"אנו מוכנים לכל אירוע מתפרץ" "אנו מוכנים לכל אירוע מתפרץ"

"אנו מוכנים לכל אירוע מתפרץ"

נועם אסולין

ראיון מיוחד עם מפקד סיירת ״כסיף״ מפלגת הבט״ש 916, סרן תומר בן-עמי

בשבוע האחרון יצא צה״ל למבצע ״מגן וחץ״ ברצועת עזה בו נתקפו מטרות טרור של ארגון הג׳יהאד האסלאמי הפלסטיני (גא״פ) שאיימו על ביטחון מדינת ישראל, שהגיע לסיומו אמש - בשעה 22:00 בלילה לאחר שהוכרזה הפסקת אש בין הצדדים. מאז פתיחת המבצע, מי שעבדו מסביב לשעון הם לוחמי פלגה 916, פלגת הביטחון השוטף של בסיס אשדוד, האמונים על הגנת אזרחי ישראל - ואזור הדרום בפרט - בשגרה ובחירום. לוחמי הפלגה מונעים חדירות לשטח הימי הישראלי של כלי שיט עזתיים, מסכלים הברחות ותוקפים גורמי טרור ברצועה.

״בימים האחרונים לוחמי הפלגה עובדו ללא הרף על מנת להבטיח את ביטחון ישובי הדרום״, מספר סרן תומר בן-עמי, מפקד סיירת ״כסיף״ אחת מארבע הסיירות המרכיבות את פלגת הבט״ש 916. כל סיירת מורכבת מארבעה כלי שיט, חלקן מסוג ״דבורה״ וחלקן מסוג ״שלדג״.
״בימים אלו תגברנו את כוחות הפלגה בים ובחוף והעלנו את רמת הכוננות ואת רמת הנוכחות, וגם היום, אנו מוכנים לכל אירוע מתפרץ שעלול לאיים על ביטחון התושבים״, מוסיף סרן בן-עמי.


סרן בן-עמי, בן 25 מרמת השרון, עבר כברת דרך בזרוע הים. הוא התגייס בספטמבר 2016 לקורס החובלים, מתוך שאיפה לעשות שירות משמעותי ומאתגר בצבא. ״חיפשתי תפקיד שמשלב פיקוד, מנהיגות ומבצעיות. תפקיד החובל כולל פיקוד בלב הים, לעיתים בחוסר ודאות. זאת עבודה טוטאלית ומאתגרת. אני עושה בדיוק את מה שרציתי לעשות כמלש״ב - שירותי משמעותי ואינטנסיבי״.

״קשה באימונים - קל בקרב״ הוא משפט שלדברי סרן בן-עמי מבטא באופן מדויק את עשיית הפלגה. ״פלגת הביטחון השוטף 916 היא פלגה שעובדת באינטנסיביות ובחריצות במשך כל ימות השנה, יוצאת לסיורי בט״ש ולמשימות בים ומתאמנת יום-יום במיוחד בשביל רגעים כאלה. אנו עושים הכול על מנת להבטיח את ביטחונם המלא של תושבי מדינת ישראל״, הוא מצהיר בנחישות.

״אני מכיר את הלוחמים בפלגה ואת לוחמי הסיירת שלי, סיירת ׳כסיף׳. אני יודע איזה כוח איכותי יש לנו בפלגה וכמה חיילינו מסורים לעבודתם״, מסכם סרן בן-עמי. ״יש לנו צוות מעולה של מפקדים ולוחמים מקצועיים בפלגה, ואני סומך על האנשים שלנו שימשיכו בעשייה שלהם. אנחנו נמשיך לשמור על הגבול הימי, תוך שילוב של מבצעיות וחתירה למגע עם וטוהר הנשק, כמצופה מחיילים מקצועיים בצה״ל בכלל, ובזרוע הים בפרט״.

עוד כתבות בנושא

loading...