להתחיל הכול מהתחלה להתחיל הכול מהתחלה

להתחיל הכול מהתחלה

חן אלבז

לעזוב את כל מה שאתם מכירים ולתרום מכל הלב: הכירו את סמל אולסיה סלוצקי, חיילת בודדה שמשרתת כמש"קית ת"ש במפקדת זרוע הים

 לכמה מאיתנו יש את האומץ לקום בוקר אחד ולעזוב את כל החיים שהם הכירו, את הסביבה המוכרת בה חיו כל חייהם ולהתחיל הכול מחדש?

כך עשתה סמל אולסיה סלוצקי. בראיון מרגש היא מספרת על סגירת המעגל בתפקיד אותו היא מבצעת ועל ההחלטה לקום ולהתחיל חיים חדשים שהיא לא הכירה עד לאותו הרגע, ולהתגייס לזרוע הים.

 

ההתחלה החדשה
הכל התחיל בספטמבר 2019, כשאולסיה עלתה לארץ ממוסקבה שברוסיה בגיל 17. הוריה, יחד עם שתי אחיותיה הקטנות, החליטו להישאר שם והיא התחילה את דרכה העצמאית בארץ.
"העלייה שלי ארצה הייתה במסגרת תוכנית "סלע". בתוכנית הזו למדתי עברית, עשיתי פסיכומטרי וסייעו לי עם כל הליכי הצו הראשון. עברתי לגור בירושלים, והיו לי לא מעט קשיי התאקלמות בארץ. זה לא היה לי פשוט להתרגל לרמת חיים אחרת ושונה, הייתי צריכה לעזוב את כל מה שהכרתי ולהשאיר מאחורי את החיים שהיו לי ברוסיה", היא משתפת.
"הרצון לעלות ארצה תמיד היה קיים בי, התהליך שלי לא קרה ביום אחד. הייתי כאן בארץ בביקורים חוזרים ונשנים לא מעט פעמים, וזה היה חלום בשבילי שאצליח לגור פה. בגיל 17 קיבלתי הזדמנות והבנתי שאם אני לא מנצלת אותה יכול להיות שלא אנצל אותה אף פעם. הבנתי שאני לא רוצה לחזור לרוסיה ולמרות כל הקשיים אני רוצה להישאר בארץ", היא אומרת לי בנחרצות.
לאחר שעברה את כל הקשיים הכרוכים בעלייה, החליטה אוליסה שהיא רוצה לתרום למדינה בצורה הכי טובה ולהתגייס לצבא. "במסגרת התוכנית שבה עליתי נאמר לי שכחלק מהתהליך אנחנו אמורים להתגייס כמו כולם, לקחתי את זה בשתי ידיים ומאוד שמחתי על ההזדמנות שניתנה לי לשרת את המדינה. בשיחה הראשונית שלי עם קצין המיון, הוא הציע לי את תפקיד מש"קית הת"ש. הוא אמר לי שיהיו לי לא מעט אתגרים בדרך, אבל החלטתי שאני לוקחת את זה במלוא הרצינות ועושה הכל על מנת להצליח".

אולסיה בביקורה האחרון במוסקבה לפני עלייתה ארצה (תמונה מתוך האלבום הפרטי)
אולסיה בביקורה האחרון במוסקבה לפני עלייתה ארצה (תמונה מתוך האלבום הפרטי)

 "למדתי להאמין בעצמי ולא לפחד" 

ואכן, אולסיה התחילה את הכשרתה בקורס מש"קיות ת"ש. בקורס היא חוותה לא מעט קשיים מבחינת ידיעת השפה העברית. "אחרי שהגעתי אמרו לי שהדרך תהיה רצופה בלא מעט קשיים ומכשולים, והיה בי את הרצון להוכיח שאני יכולה להיות טובה, ללמוד ולהתמקצע בכל תכני הקורס.

הבנתי במהלך הקורס שלמרות כל המכשולים בהם נתקלתי במהלך הדרך , אני צריכה להילחם על מה שחשב לי. בסופו של דבר נבחרתי כמצטיינת מופ"ת. זה שימח אותי שהמפקדים ראו את ההשקעה שלי ואת היכולת שלי להתגבר למרות האתגרים בהם נתקלתי. זה לימד אותי להאמין בעצמי ולא לפחד", היא משתפת בחיוך. 

