחליף את סרן דור חפצדי שפיקד על היחידה בשנה האחרונה.

את שירותו הצבאי התחיל סרן חפצדי בשנת 2015 ,כשהתנדב לקורס חובלים. לאחר סיום הקורס מילא סרן חפצדי מספר תפקידים: סגן קצין נשק באח"י כידון, סגן מפקד דבורה בפלגה 914 ופיקוד על דבורות 825 ו-841 בפלגה 916.

סרן דור חפצדי מסיים את תפקידו כמפקד יחידת סנפיר בפלגה 916, ומפנה את התואר הנכסף לסרן עידו לוי

תפקידו האחרון היה מפקד יחידת סנפיר בפלגה 916. את התפקיד התחיל במרץ 2021 ומילא אותו במשך כשנה. "אם לפני שנה, הייתי מתבקש לחזות מה העתיד צופן לי בשנה הקרובה, הייתי מפספס ובגדול. אני מסתכל לאחור, על ההזדמנות שהייתה לי לפקד על יחידת סנפיר ופשוט נפעם, זוהי יחידה מיוחדת שאין שני לה", כך פותח סרן חפצדי את נאום הפרידה שלו מהיחידה. "את השנה האחרונה, אחת מהשנים היפות בחיי, בחרתי להקדיש לכם - מפקדי ולוחמי יחידת סנפיר".

"בשנה החולפת עברנו יחד את מבצע שומר החומות, גלים של קורונה ועוד אירועים בלתי צפויים", הוא מסכם תקופה משמעותית, "ובכל זאת הגענו להצלחות מבצעיות בכל משימה אליה נשלחנו. היו לא מעט כאלו, משימות שבשבריר שניה יכלו להסתיים באסון". את כל אותן המשימות צלחו היחידה יחד, כמקשה אחת. "חיילי ומפקדי יחידת סנפיר - המשיכו לבצע את עבודתכם נאמנה מתוך אהבה למקצוע, דייקנות ויצירתיות. תודה שלימדתם אותי מה זה להיות סנפירן - לפעול מתוך ערכים של מקצועיות, חתירה למגע ושמירה על חיי אדם".

לא צריך להתאמץ להבין כמה היחידה קרובה לליבו של המפקד היוצא - די בלראות את הניצוץ בעיניו כשהוא מסתכל על לוחמי ומפקדי היחידה שניצבים מולו. "יחידת סנפיר 916 - אני עומד כאן ומנסה לסכם תקופה של חלומות, בנייה, הסתגלות, הקרבה ושגעון. אני מודה על כל רגע בו פיקדתי עליכם; אתם הסיבה שקמתי בבוקר בשנה האחרונה. זכרו שזו המשמרת שלכם, התור שלכם - בזכותכם אזרחי ישראל יכולים לישון בשקט בלילה".

רגע לפני שסרן חפצדי מפנה את מקומו על הפודיום לסרן לוי, הוא פונה אליו ישירות, ממפקד יוצא למפקד נכנס, "עידו - אתה האדם הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון. אתה כבר מזמן חבר טוב וכמו אח קטן עבורי. סומך עליך שתבחר בדרך הנכונה ושתצליח להוביל את היחידה בהתאם ל"אני מאמין" שלך. תזכור! אני תמיד כאן בשבילך".

כעת מגיע תורו של סרן עידו לוי לפודיום ולפיקוד. סרן עידו לוי, מפקד יחידת סנפיר הנכנס, התגייס בשנת 2016 ,ובתום קורס חובלים שירת גם הוא בתפקידים שונים ומשמעותיים, במסלול המזכיר את מסלולו של סרן חפצדי; תפקידו הראשון היה סגן קצין נשק באח"י קשת, לאחר מכן מילא את תפקיד סגן מפקד דבורה 841 ופיקד על דבורה 839.

"אני מביא איתי את הלך הרוח מהדבורה גם לפיקוד על יחידת סנפיר - למדתי שאין מקום בצבא עם גאווה ותחושת שליחות כמו בפלגה 916 ,עוד למדתי שמפקד נמדד לפי לוחמיו. עם התחושות והערכים האלה אני מתחיל לפקד על יחידת סנפיר", מצהיר סרן לוי בהתרגשות וגאווה. הוא פונה ישירות ללוחמי ומפקדי סנפיר, "סומך עליכם שיחד נביא את היחידה לקצה גבול היכולת. אני פה בשבילכם לכל דבר, שיהיה לנו בהצלחה".

עוד כתבות בנושא

loading...