מסביב לשעון: הצצה לדסק הפיקוד של מש״ז אשדוד מסביב לשעון: הצצה לדסק הפיקוד של מש״ז אשדוד

מסביב לשעון: הצצה לדסק הפיקוד של מש״ז אשדוד

נועם אסולין

בימים אלו מבצע ״מגן וחץ״ נמצא בשיאו. בין המשמרות, תפסתי לשיחה את סגן נוי עזור, קצינת שליטה ימית במש״ז אשדוד

סגן נוי עזור היא קצינת שליטה ימית בדסק הפיקוד של מש״ז אשדוד. על התפקיד הזה חלמה עוד מימי בית הספר, כשהחלו המיונים לשירות הצבאי. ״לפני הצבא, היה לנו כנס בק״שיות, מי שהעבירה לנו אותו הייתה מפקדת בית הספר לשליטה ימית. מאז, התאהבתי בתפקיד והבנתי - לשם אני מכוונת״, מספרת.ֿ

מאז, המטרה הושגה. היא התגייסה לתפקיד הבק״שית השליטה הימית במרץ 20׳ ושובצה במש״א ״ארז״, לאחר תקופה בתפקיד, החליטה שהיא רוצה לצאת לקצונה, אך הדרך לשם לא הייתה קלה. ״לא היו לי את הנתונים המתאימים ליציאה לקצונה, ולכן הייתי צריכה להגיש בקשת החרגה על מנת לקבל מיונים לקצונה״, משתפת וממשיכה: ״הגשמתי את החלום ויצאתי לקצונה במערך השליטה הימית״.

כאמור, היום סגן נוי היא קצינת שליטה ימית בדסק הפיקוד במש״ז אשדוד - שבימים אלה עובד ללא הרף, מסביב לשעון עם מטרה ברורה מול העיניים: לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל. ״אנחנו נמצאים בימים האחרונים בתקופה מורכבת, אבל בסופו של יום יש לנו מטרה מרכזית אחת - להגן על מדינת ישראל ולשמור על הגבול הימי״.

״כרגע, יש שני מוצבים - מוצב חירום ומוצב בט״ש רגיל, העבודה היא מסביב לשעון. נמצאים שם אנשי מילואים, קצינים, נגדים ובקריות שליטה ימית בסדיר. כולם במטרה לבצע את המשימה שלנו על הצד הטוב ביותר ולהגן על הגבול הימי. אני יכולה לומר לך שבשבילי זו זכות להיות בתפקיד שלי, בעיקר בימים כאלה אבל גם כל שאר השנה. אנחנו דואגים כל יום, כל היום לביטחון המדינה״.

 

בימים אלו מבצע ״מגן וחץ״ נמצא בשיאו. בין המשמרות, תפסתי לשיחה את סגן נוי עזור, קצינת שליטה ימית במש״ז אשדוד

״הבנות שיושבות כאן באות מכל רחבי הארץ, יש פה בנות שגרות בעוטף וברגעים אלו מגינות על הבית״ משתפת אותי סגן נוי וממשיכה, ״יש פה משמעות כפולה - הן פשוטו כמשמעו, מגינות על הבית שלהן, על המשפחה שלהן. זו המון אחריות בידיים. חשוב להבין כמה תפקיד הבק״שית הוא חשוב, אנחנו ציר מרכזי בשמירה על הגבול הימי. בסופו של יום, אנחנו אלה שאחראיות על התמונה הימית ועלינו מוטלת האחריות לוודא שאף גורם שלא צריך להיכנס לשטח ישראל, יחצה את הגבול הימי״.

״תפקיד הבק״שית מאוד אינטנסיבי וחווים בו הרבה. הבנות מאוד מקצועיות ויודעות שלכל אחת יש את הגזרה שלה וברגע המשמרת, אותה הגזרה הופכת לכל עולמן. המערך מאוד מקצועי ומוכן לכל תרחיש, ובמיוחד בימים כאלה אני יכולה להגיד שאני גאה בהן ובתפקיד שלי״.

 

עוד כתבות בנושא

loading...