משפחה"י משפחה"י

משפחה"י

אגם תותחני

לכבוד יום המשפחה, בכל רחבי הזרוע התבצעו הרמות כוסית בעבור החיילים הבודדים בזרוע

"באירוע אנחנו מעבירים לחיילים שאולי המשפחה שלהם לא נמצאת כרגע, אבל הצבא כאן בשבילם ואנחנו פה לספק מעטפת. אנו דואגים לבצע אירועים נוספים מן הסוג הזה לאורך כל השנה וכך מעניקים לחיילים ערך מוסף ומשמעותי", מספרת סגן עמית ירון, קצינת ת"ש בבסיס חיפה של הזרוע.

האירוע התרחש בכל בסיסי הזרוע אך במתכונת שונה בהתאם לכל בסיס. "אצלנו, בנוסף להרמת הכוסית, עשינו להם בוקר העצמה שכלל הרצאה חיצונית מעמותת 'אח גדול', בה מתנדבים חיילים בודדים משוחררים, אשר נעזרים בניסיונם האישי על מנת להעניק חוסן ומסוגלות לחיילים אשר נמצאים בשירות ומלווים אותם לאורכו. דיברנו על חשיבות המלווה ועל דגשים לזכויות החיילים הבודדים. האירוע התרחש בראשותו של מפקד הבסיס, תא"ל טל פוליטיס", מוסיפה סגן ירון.
כל חייל קיבל שי הנתרם מהעמותה למען החייל, "ביקשנו מהמפקדים האישיים של כל חייל בודד לכתוב לחייל מכתב אישי. החיילים מאוד התרגשו לקבל את המכתבים".

לכבוד יום המשפחה, בכל רחבי הזרוע התבצעו הרמות כוסית בעבור החיילים הבודדים בזרוע
הרמת הכוסית בבסיס ההדרכה של הזרוע התקיימה באופן מעט שונה. "מלבד השי מהעמותה, דאגנו לבלוקים מעץ עם תמונה לכל חייל מהבית, בין אם זה חברים או משפחה הנמצאת במדינה רחוקה. יש חיילים בודדים שהתגייסו בדיוק לפני שבוע והתרגשו לראות שגם בטווח מאוד קצר חשבו עליהם.
מלבדם, היו גם חיילים שאנו מלווים אותם במשך שנים מהיום שהתגייסו, ביניהם צוערת שמסיימת קורס חובלים בשבוע הבא", מספרת סגן הגר לוי שלוש, קצינת ת"ש בבסיס ההדרכה של הזרוע. "המפקדים של כל חייל הגיעו, עבור הרבה היו אלו מפקדי בית ספר ומפקדי פלגות במהלך הכשרת החיילים.
היה ניתן לראות שזה מאוד מילא את החיילים כשהמפקדים הגיעו במיוחד בשבילם והוקירו להם תודה".

"האירוע הזה היווה הזדמנות לשים את החיילים הבודדים במרכז ולהוקיר אותם, לומר להם תודה. השירות שלהם הוא לא כמו כל שירות אחר, הוא מורכב עם אתגרים ולמרות כל זאת הם צולחים אותם ואנו מודים להם על התרומה", אומרת קצינת הת"ש בב"ח, סגן ירון.

אחד מהחיילים הבודדים הוא איתי הופמן, לוחם בשייטת 3 בבסיס חיפה, במהלך ההרמת כוסית אמר: "את הכוסית הזאת אנחנו מרימים לכבודנו, שאנו באים ותורמים כמו כולם, לא מוותרים לעצמנו ומוכיחים לעצמנו כל פעם מחדש כמה אנחנו חזקים".

עוד כתבות בנושא

loading...