צולל לעומק ההצטיינות צולל לעומק ההצטיינות

צולל לעומק ההצטיינות

חן אלבז

זהו סיפורו המרגש של רס"ל י', צוללן בשייטת 7, שקיבל את אות מצטיין הרמטכ"ל לכבוד יום העצמאות ה-75

להשתתף בעשרות מבצעים ובלא מעט פעולות נועזות שאיש לעולם לא ידע עליהם, הם רק חלק קטן משגרת המשרתים בשייטת 7, שייטת הצוללות של זרוע הים. נפגשתי לשיחה עם אחד ממשרתיה, רס"ל י', שזכה לקבל את אות מצטיין הרמטכ"ל לכבוד יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל.

דרכו של רס"ל י' בזרוע הים ובשייטת הצוללות החלה בשנת 2017, אז הוא התגייס למחזור 114 של קורס צוללן, במגמת מכונה. הוא שובץ לשרת כלוחם במחלקת מכונה באח"י דולפין.

מתוך רצון להתקדם ולהרחיב את מעגל ההשפעה בתפקיד אותו הוא ממלא, רס"ל י' החליט לגשת לקורס רש"צים (קורס ראש צוות), אותו הוא סיים בספטמבר 2022. לאחר מכן הוא חזר לצוללת אח״י דולפין כראש צוות מכונה וזה התפקיד אותו הוא ממלא כיום. "זה היווה עבורי סגירת מעגל מיוחדת, שאני חוזר לצוללת ששירתתי עליה לראשונה אבל הפעם בכובע שונה, כמפקד. זו ללא ספק חוויה מיוחדת שיש לי את הזכות לחוות אותה", הוא משתף.

י' מספר שבתחילת הדרך הוא לא ממש התעניין בגיוס ספציפי לשייטת הצוללות. הוא כיוון להגיע ליחידות מיוחדות אחרות בצה"ל. "לא ידעתי אפילו מה זה צוללות. גם כשהגעתי לקורס לא באמת הבנתי את גודל וחשיבות המשימה שרבצה על כתפיי. רק בסיומו של הקורס התחלתי להבין את גודל האחריות שהצבא העניק לי בכל הנוגע לפעילות הצוללת ולתפקוד שלה, ואת משמעות המשימה שאני מופקד עליה. השירות בצוללות הוא ייחודי ומשמעותי, אין שני לו", הוא מדגיש.

י' מספר שהוא חווה לעיתים אתגרים במהלך שירותו בשייטת. "אתה מקבל המון אחריות לידיים החל מגיל צעיר. זה משהו שמבגר אותך ומאפשר לך במקביל לצמוח ולהתפתח הן בתחום המקצועי והן בתחום האישי. חוויתי קשיים גם בפן הפיזי וגם בפן המנטלי".

רס"ל י' בליווי מפקדיו בעת טקס קבלת תעודת ההצטיינות
רס"ל י' בליווי מפקדיו בעת טקס קבלת תעודת ההצטיינות
ההתחלה בקורס לא הייתה תמיד קלה עבור י'. "באמצע השלב הבסיסי הלכתי למפקד שלי, שיתפתי אותו בקשיים שחוויתי ובמחשבות שעלו בי, הוא שוחח איתי וייעץ לי לא לפרוש כל כך מהר מהתפקיד. אחד מהמשפטים שהוא אמר לי נחרט לי בזיכרון ונתן לי מוטיבציה להמשיך: 'אתה תעשה דברים שלא ראית בסרטים', וזה מה שגרם לי להישאר. אמרתי לעצמי שאני צריך להמשיך למרות כל הקשיים והספקות, ובעיקר -שאסור לי לוותר לעצמי", הוא מדגיש. על הרגע בו הוא קיבל את ההצטיינות, הוא משתף: "הייתי בבית, ממש אחרי שחזרתי מפעילות. המפקד שלי התקשר אליי וסיפר לי את הבשורה המרגשת. לא חשבתי שאגיע לרמה כזו של הצטיינות ערכית ומקצועית, על הגדלת הראש והעזרה לחברים לצד מקצועיות חסרת פשרות. חשבתי שאזכה בהצטיינות פנימית בתוך היחידה. התקשרתי מייד אחרי זה לספר למשפחה ולחברים", הוא מספר בחיוך.

רס"ל י' ממליץ בחום על שירות בשייטת הצוללות. "חד-משמעית אני מאוד ממליץ על השירות. מי שרוצה שירות מאתגר ואיכותי עם אנשים טובים ופעילות מבצעית ענפה - זה המקום בשבילו".

עוד כתבות בנושא

loading...