צוללים יד ביד צוללים יד ביד

צוללים יד ביד

חן אלבז

מבין 23 מסיימי קורס צוללן, ישבתי לשיחה עם שניים מהם: סמל י' וסמל י', החברים הכי טובים מכיתה א' שמסיימים יחד את הקורס המאתגר.

לצלול למעמקים, להיות במקומות שאף פעם לא האמנת שתהיה בהם, ולעשות את כל זה לצד החבר הטוב שלך מהבית. סמל י' וסמל י', החברים הכי טובים מכיתה א', התגייסו יחד לקורס צוללן וסיימו אותו אמש ביחד בטקס מרגש על רחבת המסדרים בבסיס חיפה.

הבחירה בקורס צוללן לא הייתה מפתיעה בהתחשב שהשניים היו יחד במועדון השיט "שדות ים" והתמחו שם בגלישת רוח תחרותית, האהבה לים זרמה בעורקיהם מגיל צעיר.

 


י' וי' כנערים צעירים במועדון השייט
י' וי' כנערים צעירים במועדון השייט

אני משוחחת איתם גם על הקשיים בהם נתקלו במהלך הקורס. י' משתף אותי: "הדבר שהכי היה לי קשה בשגרה האינטנסיבית של הקורס, זה ללמוד כמות גדולה של חומר עיוני. רק אתה והחברים, זו היתה החוויה הכי קשה ובו-זמנית החוויה שתרמה לי הכי הרבה בקורס. בכל יום התחלתי להשקיע מעצמי יותר ויותר, הייתי גאה בעצמי, זה היה הישג גדול בשבילי, להצליח ללמוד בעזרת החברים והמפקדים שתמכו בי", הוא אומר. "לבוא עם חבר שלך מהבית לחוויה כזאת זה עזר לי מאוד ברגעים קשים. ידעתי שיהיה לי תמיד על מי להישען".


י' מסכים עם חברו ומדגיש: "י' היה עבורי החיבור שלי לבית. בסופו של דבר, בקורס אתה לא רואה הרבה בית, אתה בקושי מדבר עם ההורים, ו-י' היה זה שאיתו דיברתי על הכול - בעיקר על החוויות שרק הוא יבין. זאת חוויה שלא כל אחד זוכה לה"

 




שני החברים הטובים בצעירותם
שני החברים הטובים בצעירותם
 החוויות המשמעותיות שעברו שניהם בקורס השאירו בהם חותם ועיצבו את דמותם כלוחמים בשייטת הצוללות. "החוויה שהייתה לי הכי משמעותית זו 'סדרת ים' בשלב הבסיסי בקורס, שם מותחים כל הזמן את קצה גבול היכולת שלך ומעניקים לך תחושת מסוגלות. אתה רוב הזמן לא ישן, מטלף קילומטרים, חותר בס"ג, לא חשבתי שאני אעשה את זה", מודה י'. "יש לך שבע דקות להיכנס למים בקור מקפיא של החורף, ומה שמחזיק אותך זו הידיעה שאתה עושה הכול למען מטרה שהיא יותר גדולה ממך"

י' מספר לי על אחד הרגעים הקשים אותם חווה בקורס. "היה לי מורכב לא לצאת הביתה חודש שלם וכל השבוע רק ללמוד. הצלחתי בעזרת החברים שלי. גם האקטים הפיזיים של הריצה והזחילות במים לא היו לי פשוטים בכלל". תוך כדי השיחה, נזכר י' באחד מהרגעים בקורס במהלך המסעות, בו הוא חווה קושי. "אני הייתי החנת"ר (חניך תורן), שבמסגרת התפקיד אחראי לוודא שכל החברים במסע מרגישים טוב ולדאוג לאלו שפחות, זה פיתח אצלי תחושת אחריות והקרבה".


מסיימי קורס צוללן מחזור 122
מסיימי קורס צוללן מחזור 122

לשניהם חשוב להעביר את המסר כי בקורס צוללן ובשייטת "הכול זה עבודת צוות, כי בסופו של דבר כל צוללת היא צוותית, ובן-אדם אחד לא יכול להפעיל אותה. בקורס מרגילים אותך לעובדה שהכול מתחיל ונמצא בצוות וככה אתה גם פועל. הקורס עצמו בנוי עם לא מעט משימות שמכריחות אותך לעבוד בצוות, צוות הפיקוד רואה את זה ושם לב לדינמיקות הקבוצתיות שיש בין חברי הקורס".


רגע לפני סיום הריאיון, שניהם מבקשים לתת טיפ לאלו שמתעניינים בקורס צוללן.

י': "לא לפסול מראש, לבוא בגישה פתוחה ועם המון מוטיבציה ,לאט לאט אתה תרגיש איך מתמסר לתהליך. אתה לא תדע הרבה על הקורס עד שלא תחווה בעצמך את החוויות האלו. אני יכול להעיד על עצמי שרכשתי יכולות וכישורים, תחושת מסוגלות, יכולת למידה, עמידה בלחץ, שיפרתי את הכושר המנטלי והפיזי שלי. המסר הכי חשוב זה להיות חבר טוב, לתת עזרה למי שצריך וליהנות מהדרך למרות כל הקשיים".

י' מסכים עם חברו ומוסיף: "מה שמאפיין את השייטת זה האנשים שלה, השירות שלך בכל מקום בצבא ובמיוחד כאן בשייטת יהיה טוב אם יש בו אנשים טובים. בקורס אתה חווה חוויות שלא חשבת שאי פעם אתה תעבור, הקשר החברי מאוד דומיננטי ונמצא שם לכל אורך הדרך".

 

 



עוד כתבות בנושא

loading...