בסיומו של הקורס שובצה אליסה במפקדת זרוע הים והיא החלה את שירותה הסדיר. "ההתחלה לא הייתה קלה, אבל בזכות החברים למשרד שהיו שם בשבילי, הרגשתי שיש לי סביבה תומכת שאני יכולה לסמוך עליה ולדעת תמיד שהם יהיו שם בשבילי ויעניקו לי את העזרה הדרושה".

"אני מאוד גאה בעצמי שהצלחתי לקבל את התפקיד, אני עובדת כל יום מול החיילים המטופלים שלי ומנסה לעזור להם מבחינת תנאי השירות שלהם בנושאי פרט שונים או בסיוע כלכלי לפי הצורך. מעגל ההשפעה שיש לי הוא רחב. לאורך כל הדרך אני פוגשת בחיילים שאני יכולה לעזור להם או כאלו שעזרתי להם בעבר וזה ממלא אותי בתחושת סיפוק ושמחה. עם התחושה הזו של העשייה והשליחות אני קמה כל בוקר לתפקיד שלי ואין תחושה טובה יותר מזו".

לדבריה של אולסיה, השירות שלה מורכב כולו מרגעים שהם מאוד משמעותיים בעיניה. "לפני שלוש שנים אפילו לא חשבתי שאתגייס. לעבור את כל החוויה המדהימה הזו ולהוכיח לעצמי שאני יכולה זה משמעותי מאוד בשבילי. הכרתי הרבה חיילים ממדינות אחרות, מצאתי חברים לחיים במהלך השירות שלי ואני שמחה על הזכות שניתנה לי לחוות אותו בצורה הטובה ביותר ולהיות חלק ממקום שעוזר לחיילים", היא משתפת אותי.

בעיניי, התפקיד של מש"קית הת״ש הוא אחד מהמשמעותיים בצה״ל, רק מי שנמצא בתפקיד הזה יבין כמה עבודה ותשומת לב זה דורש, כמי שחוותה קשיים בהתחלה והייתה זקוקה לסיוע בעצמה, למדתי כמה חשיבות יש לתפקיד הזה בעצמי" מדגישה סמל סלוצקי. 

"הקשיים שבדרך הפכו אותי למי שאני היום"

כשאני שואלת אם היא ממליצה על התפקיד, היא עונה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. "כן, התפקיד הוא מגוון וחוויתי ודורש המון כוח נפשי, צריך לתקשר עם אנשים 24/7, להיות זמינים  ותמיד לדעת לתת את המענה הדרוש לכל בעיה לצד תחושת אנושיות והבנה. לא היה לי תמיד קל, חוויתי קשיים בדרך שבסופו של דבר עיצבו אותי והפכו אותי למי שאני היום", היא אומרת.

השירות הצבאי והתפקיד נתנו לאולסיה את ההזדמנות להתקדם ולהתפתח כבן אדם, לגלות אחריות ולצאת לדרך חדשה ועצמאית בפני עצמה. "הבנתי שניתנה לי הזדמנות לגלות על עצמי דברים חדשים ולהשתפר כבן אדם – להיות יותר אחראית ויותר בוגרת, אני לא מתחרטת על כלום ובאמת שמחה שלא פחדתי ועליתי ארצה. זו זכות עבורי לסגור מעגל בתפקיד שלי ולתת לאחרים את העזרה שהם צריכים" היא משתפת.

חוויה נוספת ומרגשת אותה אולסיה לא תשכח, היא העובדה שבמסגרת התפקיד שלה היא הכירה את בן זוגה, שמשרת במספן הציוד במפקדה. לפני כחודש הם החליטו למסד את הקשר והוא אף הציע לה נישואים. "הכרתי אותו במסגרת התפקיד שלי. הוא היה עולה חדש ובגלל שאני מבינה את הקושי והמורכבות שבלהיות חייל בודד מצאנו את החיבור והאוזן הקשבת זה בזו, הוא ללא ספק המתנה שהשירות הצבאי שלי נתן לי", היא מסכמת בחיוך.

אולסיה בעת טקם הסיום של הקורס שעברה ( תמונה מתוך האלבום הפרטי)
אולסיה בעת טקם הסיום של הקורס שעברה ( תמונה מתוך האלבום הפרטי)

עוד כתבות בנושא

loading...