אהבה מתחת למים אהבה מתחת למים

אהבה מתחת למים

נועם אסולין ואגם תותחני

באוירת ה-Valentine's Day שחל היום, אספנו לכם סיפורי אהבה בלתי נשכחים בחסות זרוע הים!

היום מציינים ברחבי העולם את יום האהבה הבינלאומי, ולכבוד המאורע המרגש פגשנו כמה מהאנשים שמצאו את אהבת חייהם ממש כאן, בזרוע הים.

"היינו מדברים הרבה בקשר, וככה הכרנו לראשונה"
רב"ט זוהר שגיא היא בקרית שליטה ימית במש"א ארז ויש לה סיפור מיוחד, כזה שאי אפשר להתעלם ממנו. סבא וסבתא שלה, יעקב וליהיא קורן, הכירו בבסיס אשדוד, ממש איפה שנכדתם משרתת כיום. "אני מאוד קרובה לסבא וסבתא שלי", היא מספרת. "מאז שאני קטנה אני זוכרת את עצמי מבלה איתם ומגיעה אליהם כל הזמן. אנחנו גרים במועצה אזורית 'גזר', ממש קרוב אחד לשני, ככה שבכל פעם שיש לי זמן פנוי אני מבקרת אותם".

ליהיא ויעקב קורן הכירו בעודם חיילים בזרוע הים. הסבתא ליהיא, הייתה בזמנו מוכמת חוף (התפקיד שקדם לבקריות השליטה הימית), הכירה את מי שלימים יהפוך לאהבת חייה. "שירתתי בבסיס אשדוד, במה שנקרא בעבר 'חדר מבצעים' והייתי מקבלת דיווחים מכלי שיט ומוצבים, ומרכזת אותם. היינו מדברים הרבה בקשר, וככה הכרנו לראשונה".
באחד הימים, ליהיא הייתה במשמרת וחיכתה ליעקב הדבורן, אותו כבר הכירה משיחות הטלפון שחלקו, שיבוא להחליף אותה. לאחר דקות ארוכות בהן המתינה להגעתו, החליטה לקחת את המושכות לידיים ולהביא אותו בעצמה. "האמת, זה סיפור מאוד מצחיק", מתוודה רב"ט זוהר וחושפת את סיפור היכרותם הלא שגרתי שסבה וסבתה שיתפו עמה. "אחרי שסבתא התייאשה, היא ביקשה מחברה שתבוא להחליף אותה והלכה לקרוא לו. כשמצאה את סבא רדום, החליטה לשפוך עליו כוס מים ולהעיר אותו בעצמה. מבלי לדעת שזה הוא היה מפגשה הראשון עם מי שלימים יהיה בעלה", מספרת בחיוך הנכדה.

השניים התאהבו ובשנת 1975 התחתנו והפכו לסבא וסבתא של רב"ט זוהר, שכאמור ממשיכה את דרכה של סבתה, ומשרתת כיום כבקרית שליטה ימית במש"א "ארז" בבסיס אשדוד. "להמשיך את הדרך של סבתא, מרגיש עבורי כמו סגירת מעגל. זה מאוד מרגש ואני שמחה להיות זאת שממשיכה את המסלול שלה".

באוירת ה-Valentine's Day שחל היום, אספנו לכם סיפורי אהבה בלתי נשכחים בחסות זרוע הים!


כמו סיפור האהבה הסוחף של ליהיא ויעקב כך גם סיפורם של רס"ן ש' ורס"ר ב' -

"תכניסו את המשפט 'והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה...', שיהיה כמו באגדות"
רס"ן ש', מזכירת מפקד זרוע הים, ורס"ר ב' אשר נמצא כיום בלימודים מלאים ובתפקידו האחרון היה נגד לוגיסטיקה ביחידה למשימות תת-מימיות בזרוע, הכירו לפני שש שנים בעת שירותם בזרוע הים, כאשר ש' הייתה קצינת ת"ש במספנה בעוד ב' היה נגד לוגיסטיקה בבסיס. "כחלק מתפקידי עזרתי לחיילת שהזדקקה לטיפול ת"ש, משפחתה הייתה דוברת רוסית ואני לא הבנתי את השפה. החיילת הייתה מהפלגה של ב', הוא דובר רוסית, והכרנו כשעזר לי עם השפה", משחזרת ש'. "אנחנו מאוד שונים: ב' הוא בן יחיד ועולה חדש, בעוד אני ממשפחה מזרחית מקיבוץ גלויות. זה חיבור מוזר אבל טוב, ב' מאזן אותי, הוא המקום השקט והעוגן שלי".
"ואיך אתם מתארים את הזוגיות?", הם נשאלים, "תכניסו את המשפט 'והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה...', שיהיה כמו באגדות", עונה ב'. על הזוגיות בצבא הם משתפים: "כדי להצליח במה שעושים צריך תמיכה מהבית. בגלל ששנינו מגיעים מהמערכת הצבאית ומהזרוע, אנחנו מצליחים להבין אחד את השני. אנחנו יודעים לתמוך אחד בשני, לתת עצות הדדיות, ככאלו שמכירים את המערכת שהשני עובד בה", אומר ב' ומוסיף, "אחרי השנים במספנה הייתי בשייטת ספינות הטילים. כמה שנים לאחר מכן שיר הגיעה לשייטת כראש כוח-אדם, בתקופה הזאת היא הייתה פחות בבית ומאוד עמוסה ובגלל שאני גם הייתי שם הצלחתי להבין אותה".
לפני שנה וחצי ש' וב' עמדו מתחת לחופה ונישאו, והיום הזוג מצפה לתאומים.
אנו מאחלים להם המון בהצלחה ובשורות טובות!

עוד כתבות בנושא

loading...