מה שרואים משם לא רואים מכאן מה שרואים משם לא רואים מכאן

מה שרואים משם לא רואים מכאן

נועם אסולין

הצטרפנו לסיור של בקריות השליטה הימית החדשות במוצב השליטה האזורי "ארז" ומוצב השליטה הזירתי "אשדוד", ויחד איתן חווינו איך זה לראות מקרוב את השטח עליו הן מגינות מדי יום בשירות

בכל שעות היממה ובכל רחבי הארץ, נמצאות בקריות השליטה הימית ומוודאות שאיש לא חודר דרך הים לשטח ישראל. הן מגינות 24/7 על ביטחון האזרחים.
כל בק"שית היא בעלת עמדה משלה, שם היא צופה על שטח מסוים, שבמהלך המשמרת שלה הופך לכל עולמה, ולא בכדי: כל גורם בלתי מזוהה מבחינתן נחשב למטרה בים, ועליהן להיות מרוכזות בשמירה על הגבולות הימיים שלנו נקיים ובטוחים.

בכל כמה חודשים, מצטרפות למוצבים בק"שיות חדשות המסיימות את הקורס ובאופן רשמי מתחילות את תפקידן בתור "העיניים של המדינה מעבר לים". שם הן פוגשות דרך המסכים את האזור עליו הוטל לשמור מכל משמר ולוודא כי הוא בטוח מכלל סכנה ואיום.

הצטרפנו לסיור של בקריות השליטה הימית החדשות במוצב השליטה האזורי "ארז" ומוצב השליטה הזירתי "אשדוד", ויחד איתן חווינו איך זה לראות מקרוב את השטח עליו הן מגינות מדי יום בשירות
בזירת אשדוד ישנם שני מוצבים: מוצב שליטה אזורי ״ארז״ ומוצב שליטה זירתי "אשדוד", שם במשך שנים מתנהלת מסורת מיוחדת, לפיה כל בק"שית חדשה אחרי מספר שבועות בתפקיד יוצאת עם חברותיה ומפקדיה לסיור מרתק ועוצר נשימה בסביבה עליה הן מגינות.

בשבוע האחרון, יצאו בנות המוצבים לסיור שהתחיל בנסיעה לכיוון זיקים. התחנה הראשונה הייתה מש״א ארז, שם ירדו להליכה קצרה על החוף אותו רואות במסכים מדי יום, ולאחר מכן עלו על התורן, שגובהו 68 מטרים. אל מול נוף מרהיב, הועבר להן שיעור קצר מסגנית מפקד מש״א ארז, סגן עדי נולמן, שהייתה בדיוק במקומן בשירותה הסדיר בתור בק״שית, במוצב.

"לאחר תקופה ממושכת בתפקיד, לפעמים התמונה המוצגת במסכים הופכת להיות ברורה מאליה ומרגישה מאוד קטנה ומינורית כשבפועל, הבנות מגנות על שטח עצום בגודלו", משתפת סגן נולמן. "כל המטרה של היום הזה היא לצאת יחד עם הבנות מנקודת המבט של המצלמה ולהראות להן באופן ממשי ואמיתי, כמה הגזרה שלהן היא רחבה וכמה התפקיד שלהן הוא כל כך קריטי ומהותי".

"לצאת החוצה ולראות את הדברים בעיניים זו חוויה מדהימה, פתאום המש״א הוא כבר לא מקום אוטופי, הוא מקבל צורה ומשמעות, הכל מקבל פרופורציה אחרת ומבינים כמה הגבול הוא קטן ביחס לים הרחב. זו חוויה מאוד מעצימה ומרגשת", משתפת סגן נולמן בהתרגשות שקשה לפספס, שכן זו לא הפעם הראשונה שהיא לוקחת חלק בסיור הזה, אך למרות זאת היא מתרגשת בכל פעם כאילו מדובר בפעם הראשונה שלה.

״לראות פיזית כמה הגבול הוא קרוב ואיך העולמות כל כך חופפים אך שונים, זו חוויה מאוד עוצמתית עבור הבנות ששומרות על הגזרה. לראות אותן עולות על התורן פעם אחר פעם מרגש אותי בכל פעם מחדש, זה הרבה מעבר לנוף היפה - מדובר בחיבור אישי שלי איתן ושלי למקום. יש להן תפקיד כל כך משמעותי והיום הזה חשוב מאוד להבנה הזאת", היא מסכמת.

עוד כתבות בנושא

loading...