שישי אישי: מגינה על הבית שישי אישי: מגינה על הבית

שישי אישי: מגינה על הבית

נועם אסולין

טוראי ירין ישראל מספרת על שירותה כבק״שית במש״א “ארז”, המשקיף על עוטף עזה - שם היא גרה

במוצב שליטה אזורי "ארז", הנמצא בבסיס אשדוד, יושבת לה בין בקריות השליטה הימית, טוראי ירין ישראל, אשר מדי יום משתמשת בעינייה, הנוטות לגוון חום-ירקרק ומאחוריהן מסתתרת אחריות גדולה: להגן באמצעותן על ביתה, תרתי משמע.

טוראי ירין התגייסה באוגוסט האחרון לתפקיד הבק"שית ועוד מהקורס הבינה שהיא תעשה שירות משמעותי ולא תוותר על כך. "מוטלת עלינו האחריות לראות את הדברים הקטנים לפני שהם מתפתחים", מספרת לי. "אנחנו שומרות על הגבול הימי. אנחנו העיניים של הכלים בים, ולכן, כולנו חייבות שתהיה לנו דריכות משימה על מנת שנוכל לעבור מעייפות לערנות, מ'פלאברה' (סלנג בזרוע הים לאווירת צחוק) למבצעיות בשנייה אחת שיכולה לסכם את כל האירוע".

"שומר אחי אנוכי"

היא גרה בקיבוץ כרמיה, הנמצא בעוטף עזה ובהישמע אזעקה יש לה בדיוק 15 שניות להיכנס אל המרחב המוגן - כזו היא השגרה של ילדי העוטף והיא דורשת מאנשיה כוננות תמידית. "עצם זה שאני מכירה מקרוב את אנשי העוטף, מעלה לגמרי את רמת הדריכות שלי. עם זאת, ביחס לגאווה שהתפקיד מביא לי, זה גם מאוד מלחיץ כי מוטלת לי אחריות כפולה על הכתפיים כי אני יודעת שאם יקרה משהו מבצעי - מדובר בשניות עד שזה יגיע לקיבוץ שלי ולכן עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש״.

טוראי ירין ישראל מספרת על שירותה כבק״שית במש״א “ארז”, המשקיף על עוטף עזה - שם היא גרה

״עצם זה שאני גרה בעוטף ואני פיזית מסתכלת ושומרת על הבית שלי זה מרגש. הים שאני מסתכלת עליו זה הים שהייתי הולכת בקיץ לבלות בו עם המשפחה שלי והחברים שלי ופתאום, להכיר כל סנטימטר ממנו ולהסתכל עליו במשמרות כבק"שית, זה חד משמעית מספק. זו הידיעהשאני באמת שומרת על המשפחה שלי, על השכנים שלי ועל המשפחות של כולם בעוטף וזו הרגשה שאי אפשר להסביר״.

המון על הכתפיים

״אין ספק שלהיות בק"שית זה מאתגר, מדובר על שירות הבנוי ממשמרות זה דבר שהוא לא פשוט, אבל עם כמה שזה מאתגר האווירה במוצב מאוד משפחתית וזה מה שאני אוהבת במקום הזה. האווירה במשמרות שאת עם חברות שלך זו חוויה שאי אפשר להסביר, את יכולה לשיר שירים ולעשות פלאברה וליהנות עם החברות לתפקיד  ובמקביל - תמיד זוכרים שכשמשהו מבצעי קורה כל המיק משתתק וישר נהיה באווירה מבצעית ומקצועית נטו".

"חשוב לזכור שכמו בכל דבר יש עליות וירידות כי הימים פה מאוד דינמיים אבל את מרגישה שאת באמת שומרת על הבית, ובאמת - מה שרואים מכאן לא רואים משם. למדתי את המשפט הזה על בשרי במהלך השירות שלי עד כה".

 


 

 

עוד כתבות בנושא

loading...