בת הים הגדולה בת הים הגדולה

בת הים הגדולה

אגם תותחני

הכירו את רב"ט בת הים שיניין, שכמשתמע משמה משרתת בזרוע הים כלוחמת

שם פרטי: בת הים
שם משפחה: שיניין
גיל: 20
מגורים: רחובות
שירות: לוחמת ביחידת סנפיר בפלגת הביטחון השוטף 915 בזרוע הים

באופן לא מפתיע, שמה של בת הים גורר שאלות רבות. "כשאני מציגה את השם שלי, לעיתים רבות אנשים לא מאמינים לי ובודקים שאני לא עובדת עליהם", אומרת רב"ט בת הים בחיוך. "זה תמיד מוביל לסיטואציות מצחיקות. כילדה השם היה לי מורכב וגרם לי להמון חוסר ביטחון, אבל כשגדלתי הבנתי שהשם שלי מייחד אותי וגורם לאנשים לזכור אותי והמון אומרים שהוא מתאים לי".
את שמה הייחודי העניק לה אביה, סא"ל במיל' אביעד שיניין, לשעבר המפקד הראשון של דבור 910 בפלגה 916 מבסיס אשדוד של זרוע הים.
"בילדותי גרתי באשקלון ועוד כילד הייתי מאוד מחובר לים", מספר סא"ל במיל' אביעד, שהתקשה להיפרד מהים בסיום שירותו הצבאי, וגם כיום ממשיך בתחום בתור חוקר ימי באוניברסיטת חיפה.

סא"ל במיל' אביעד שיניין בשירותו הצבאי
סא"ל במיל' אביעד שיניין בשירותו הצבאי

"הקשר שלי עם הים הוא קשר עמוק", מספרת רב"ט בת הים, "כל יום שבת אנו נוהגים לצאת להפלגות בים ולחפש דולפינים. מלבד זאת, אבא היה לוקח אותי הרבה לעבודה כילדה, הייתי איתו בארוחות עם כל החברים בדבור וכך עוד מגיל קטן הביקורים איתו חשפו אותי לזרוע ותרמו לתחושת חיבור חזקה לים. לפני הגיוס אף הייתי במכינה קדם צבאית למנהיגות צעירה במעגן מיכאל על הים. מלבד התנדבויות מזדמנות במכינה כמו ניקיון חופים, התנדבתי אחת לשבוע במעון סביון עם דיירת מבוגרת בעלת מוגבלות שכלית התפתחותית. בשנה הזאת למדתי המון דברים על עצמי וזאת הייתה תקופה מאוד משמעותית עבורי".
גם לשלושת אחיותיה הקטנות של בת הים בדיוק כמוהה שמות ייחודיים המתקשרים לים - יסעור (על שם עוף ימי המרחף מעל הים), תכלת (כצבע הים), רהב (על שם צוללת ושמה של דמות מקראית ימית בתנ"ך).


בת הים ומשפחתה

דור ממשיך דור
בת הים משרתת כלוחמת סנפיר בצרעה 212 שבפלגה 915 בזירת ים סוף, הפלגה האמונה לשמירת הביטחון השוטף של הגזרה הדרומית בישראל. היא משתפת בבחירה להתגייס להיות לוחמת בזרוע: "התלבטתי האם להיות לוחמת הבנתי שאני רוצה לאתגר את עצמי ולהגיע לקצה גבול היכולות שלי. כלוחמת, אני יכולה לתרום ולהגן על ביטחון המדינה. אני מרגישה בבית כשאני בים, וכשחיפשתי שירות המשלב ים ולוחמה, הבנתי שכאן אני יכולה למצוא את זה וזה בדיוק מה שהוביל אותי לשירות בזרוע".
"אני מרגישה את האווירה המשפחתית בזרוע וביחידה בפרט. מרבית העבודה מסתכמת בצוות וכולם עובדים ביחד ובשיתוף פעולה. גם עכשיו שאני נמצאת רק חודשיים בשירות הסדיר שלי אני מרגישה את האחווה, כל החברים מהצוות קיבלו אותי בצורה מדהימה ואני כבר מרגישה שאני יכולה לסמוך עליהם", אומרת בת הים.

סא"ל במיל' אביעד שיניין בשירותו הצבאי
סא"ל במיל' אביעד שיניין בשירותו הצבאי

"השירות הצבאי שלי מאוד עיצב אותי, ולכן כשבת הים שיתפה שהיא רוצה לשרת בזרוע מאוד תמכתי בבחירה שלה והתרגשתי לדעת שהיא ממשיכה את הדרך שלי", מספר אביעד בגאווה. "בת הים משתפת במה שהיא חווה בשירותה וזה שיח שמעלה בי תמיד נוסטלגיות ותחושות מוכרות עבורי. השגרה בים, המבצעיות, מעבר מאפס למאה, הפלאברה והמשפחתיות".
אומנם בת הים ואביה טרם נפגשו בשירותה הצבאי אך היא מספרת כי בכל זאת אביה מצליח ללוות אותה, "יצא שהגיעו מילואימניקים חובלים לבסיס, וחשבתי לי שכדאי לנסות לבדוק אם הם מכירים את אבא. פניתי אליהם והתברר שהם היו חניכים שלו ושהוא פיקד עליהם, הבנתי שהם עד היום בקשר והיה לי ממש כיף לפגוש אותם", אומרת בחיוך בת הים.

עוד כתבות בנושא

loading...