"חתור, חתור, חתור" "חתור, חתור, חתור"

"חתור, חתור, חתור"

אגם תותחני

שבעה אנשים, סירת גומי אחת, 8.64 מטר רבוע - הצצה בלעדית ל'סדרת ים' שעוברים סטי"לנים בהכשרתם

אנחנו יוצאים מבסיס ההדרכה של הזרוע וקופצים למים העמוקים יחד עם 22 סירות גומי נוספות שעליהן כמאה חניכי הכשרת סטי"ל. זהו עוד יום ב'סדרת ים' שעוברים החיילים כחלק ממסע ההכשרה של לוחמי שייטת 3, הנמשכת כחמישה חודשים.

מפה לשם, מצאתי את עצמי חותרת על סירת גומי
רגע לפני שמנוע סירת הגומי מופעל, החניכים נדרשים לחתור ולייצב את הסירה. אנחנו אורחים על סירות הגומי אך במרחב מצומצם שכזה כל יד נדרשת, וקשה להישאר אורח, אז גם אנחנו לוקחים חלק. משוטים מוגשים לידינו ואנחנו חותרים בכל הכוח במשך דקות ארוכות. "שמאל - חתור חתור, חתור", הסירה מתייצבת וימין מצטרפים, "חתור, חתור, חתור", אנחנו ממשיכים.

המנוע מונע ואנחנו מוודאים - "ידיים, רגליים בחבלי חיים", קשה להבחין במים בשל מהירות ההפלגה. סירות הגומי מטלטלות ואנחנו אוחזים בכל חבל אפשרי על מנת שלא נעוף ברוח עם קצף הגלים.
שבעה אנשים, סירת גומי אחת, 8.64 מטר רבוע - הצצה בלעדית ל'סדרת ים' שעוברים סטי"לנים בהכשרתם
(צילום: דניאל קרמר)
"סדרת הים היא סדרה מורכבת ומאתגרת בת ארבעה ימים, שמטרתה להכיר לחניכים את התווך הימי, תווך מאתגר ולא פשוט למי שלא מכיר את הים. המטרה היא לדחוק אותם לקצה גבול היכולת", אומר מפל"ג הכשרות סטי"ל בבה"ד זרוע הים, סא"ל ד', מסירת הפיקוד בסדרה.

זהו יום ממוצע בים הישראלי והגולשים צצים בקרבת החוף. המרחב הימי לפתע הופך למסלול מכשולים-גלשנים מאתגר. מי הים המלוחים פוגשים ושורפים בעיניים ואנחנו צריכים להישאר ממוקדים על מנת להבחין ולהזהיר ממפגשים בלתי רצויים.

בדיוק בשביל זה, לאורך כל ההפלגה אחד מהחניכים בסירה נדרש להישאר בקשר עם המפקדים, ואחד אחר מכוון את הסירה עם המנוע הכבד, פעולה שהופכת להיות מתישה כשמתבצעת לאורך זמן ממושך. מפקדת הסירה לא מוותרת והם ממשיכים. "ההפלגה מתרחשת בתנאים לא פשוטים, במרחב משותף מצומצם, הלוחמים מתוודאים לעבודת צוות בסירות קטנות, המדמה את עבודת הצוות הצפויה בשירות העתידי על ספינות הטילים", אומר רס״מ א', מפקד מגמת תקיפה בפלגת ההכשרה.
(צילום: דניאל קרמר)

אנחנו עוצרים להפסקת התרעננות קצרה לקראת המשך היום הארוך בו אנו צפויים להפליג לאסדת לוויתן, המהווה מתקן אסטרטגי משמעותי עבור המדינה.
ממשיכים בהפלגה. אנו באמצע הים ונדמה שאיבדנו את הכיוון אבל החניכים עקביים ומציינים מיד כי "אנחנו נמצאים מזרחית לחוף דור, ממשיכים דרומה". האסדה קורצת בערפל ואחד החניכים מצליח להבחין בה. אנחנו מתקדמים לכיוונה. ספינת הטילים אח"י רומח חולפת לידינו והחניכים מביטים עליה, עוד מספר חודשים חלקם אף יפליגו וישרתו עליה.

"אחת המשימות שלנו היא להכיר לכל חניך את הנכסים האסטרטגיים שעליהם זרוע הים מגינה ולהכיר במשימה אליה יישלחו בשירותם העתידי בשייטת 3, ולכן גם הפלגנו לאסדת 'לוויתן' במרחבים הימיים האסטרטגיים במדינה", אומר סא"ל ד'.

(צילום: דניאל קרמר)
אנחנו מול האסדה ומבצעים 'כנוס' - כל סירות הגומי מתרכזות בשורה לנקודה אחת כשסירת הפיקוד במרכז. החניכים בסירות מתצפתים על האסדה.

המנוע נדלק והסירה מקפצת, אנחנו ממשיכים ונהנים מהים. אך תכף כשהשמש תרד והקור יחדור לעצמות, סירת הגומי הקטנה תתקשה להתמצא במרחב החשוך. "החניכים עייפים, רטובים ומפליגים בלילה, בקור, כשהראות לא טובה והידיים כואבות מלהחזיק בחבלים לאורך כל ההפלגה. הם מתמודדים מול מצבי אי-ודאות, כך אנו מכינים אותם לשהייה ארוכה בים ומפתחים בהם מסוגלות וחוסן מנטלי", מסכם סא"ל ד'.
(צילום: דניאל קרמר)

עוד כתבות בנושא

loading...