מבצע "מגן וחץ" יוצא לדרך: כך נראות ההכנות בפלגה 916 מבצע "מגן וחץ" יוצא לדרך: כך נראות ההכנות בפלגה 916

מבצע "מגן וחץ" יוצא לדרך: כך נראות ההכנות בפלגה 916

נועם אסולין

שלשום, בלילה בין שני לשלישי, פתח צה"ל במבצע "מגן וחץ" עם סיכולם במקביל של שלושה בכירי הג'יאהד האסלאמי הפלסטיני (גא"פ) שהיו אחראים לפעילויות טרור נגד ישראל מרצועת עזה. בין ההכנות האינטנסיביות ליציאה לים ולהגנה על תושבי ישראל בזירה הימית הדרומית, תפסתי לשיחה את סרן אייר טולדנו, מפקד דבורה 831 בפלגה 916

אתמול החלו להישמע באזור הדרום, השפלה וגוש דן אזעקות, זאת לאחר שצה"ל פתח במבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה וסיכל בכירים בג'יהאד האסלאמי שהיו אחראים לפעילויות טרור שונות נגד אזרחי ישראל.

בקשר ישיר עם פיקוד דרום ואוגדת עזה, ניצבים אנשי זירת אשדוד, אל מול המשימה החשובה: הגנה על הגבול הימי ועל ישובי הדרום הנמצאים בגזרתם. "כרגע בגזרתנו, כלל הספינות נמצאות בדריכות מלאה ובכוננות מיידית. חלקן כבר נמצאות בגבולות הימיים ומגינות על נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל בים", מספר סרן אייר טולדנו, מפקד דבורה 831.

"אנחנו, לוחמי פלגה 916, דרוכים וערוכים לכל תרחיש. במהלך כל השנה אנו מתכוננים למצב חירום, במטרה לבצע את המשימות שיוטלו עלינו באופן המיטבי. תפקידנו להגן על יישובי הדרום, ונעשה זאת עכשיו בדיוק כפי שאנו עושים לאורך כל השנה".

כאמור, סרן טולדנו מפקד על דבורה 831. ברגעים אלה, מלבד האחריות המבצעית, מונחת על כתפיו גם האחריות לדאוג למורל הצוות, ולשמור על אווירה רגועה, אך דרוכה בו-זמנית.
לדבריו, המשימה הכי חשובה היא לגרום לכל לוחם להבין כמה הוא קריטי ולהבין שהמשימה שלו משפיעה באופן ישיר על גורל המערכה. "רק ככה נוכל לבצע את המשימה שלשמה התכנסנו ולשמה התאמנו, הזענו, קמנו מוקדם והלכנו לישון מאוחר", הוא מדגיש.

"המשפט שאני תמיד אומר להם הוא 'שום דבר לא שווה אם ברגע האמת לא נחתור למגע ונסכל את האיום״ ׳", מספר סרן טולדנו. "לא האימונים, לא הזיעה, לא האחזקות ולא הלילה הלבן שעשינו אתמול כדי להכשיר את הספינה. בסופו של דבר אנחנו נמדדים בביצוע המשימה, ולכן אנחנו צריכים לנשום ולחיות דריכות מבצעית. כל אחד נכנס למיקרו-טקטיקה של ביצוע המשימה שלו והתפקיד שלו, החל מהמשימות שפוגשות אותנו בשגרה ועד לביצוע המשימות שפוגשות אותנו כאשר אנחנו נכנסים לסכל מטרה . בעיניי, כמפקד - צריך לדעת מי הלוחם שעומד מולך ולגלות הבנה ורגישות לכל סיטואציה".

"כעת, ניתנה לנו הזכות לקחת חלק במערכה לשמירה על ביטחון אזרחי המדינה. אנחנו מכינים את עצמנו לנקודת קיצון מבצעית. אין לי ספק שהמפקדים והלוחמים בים מבינים את האחריות המונחת על כתפיהם, וניגשים לביצוע משימתם בחרדת קודש במטרה לעשות אותה על הצד הטוב ביותר", הוא מסכם בנחישות.

 

עוד כתבות בנושא

loading...